Open dag brandweer Oldenzaal

Auteur Topic: Open dag brandweer Oldenzaal  (gelezen 1573 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Gepost op: 28 maart 2006, 20:17:59
Brandweer Oldenzaal houdt een open dag
gepubliceerd op : 27-3-2006

De brandweer van Oldenzaal houdt op zaterdag 1 april 2006 van 10.00 tot 16.00 uur een open dag. Bezoekers zijn dan van harte welkom op de kazerne aan de Ossenmaatstraat 1.

Er staat veel op het programma. Zo wordt gedemonstreerd hoe een vlam in de pan, een televisie- en een computerbrand moeten worden geblust. Ook laat de brandweer zien hoe slachtoffers, die bijvoorbeeld onder het puin liggen, gelokaliseerd kunnen worden met speciale apparatuur en door middel van reddingshonden.

Verder wordt gedemonstreerd hoe omgegaan moet worden met gevaarlijke stoffen tijdens ongevallen, de brandweer zal dan te zien zijn in de bekende ‘maanpakken’. Eveneens wordt een demonstratie gegeven met reddingshonden die een drenkeling lokaliseren. Uiteraard zal ook het nodige materieel van de brandweer te bezichtigen zijn, waaronder de crashtender van de vliegbasis Twente, de auto van de adviseur ‘gevaarlijke stoffen’ en een nieuwe hoogwerker. Aan kinderen is eveneens gedacht: er is een speciale kinderhoek ingericht waar kinderen naar hartelust met water kunnen spuiten.

Verzocht wordt om met de fiets te komen, in verband met de beperkte parkeergelegenheid.

www.oldenzaal.nl


OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2006, 12:12:32
Ik denk niet dat ik ga. Maar als ik ga, dan zeker weten niet op de fiets!  ;D


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2006, 19:39:32
Ik denk dat ik er wel heen ga. Kom daar niet zo vaak in de buurt. kijken wat voormatriaal ze daar in Oldenzaal hebben. Geloof dat ze daar ook een Dennis Ts hebben of niet. Als ik ga ..zal ik wat fotos op mijn site zetten.

Groeten Alwin


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2006, 22:09:19
Ze hebben daar zelfs 2 Dennissen als TS, een Iveco HA en een Daf AL uit 1978  ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2006, 23:10:33
Brandweer Oldenzaal heeft de zaakjes netjes voor elkaar, en het is zeker de moeite waard om het materieel (en de kazerne!) van Oldenzaal te gaan bekijken! :)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #5 Gepost op: 1 april 2006, 09:16:03
Zeker, en vooral aan het einde van dit jaar, dan wordt de oude AL vervangen voor een nieuwe HW, dus als je de oude AL nog op de foto wilt hebben.... ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #6 Gepost op: 1 april 2006, 22:47:57


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #7 Gepost op: 2 april 2006, 13:24:22
Zoals gezegt. Ben ik er ook geweest. Mijn fotos zijn te zien via  http://www.112twente.net/1336380.htm

Groeten Alwin