Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?

Auteur Topic: Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?  (gelezen 29485 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 31 maart 2006, 12:18:53

Citaat van:  "Chevy Van"
Denk jij dat jij voldoende inzicht en algemeen besef hebt qua interpunctie, begripsvorming en grammatica om andersmans berichten naar EIGEN believen dusdanig aan te passen dat de boodschap die de originele poster over wilde brengen, onaangetast na jouw "correcties" overeind blijft?
--> Ja. Ik wijzig natuurlijk geen dingen die eventueel op meerdere manieren bedoeld kunnen zijn door de schrijver. Daarbij moet ik natuurlijk wel weer vertrouwen op mijn eigen inzicht, maar dat is geen probleem.
==> Zou jij dat andersom dan ook accepteren en waarderen? Vertrouw jij anderen toe dat ze capabel genoeg zijn om jouw intenties te corrigeren en toch correct weer te geven?

Denk je dat anderen het waarderen dat je de door hen getypte woorden naar jouw believen gaat aanpassen omdat een strekking of boodschap ervan volgens jou niet duidelijk is?
--> Ja. Uitzonderingen daargelaten.
==> Heb je ook enige basis om te denken dat anderen dat zullen waarderen? Ik denk namelijk dat het een erg generalistische gedachte is om aan te nemen dat eenieder dat zal waarderen.

Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, wat de beweegredenen zijn en welke eigen toegedichte kwalificatie iemand zich toeschrijft om andermans woorden te wijzigen.
--> Hiervoor verwijs ik naar de argumenten van de voorstanders in de reeds gevoerde discussie hierboven.
==> Heb je ook argumenten die NIET gelijk zijn aan die van de voorstanders? Tot op dit moment konden die argumenten MIJ in ieder geval niet overtuigen van goed onderbouwde beweegredenen.

Ik zou ervan gruwelen als iemand, die ik nog niet eens toevertrouw om woorden met meer dan 2 lettergrepen correct te spellen, zich in mijn berichten gaat mengen.
"Breezer"- of MSN-, of sms-taal maakt nu al dat de generatie met een sms-duim en een taal-achterstand rondloopt.
Zodra bijvoorbeeld iemand die zich slechts uitdrukken kan als in "Mag ik is ff met juh mobi speeluh, mijnuh doet ut nie...." mijn berichten gaat wijzigen zal ook ik niet schromen om er lustig op los te "corrigeren"
--> Mee eens.
==> Mooi zo!

Interne controles ten behoeve van kwaliteit hadden eruit moeten halen dat je nooit een zin met EN begint
--> Oeps, foutje. Daarom is die nieuwe functie zo handig. Je had me zo kunnen corrigeren!
==> Maar waarom zou ik? Ik ben niet aangesteld als moderator of Leraar Nederlands, laat staan dat ik me geroepen voel om met de rode pen als boven een proefwerk ieder topic te gaan controleren en een cijfer in het rood boven het episteltje schrijf. Nee, dan kies ik wel voor de opt-out functie, ik WIL niet corrigeren maar er mag ook in mijn geschreven woorden NIET gecorrigeerd worden!

Als zodanig!! :D


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #141 Gepost op: 31 maart 2006, 12:33:04
ik vind dat de meerderheid gelijk heeft en het forum moet blijven zoals het is.


Kanarie

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 31 maart 2006, 12:34:03
Citaat
Denk jij dat jij voldoende inzicht en algemeen besef hebt qua interpunctie, begripsvorming en grammatica om andersmans berichten naar EIGEN believen dusdanig aan te passen dat de boodschap die de originele poster over wilde brengen, onaangetast na jouw "correcties" overeind blijft?
--> Ja. Ik wijzig natuurlijk geen dingen die eventueel op meerdere manieren bedoeld kunnen zijn door de schrijver. Daarbij moet ik natuurlijk wel weer vertrouwen op mijn eigen inzicht, maar dat is geen probleem.
==> Zou jij dat andersom dan ook accepteren en waarderen? Vertrouw jij anderen toe dat ze capabel genoeg zijn om jouw intenties te corrigeren en toch correct weer te geven?
---> Ik wil het wel een kans geven.

Denk je dat anderen het waarderen dat je de door hen getypte woorden naar jouw believen gaat aanpassen omdat een strekking of boodschap ervan volgens jou niet duidelijk is?
--> Ja. Uitzonderingen daargelaten.
==> Heb je ook enige basis om te denken dat anderen dat zullen waarderen? Ik denk namelijk dat het een erg generalistische gedachte is om aan te nemen dat eenieder dat zal waarderen.
---> Indien iemand vindt dat ik onterecht iets veranderd heb, kan diegene mij een PM sturen en zal ik daar in de toekomst rekening mee houden.

Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, wat de beweegredenen zijn en welke eigen toegedichte kwalificatie iemand zich toeschrijft om andermans woorden te wijzigen.
--> Hiervoor verwijs ik naar de argumenten van de voorstanders in de reeds gevoerde discussie hierboven.
==> Heb je ook argumenten die NIET gelijk zijn aan die van de voorstanders? Tot op dit moment konden die argumenten MIJ in ieder geval niet overtuigen van goed onderbouwde beweegredenen.
---> Jazeker; zie de argumenten van de tegenstanders.

Ik zou ervan gruwelen als iemand, die ik nog niet eens toevertrouw om woorden met meer dan 2 lettergrepen correct te spellen, zich in mijn berichten gaat mengen.
"Breezer"- of MSN-, of sms-taal maakt nu al dat de generatie met een sms-duim en een taal-achterstand rondloopt.
Zodra bijvoorbeeld iemand die zich slechts uitdrukken kan als in "Mag ik is ff met juh mobi speeluh, mijnuh doet ut nie...." mijn berichten gaat wijzigen zal ook ik niet schromen om er lustig op los te "corrigeren"
--> Mee eens.
==> Mooi zo!
---> Dat dacht ik! :)

Interne controles ten behoeve van kwaliteit hadden eruit moeten halen dat je nooit een zin met EN begint
--> Oeps, foutje. Daarom is die nieuwe functie zo handig. Je had me zo kunnen corrigeren!
==> Maar waarom zou ik? Ik ben niet aangesteld als moderator of Leraar Nederlands, laat staan dat ik me geroepen voel om met de rode pen als boven een proefwerk ieder topic te gaan controleren en een cijfer in het rood boven het episteltje schrijf. Nee, dan kies ik wel voor de opt-out functie, ik WIL niet corrigeren maar er mag ook in mijn geschreven woorden NIET gecorrigeerd worden!
---> Je hoeft ook niet te corrigeren. Zoals je zelf aangeeft, is daar de opt-out functie voor. Waarom mag er in jouw geschreven antwoorden niet gecorrigeerd worden?


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #143 Gepost op: 31 maart 2006, 12:35:19
Van de andere kan kan het ook zo zijn dat het forum te groot wordt (aantal MB of GB).
Dan moet er inderdaad iets gebeuren.

Nou, dat zal inderdaad gebeuren. Als het te groot wordt, dan zet je zo'n belachelijk idee online en dan wordt het vanzelf kleiner!!!!!!!!!!! >:(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #144 Gepost op: 31 maart 2006, 12:40:39
Heb
NEE
gestemd

Dat valt me van je tegen.. :(

Jij was toch niet zo bang uitgevallen?

Henk


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #145 Gepost op: 31 maart 2006, 12:44:10
Heb ook NEE  gestemd.

Het recht van vrije meningsuiting wordt zo wel erg aangetast..... ???
Daarbij, je kan wel voor jezelf de functie uitzetten, maar een ander mag
mij dan wel (nog steeds) naar hartelust corrigeren. (of heb ik dat fout)

Dit komt i.d.d. de sfeer niet ten goede voor een aantal personen.
Kijk maar eens wat er bijv. voor verhitte discussie zijn geweest
tussen een aantal personen niet zo heel lang geleden.

Fouten enz. kunnen middels een reactie aan de man gebracht worden en niet middels een
wijziging in het originele bericht.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Gast

  • Gast
Reactie #146 Gepost op: 31 maart 2006, 13:08:42
Denk jij dat jij voldoende inzicht en algemeen besef hebt qua interpunctie, begripsvorming en grammatica om andersmans berichten naar EIGEN believen dusdanig aan te passen dat de boodschap die de originele poster over wilde brengen, onaangetast na jouw "correcties" overeind blijft?
--> Ja. Ik wijzig natuurlijk geen dingen die eventueel op meerdere manieren bedoeld kunnen zijn door de schrijver. Daarbij moet ik natuurlijk wel weer vertrouwen op mijn eigen inzicht, maar dat is geen probleem.
==> Zou jij dat andersom dan ook accepteren en waarderen? Vertrouw jij anderen toe dat ze capabel genoeg zijn om jouw intenties te corrigeren en toch correct weer te geven?
---> Ik wil het wel een kans geven.
==> Een lovenswaardig streven!

Denk je dat anderen het waarderen dat je de door hen getypte woorden naar jouw believen gaat aanpassen omdat een strekking of boodschap ervan volgens jou niet duidelijk is?
--> Ja. Uitzonderingen daargelaten.
==> Heb je ook enige basis om te denken dat anderen dat zullen waarderen? Ik denk namelijk dat het een erg generalistische gedachte is om aan te nemen dat eenieder dat zal waarderen.
---> Indien iemand vindt dat ik onterecht iets veranderd heb, kan diegene mij een PM sturen en zal ik daar in de toekomst rekening mee houden.
==> Draai dat eens om.. je zou iemand eerst een PM kunnen sturen omdat je van mening bent dat jij iets zou moeten veranderen. Vooraf rekening houden met dat een ander kan vinden dat jij iets onterecht zou kunnen doen vóórdat je dat ook daadwerkelijke doet, DAN ben je pas zuiver bezig.

Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar, wat de beweegredenen zijn en welke eigen toegedichte kwalificatie iemand zich toeschrijft om andermans woorden te wijzigen.
--> Hiervoor verwijs ik naar de argumenten van de voorstanders in de reeds gevoerde discussie hierboven.
==> Heb je ook argumenten die NIET gelijk zijn aan die van de voorstanders? Tot op dit moment konden die argumenten MIJ in ieder geval niet overtuigen van goed onderbouwde beweegredenen.
---> Jazeker; zie de argumenten van de tegenstanders.
==> Verwijzen naar beide zijdes zonderje eigen argumenten, een manier van meelopen in mijn visie. "De ene kant heeft gelijk" is dus automatisch "de andere kant heeft niet gelijk". Ik had graag een wat meer doordacht antwoord ontvangen! Geeft niets, niks is fout.

Ik zou ervan gruwelen als iemand, die ik nog niet eens toevertrouw om woorden met meer dan 2 lettergrepen correct te spellen, zich in mijn berichten gaat mengen.
"Breezer"- of MSN-, of sms-taal maakt nu al dat de generatie met een sms-duim en een taal-achterstand rondloopt.
Zodra bijvoorbeeld iemand die zich slechts uitdrukken kan als in "Mag ik is ff met juh mobi speeluh, mijnuh doet ut nie...." mijn berichten gaat wijzigen zal ook ik niet schromen om er lustig op los te "corrigeren"
--> Mee eens.
==> Mooi zo!
---> Dat dacht ik!
==> Zou je, in dat kader, dan kunnen overwegen om leeftijd mee te laten spelen om deze functie wel of niet te mogen gebruiken? Niemand zit te wachten op een "Sisi Squad" met een blikje fris op tafel of wel? :P

Interne controles ten behoeve van kwaliteit hadden eruit moeten halen dat je nooit een zin met EN begint
--> Oeps, foutje. Daarom is die nieuwe functie zo handig. Je had me zo kunnen corrigeren!
==> Maar waarom zou ik? Ik ben niet aangesteld als moderator of Leraar Nederlands, laat staan dat ik me geroepen voel om met de rode pen als boven een proefwerk ieder topic te gaan controleren en een cijfer in het rood boven het episteltje schrijf. Nee, dan kies ik wel voor de opt-out functie, ik WIL niet corrigeren maar er mag ook in mijn geschreven woorden NIET gecorrigeerd worden!
---> Je hoeft ook niet te corrigeren. Zoals je zelf aangeeft, is daar de opt-out functie voor. Waarom mag er in jouw geschreven antwoorden niet gecorrigeerd worden?
==> Omdat ik, en ik alleen, door mijn woordkeuze een antwoord op dat moment wil geven, en niemand voor mij hoeft in te vullen hoe ik dat anders of beter of slechter zou hebben kunnen formuleren. Ik acht niemand ertoe in staat, of capabel, om wat IK wil zeggen te veranderen in wat HIJ/ZIJ liever zou willen dat ik zou zeggen. Dat bepaal ik nog altijd zelf. Indien nodig plaats ik PDF-jes of gifjes met mijn antwoord! Simple sollutions to cope with simple problems!

Zo je ziet kom ik niet aan jouw tekst ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #147 Gepost op: 31 maart 2006, 13:17:30
Zo je ziet kom ik niet aan jouw tekst ;)

En dat vind jij dus overzichtelijk.

Mmmm... ???

Henk


Gast

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 31 maart 2006, 13:18:33
En dat vind jij dus overzichtelijk.

Mmmm... ???

Henk

Dat zeg ik niet, dat zijn jouw woorden.
Zal ik je EN aan het begin van de zin verwijderen? Die Mmmmm vind ik ook niet zo aardig overkomen, zal ik die vriendelijker vervangen door tssssssssss??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #149 Gepost op: 31 maart 2006, 13:37:56
Dat zeg ik niet, dat zijn jouw woorden.
Zal ik je EN aan het begin van de zin verwijderen? Die Mmmmm vind ik ook niet zo aardig overkomen, zal ik die vriendelijker vervangen door tssssssssss??

Dat je een zin nooit met en mag beginnen is onzin. "En" en kan net als "maar" concluderend cq omstanigheid scheppend worden gebuikt als in:

"En er is een ding dat ik nooit zou willen missen....vissen!" (als in boverdien)

"En dat waren zijn laatste woorden." (concluderend)

"En niemand heeft ooit nog iets van hen vernomen". (Harry Mulish, de slotzin van "de aanslag")

Zie je wat een interessante discussies kunnen ontstaan? Een ware verrijking van het forum!


En als je tegen Mmm's bent, ben je dan ook tegen Smiley's?

Henk