Ik heb mijn hele weekend er al voor vrijgepland. Alle afspraken verschoven. Ik heb er zin in!! (Zowel het veranderen zelf als het controleren van mijn eigen posts natuurlijk...)
Denk jij dat jij voldoende inzicht en algemeen besef hebt qua interpunctie, begripsvorming en grammatica om andersmans berichten naar EIGEN believen dusdanig aan te passen dat de boodschap die de originele poster over wilde brengen, onaangetast na jouw "correcties" overeind blijft?
Denk je dat anderen het waarderen dat je de door hen getypte woorden naar jouw believen gaat aanpassen omdat een strekking of boodschap ervan volgens jou niet duidelijk is?
Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, wat de beweegredenen zijn en welke eigen toegedichte kwalificatie iemand zich toeschrijft om andermans woorden te wijzigen.
Ik zou ervan gruwelen als iemand, die ik nog niet eens toevertrouw om woorden met meer dan 2 lettergrepen correct te spellen, zich in mijn berichten gaat mengen.
"Breezer"- of MSN-, of sms-taal maakt nu al dat de generatie met een sms-duim en een taal-achterstand rondloopt.
Zodra bijvoorbeeld iemand die zich slechts uitdrukken kan als in "Mag ik is ff met juh mobi speeluh, mijnuh doet ut nie...." mijn berichten gaat wijzigen zal ook ik niet schromen om er lustig op los te "corrigeren"
Interne controles ten behoeve van kwaliteit hadden eruit moeten halen dat je nooit een zin met EN begint