Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?

Auteur Topic: Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?  (gelezen 29487 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 31 maart 2006, 11:38:17
We wachten in spanning af waar toe deze nieuwe taalrage toe gaat leiden!  8)


Kanarie

  • Gast
Reactie #131 Gepost op: 31 maart 2006, 11:42:25
We wachten in spanning af waartoe deze nieuwe taalrage toe gaat leiden!  8)
Ehm heb je de spatiebalk niet een keer te vaak ingedrukt? En een woordje dubbel in ieder geval.

(interne controle t.b.v. imago en kwaliteit) ;)


Gast

  • Gast
Reactie #132 Gepost op: 31 maart 2006, 11:43:18
Ik heb mijn hele weekend er al voor vrijgepland. Alle afspraken verschoven. Ik heb er zin in!! (Zowel het veranderen zelf als het controleren van mijn eigen posts natuurlijk...)
Denk jij dat jij voldoende inzicht en algemeen besef hebt qua interpunctie, begripsvorming en grammatica om andersmans berichten naar EIGEN believen dusdanig aan te passen dat de boodschap die de originele poster over wilde brengen, onaangetast na jouw "correcties" overeind blijft?

Denk je dat anderen het waarderen dat je de door hen getypte woorden naar jouw believen gaat aanpassen omdat een strekking of boodschap ervan volgens jou niet duidelijk is?

Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, wat de beweegredenen zijn en welke eigen toegedichte kwalificatie iemand zich toeschrijft om andermans woorden te wijzigen.
Ik zou ervan gruwelen als iemand, die ik nog niet eens toevertrouw om woorden met meer dan 2 lettergrepen correct te spellen, zich in mijn berichten gaat mengen.

"Breezer"- of MSN-, of sms-taal maakt nu al dat de generatie met een sms-duim en een taal-achterstand rondloopt.

Zodra bijvoorbeeld iemand die zich slechts uitdrukken kan als in "Mag ik is ff met juh mobi speeluh, mijnuh doet ut nie...." mijn berichten gaat wijzigen zal ook ik niet schromen om er lustig op los te "corrigeren"

Interne controles ten behoeve van kwaliteit hadden eruit moeten halen dat je nooit een zin met EN begint ;)


Kanarie

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 31 maart 2006, 11:50:58
Denk jij dat jij voldoende inzicht en algemeen besef hebt qua interpunctie, begripsvorming en grammatica om andersmans berichten naar EIGEN believen dusdanig aan te passen dat de boodschap die de originele poster over wilde brengen, onaangetast na jouw "correcties" overeind blijft?
--> Ja. Ik wijzig natuurlijk geen dingen die eventueel op meerdere manieren bedoeld kunnen zijn door de schrijver. Daarbij moet ik natuurlijk wel weer vertrouwen op mijn eigen inzicht, maar dat is geen probleem.

Denk je dat anderen het waarderen dat je de door hen getypte woorden naar jouw believen gaat aanpassen omdat een strekking of boodschap ervan volgens jou niet duidelijk is?
--> Ja. Uitzonderingen daargelaten.

Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, wat de beweegredenen zijn en welke eigen toegedichte kwalificatie iemand zich toeschrijft om andermans woorden te wijzigen.
--> Hiervoor verwijs ik naar de argumenten van de voorstanders in de reeds gevoerde discussie hierboven.

Ik zou ervan gruwelen als iemand, die ik nog niet eens toevertrouw om woorden met meer dan 2 lettergrepen correct te spellen, zich in mijn berichten gaat mengen.
"Breezer"- of MSN-, of sms-taal maakt nu al dat de generatie met een sms-duim en een taal-achterstand rondloopt.
Zodra bijvoorbeeld iemand die zich slechts uitdrukken kan als in "Mag ik is ff met juh mobi speeluh, mijnuh doet ut nie...." mijn berichten gaat wijzigen zal ook ik niet schromen om er lustig op los te "corrigeren"
--> Mee eens.

Interne controles ten behoeve van kwaliteit hadden eruit moeten halen dat je nooit een zin met EN begint ;)
--> Oeps, foutje. Daarom is die nieuwe functie zo handig. Je had me zo kunnen corrigeren!


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #134 Gepost op: 31 maart 2006, 11:52:18
Net als bij een referendum (bijvoorbeeld over de Grondwet) kan de uitslag hiervan genegeerd worden. Er is vooraf geen duidelijk uitgangspunt aangegeven over het percentage tegen- of voorstemmers dat bepalend is voor de invoering van deze nieuwe (en mijns inziens zeer nuttige) functie. Wacht nou eerst maar eens af en laten we kijken hoe een proeftermijn uitpakt.

Fokko

Ik wacht dit niet af , vind het een onzin idee omdat ik weet dat er hier mensen rond lopen die anderen het leven zuur gaan maken. :-\ :'(
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #135 Gepost op: 31 maart 2006, 11:58:48
Ik heb nee gestemd.
Als iemand iets wil wijzigen doet hij / zij dat maar met een citaat.
Dan kan de betreffende persoon mischien nog iets leren van zijn / haar eventuele taalgebruik.
En men kan makkelijker terug lezen waarover een eventuele discussie is begonnen.
Want als een tekst veranderd wordt is de daaropvolgende discussie niet meer actueel.
Dan zou je dus alle opvolgende berichten moeten veranderen / verwijderen.

Van de andere kan kan het ook zo zijn dat het forum te groot wordt (aantal MB of GB).
Dan moet er inderdaad iets gebeuren.


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #136 Gepost op: 31 maart 2006, 12:00:16
Ik wacht dit niet af , vind het een onzin idee omdat ik weet dat er hier mensen rond lopen die anderen het leven zuur gaan maken. :-\ :'(
Nou zuur........Tja, dat is een risico. Maar zonder risico geen uitdaging, toch?  ;)

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #137 Gepost op: 31 maart 2006, 12:00:48
Ik wacht dit niet af , vind het een onzin idee omdat ik weet dat er hier mensen rond lopen die anderen het leven zuur gaan maken. :-\ :'(
 

Volledig mee eens zus.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #138 Gepost op: 31 maart 2006, 12:05:44
 

Volledig mee eens zus.

Thanx broertje :-*
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #139 Gepost op: 31 maart 2006, 12:14:15
Heb
NEE
gestemd