28 t/m 30 juni 2006 - AMBEX2006 (grote Ambu vakbeurs)

Auteur Topic: 28 t/m 30 juni 2006 - AMBEX2006 (grote Ambu vakbeurs)  (gelezen 7061 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 juni 2006, 19:36:47
wat is dit? rijden in een ambu?

Vliegsimulatie van de HEMS (Helicopter Emergency Medical Service), de Engelse traumaheli dus  ;)


harold

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2006, 17:52:19

Wat foto's van vorige jaren om alvast 'n beetje in de stemming te komen :) 



Nog maar 2,5 week

Van zo'n paramedic wordt ik spontaan pijnvrij! Die foto heb je zeker niet gemaakt omdat de tas zo interessant was...


Karim

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2006, 17:56:02
Van zo'n paramedic wordt ik spontaan pijnvrij! Die foto heb je zeker niet gemaakt omdat de tas zo interessant was...

Pijnvrij....   Ik denk dat de meeste manner er eerder 'n dozijn klachten bij krijgen die onderzocht moeten worden  :P  ;)


harold

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2006, 18:00:43
Dat wel...maar ik zou ook een grote smile op mijn bek krijgen... :D

zie je daar eigenlijk veel vrouwelijke paramedics?


Karim

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2006, 18:07:46

zie je daar eigenlijk veel vrouwelijke paramedics?

Best wel ja, heb bij verschillende diensten stage gelopen en 't viel me inderdaad op dat 'r best veel vrouwen tussen zitten, en da niet allemaal van die ouwe taarten van boven de 40, maar ook veel halverwege de 20, waardoor 't weer interresant wordt  ;)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2006, 00:43:06
Welke dag gaan jullie (Harold, Marc & Nils) eigenlijk ?

Ik zit die hele week in Engeland en ga wellicht 2 dagen, misschien leuk om elkaar tijdens de Ambex ergens te ontmoeten om ff bij te kletsen ?

Marc en ik zijn op vrijdag daar aanwezig. Ik denk dat wij, als er geen vertragingen zijn, rond 11.30 uur daar zullen zijn.


Karim

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2006, 21:49:48
Marc en ik zijn op vrijdag daar aanwezig. Ik denk dat wij, als er geen vertragingen zijn, rond 11.30 uur daar zullen zijn.

Oke goed om te weten.

Als ik vrijdag's nog 'n auto ter beschikking heb kan ik jullie eventueel ook wel van 't vliegveld halen, ik neem aan dat jullie op Leeds/Bradford vliegen ?


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2006, 23:00:39
Oke goed om te weten.

Als ik vrijdag's nog 'n auto ter beschikking heb kan ik jullie eventueel ook wel van 't vliegveld halen, ik neem aan dat jullie op Leeds/Bradford vliegen ?

yep. Aankomst volgens planning 10.15 Engelse tijd.
Ik zend je via PM m'n gsm-nummer. Het zou prachtig zijn als dat zou kunnen,werkelijk een prachtaanbod!


harold

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2006, 16:01:24
Wij zijn donderdagmiddag en vrijdag de hele dag op Ambex. Mits het groot en interessant genoeg is natuurlijk om er anderhalve dag rond te hangen.


Karim

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2006, 17:42:06
Wij zijn donderdagmiddag en vrijdag de hele dag op Ambex. Mits het groot en interessant genoeg is natuurlijk om er anderhalve dag rond te hangen.

Ik denk dat 1,5 dag echt wat te lang is  ;)

Ik ben vandaag naar de Ambex geweest en vond 't erg interessant.

Ik hoorde wel van verschillende mensen dat 't dit jaar veel kleiner is als de vorige jaren, maar dat komt waarschijnlijk door de mergers van 1 july (sinds 1 july zijn de 31 NHS ambulance trusts allemaal gefuseerd met omliggende trusts en nu zijn er nog maar 11 diensten over).
Vorige jaar hadden veel diensten ook een eigen stand, maar aangezien die allemaal zijn samengegaan met diensten van de omliggende provincie's waren er nog maar enkele met een stand.

Qua voertuigen moet je ook niet te veel verwachten, buiten staan er 3, en binnen vind je er nog 'n stuk of 7-8 en verder heeeel veel materiaal en apperatuur suppliers en wat overige stands.

Ik was daar 11 am en ben tegen 3:30 pm weer naar huis gegaan, maar had tegen 1:30 alles wel gezien.
Echter een van de paramedics die bij mijn interview in Essex bij was vorige week (en van wie ik ook te horen gekregen had dat ik aangenomen ben) had ook een stand dus daar heb ik nog 'n tijdje mee staan kletsen, en gister heb ik een hele dag met een A&E crew van de Yorkshire ambulance service in Harrogate meegedraaid en ook van die diensten zag ik vandaag enkele bekenden gezichten. So ik had wat bekenden om mee te praten, maar als je enkel voor de beurs komt  heb je 't in een couple uurs wel gezien denk ik.

En verder waren er verschillende stands en informatie enzo die voor mij denk ik interessanter is als die voor jullie zal zijn, zoals info over de toekomst van opleidingen hier enzo, lidmaatschappaten van de Britsh Paramedic association and the ambulance service association en veel info over de ECP (emergency care practitioner) functie.

Dus Marc en Jos jullie hoeven vroeger niet bang te zijn dat jullie tijd te kort komen ;)
I zal tussen 10:15 en 10:30 op de vliegveld staan, en het is ongeveer een half uurtje rijden tot de ambex, die midden in het centrum van de stad zit.

Het zijn 4 aan elkaar verbonden hallen (a,b,c en m) en er is best veel security, zonder die badge (of dat nummer waarmee je hier de badge kan laten printen) kom je echt niet binnen.
Op die badge zit ook een streepjescode dus je wordt ook gescanned als je binnenkomt, en als je seminars gaat bijwonen wordt je van te voren ook nog 'n keer gescanned.

Verder wil ik jullie adviseren om als jullie honger hebben iets te eten/drinken dat op het vliegveld te kopen, of we stoppen onderweg even bij 'n supermarktje, want de prijzen van eten en drinken zijn vrij hoog op de ambex.
Moest £ 3.10 (Euro 4.60) betalen voor 'n klein glaasje ijskoffie.

Maar ik vond 't in iedergeval een geslaagde middag en ben blij dat ik gegaan ben, maar goed, ik begin in septemer van dit jaar dan ook met werken in de Engelse ambulancezorg dus ik vind alles over dat onderwerp interressant nu  ;)

Tot vrijdag!