Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?

Auteur Topic: Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?  (gelezen 29487 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 31 maart 2006, 13:45:07
Dat je een zin nooit met en mag beginnen is onzin. "En" kan concluderend worden gebuikt als in:

"En dat waren zijn laatste woorden."

"En niemand heeft ooit nog iets van hen vernomen". (Harry Mulish, in "de aanslag")

Zie je wat een interessante discussies kunnen ontstaan? Een ware verrijking van het forum!


En als je tegen Mmm's bent, ben je dan ook tegen Smily's?

Henk
EN als koppelwoord wordt gebruikt om twee zinnen, of zinsdelen, te koppelen. -EN- in de concluderende vorm, zoals jij aangeeft, kan slechts na een dubbele punt, of punt komma. Harry Mulisch mag, daarentegen, een zekere dichterlijke vrijheid toebedeeld worden. Harry Mulisch is allesbehalve concreet en correct in zijn taalgebruik, zéker als het gaat om een sfeer of beeld op te roepen middels woorden. Dát hij het doet wil nog niet zeggen dat het ook correct is!

Inderdaad, interessante discussies volgen op deze manier, DAT is nu waarlijk een verrijking van het forum! In tegenstelling tot rotzooien in andermans (mooie) bewoordingen of zinnen!

Je vraag "En als je tegen Mmm's bent, ben je dan ook tegen Smily's?" moet ik ontkennend beantwoorden. Geen logische gevolgtrekking tussen het één en het ander in deezes.
Wellicht had een smiley van mijn kant je duidelijk kunnen maken dat ik, met die éne zin, het hele idee van corrigeren op de hak nam. Ik ben maar blij dat niemand anders in mijn zin ingreep!
Althans, na vanavond zou het mogelijk zijn!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #151 Gepost op: 31 maart 2006, 14:06:08
Het is ook vast niet de bedoeling dat er zomaar op los geklooid gaat worden, je moet de veranderingen wel kunnen verdedigen met een gedegen onderbouwing. Sommige verbeteringen zullen discutabel blijven en daar zal een oplossing voor gezocht moeten worden.

Maar (ik begin de zin nog maar even met het voorwaardelijk gebruikte maar) om daar nu een geniaal plan op af te schieten...

Kijk eens wat wij zouden kunnen doen voor onze turbotaal gebruikers. Als je steeds verbeterd wordt en je taalgebruik constant in de gaten gehouden ga je vanzelf berichten plaatsen die onze Nederlandse taal recht doen!

Dat zou Delta voor z'n rekening nemen.

Ik ga mij alleen op de inhoud richten, Nederlands is niet mijn sterkste kant.

Henk


Gast

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 31 maart 2006, 14:11:44
Het is ook vast niet de bedoeling dat er zomaar op los geklooid gaat worden, je moet de veranderingen wel kunnen verdedigen met een gedegen onderbouwing. Sommige verbeteringen zullen discutabel blijven en daar zal een oplossing voor gezocht moeten worden.

Maar (ik begin de zin nog maar even met het voorwaardelijk gebruikte maar) om daar nu een geniaal plan op af te schieten...

Kijk eens wat wij zouden kunnen doen voor onze turbotaal gebruikers. Als je steeds verbeterd wordt en je taalgebruik constant in de gaten gehouden ga je vanzelf berichten plaatsen die onze Nederlandse taal recht doen!

Dat zou Delta voor z'n rekening nemen.

Ik ga mij alleen op de inhoud richten, Nederlands is niet mijn sterkste kant.

Henk

Mijns inziens ligt er in het corrigeren van de (inderdaad) veelgemaakte taalfouten een veel schonere taak dan de pretentie te hebben de inhoud van een bericht beter te kunnen beoordelen dan de opsteller ervan.
Zou het stelselmatig corrigeren van "turbo-taal gebruikers" er daadwerkelijk toe leiden dat ze zich bewust zouden worden van hun ondermaatse taalkennis, dan juich ik het, mits correct uitgevoerd, corrigeren op die manier van harte toe!
Ik zie een onderling besproken taakverdeling tussen Delta en jezelf.
Houdt er rekening mee dat er meerdere kapiteins, ook zonder vaarbewijs, op het schip der correcties zullen plaatsnemen!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #153 Gepost op: 31 maart 2006, 14:12:51
Het is ook vast niet de bedoeling dat er zomaar op los geklooid gaat worden, je moet de veranderingen wel kunnen verdedigen met een gedegen onderbouwing. Sommige verbeteringen zullen discutabel blijven en daar zal een oplossing voor gezocht moeten worden.

Maar (ik begin de zin nog maar even met het voorwaardelijk gebruikte maar) om daar nu een geniaal plan op af te schieten...

Kijk eens wat wij zouden kunnen doen voor onze turbotaal gebruikers. Als je steeds verbeterd wordt en je taalgebruik constant in de gaten gehouden ga je vanzelf berichten plaatsen die onze Nederlandse taal recht doen!

Dat zou Delta voor z'n rekening nemen.

Ik ga mij alleen op de inhoud richten, Nederlands is niet mijn sterkste kant.

Henk
Ik heb anders geen enkele spelfout kunnen ontdekken in je stukje ;)
Arts  www.alphalog.nl


Gast

  • Gast
Reactie #154 Gepost op: 31 maart 2006, 14:14:36
Ik wel  ;)
 
Geklooid eindigend op een -d-

Gekloot of geklooit vanuit (aan)kloten of klooien


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #155 Gepost op: 31 maart 2006, 14:18:40
Eh, nee, geklooid is met -d. Pak het woordenboek er eens bij en kijk onder 'klooien' ;)
Arts  www.alphalog.nl


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #156 Gepost op: 31 maart 2006, 14:20:12
Niemand is perfect.
Gelukkig.
En die zogenaamde Groene Boekjes die worden ook om de haverklap veranderd.
Pannekoekenhuis of pannenkoekenhuis, iedereen weet waar je het over hebt.


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #157 Gepost op: 31 maart 2006, 14:22:13
Niemand is perfect.
Gelukkig.
En die zogenaamde Groene Boekjes die worden ook om de haverklap veranderd.
Pannekoekenhuis of pannenkoekenhuis, iedereen weet waar je het over hebt.


En die zogenaamde Groene Boekjes worden ook om de haverklap veranderd.

Sorry.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #158 Gepost op: 31 maart 2006, 14:27:00
Citaat
Vind jij dat alle leden elkaars berichten mogen wijzigen/verwijderen en dat dus iedereen eigenlijk moderator is ?  (Poll sluit: 11 april 2006, 02:07:45)
Ja dat lijkt me wel een leuk idee    86 (81.1%)   
Nee ik wil niet dat iedereen mijn berichten kan veranderen/verwijderen, alleen de moderators mogen dat.    20 (18.9%)   
Totaal aantal stemmen: 105

en hier wil ik dan ook (rekenkundig, inhoudelijk) in kunnen grijpen. 86 voorstemmers en 20 tegenstemmers zijn in het totaal géén 105 stemmers!

Niet dat het uiteindelijk wat uitmaakt of er 86 of 87 voor waren, maar toch!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #159 Gepost op: 31 maart 2006, 14:32:39
En die zogenaamde Groene Boekjes worden ook om de haverklap veranderd.

Sorry.


"Ook". Je bedoelt "niet alleen de berichten op ons forum, maar ook het Groene Boekje wordt om de haverklap veranderd".

Welnu, dan bevindt het Groene Boekje zich in goed gezelschap!

Henk