P2000 encryptie

Auteur Topic: P2000 encryptie  (gelezen 9236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 12 april 2006, 19:10:45
Dan kan ik je nu al vertellen dat ze heel erg lang kunnen zoeken, want paging blijft eenrichtingsverkeer en daardoor zijn de mogelijkheden tot versleuteling bijzonder beperkt en daardoor simpel te kraken. Bovendien zal elke pager gebruik moeten maken van dezelfde codering, anders zijn er geen groepsoproepen meer mogelijk. GMS staat vooralsnog geen verzending van gecodeerde berichten toe, daar zal dus ook een oplossing voor moeten komen.

Verder spelen er nog wel meer factoren een rol, geloof me dat zoiets meer gaat kosten dan het netwerk al heeft gekost...

Groeten, Peter.


En alarmeren over C2000? Als bij de ambu hier?

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 12 april 2006, 20:35:48
een vrijwilliger met een c2000 porto in zijn zak  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rolf

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 12 april 2006, 21:30:26
Ik snap de ophef even niet:
Als een bericht versleutel is de fout marge groter dan bij een on-versleuteld bericht daarvoor is onderanderen gekozen voor niet versleutelen.
 De reden hiervoor is dat de beveiliging ofwel zeer eenvoudig is te kraken ofwel het operationele proces te veel zou frustreren.
P-2000 is versleuteld en wel een top versleuteling vandaag zag ik er weer een langs komen "bel rmk Peter" wat wil je nog meer?
Je kunt wel gaan verzenden "moord gepleegd op de forum laan TR ter plaatse gaan" maar dan heb je nog geen terug koppeling van Peter die wellich net onder de douche staat of spannende dingen met de vrouw aan het doen is en de pager aan z'n broekriem hangt in een andere kamer.
Hij zal bij gelezen bericht toch moeten terug koppelen aan de cetralist dat hij het bericht ontvangen heeft en gepaste actie onderneemt.
Net zoals de ambu per C2000 contact opneemt met de CPA om te horen dat het om meneer fietsband gaat die een beenbeurk heeft door een val van van de trap na het bericht: "A2 Forumlaan Hulpstad ambu 12"
En die kijkers bij een fikkie? iedereen de GSM afpakken, das de oplossing laats een grote brand van een garage bedrijf wezen kijken auto netjes 1 km verder weg gezet waar er niemand last van heeft en zelf nog eens 1 km van de PI af even wezen kijken.
Je wil niet weten wat daar allemaal stond te kijken en verwonderd vragen of ik de brandweer nog kon horen (object porto's) die waren toch allemaal digitaal nu??
En er staan er wat met dat stuk plastic aan het oor een beschrijving te geven hoe hoog dat de valmmen uit de loods omhoog schieten en dat ze zelf maar eens moeten komen kijken.
Dus waarom versletelen als het een statiche sleutel is die toch binnen 2 dagen aan gort ligt het enige voordeel is dat je dan het on-line zetten strafbaar zou kunnen zetten (doet de P2000 shop nog betere zaken) en komt PDW 3.0 uit tegen welke kostprijs in euro's en het mogelijk verliezen verminken van berichten waardoor een halve ploeg brandweer mensen niet komt opdagen.
En hoeveel thuisblijvers hadden geen Pageboy op de kast staan zodat de vrouw wist dat vaders eten in de magnetron kan omdat hij een uitruk heeft zullen de brandweerlieden zeker niet blij mee zijn als dat niet meer gaat en wat te denken van het monitoren van de andere blus ploegen binnen het korps mensen die al in de start blokken gaan staan als er een voor hun bekend pand een A1 binnen komt voor ploeg 1 ook die neem je hun voordeeltje weg en dat alleen omdat er op internet te lezen is waar de heen gaan 3 jaar terug had iedereen een scanner en was er ook niet z'n ophef.

Als ik me vergis hoor ik dat graag

groetjes Rolf-lim-z


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 13 april 2006, 16:28:23
Beste Rolf,

Ik ben het helemaal met je eens. P2000 berichten online zetten strafbar stellen. IN de scannerwetgeving stond ook dat je berichten nooit aan derden mocht verstrekken. Zouden ze met p2000 ook moeten doen in de wet. Als mensen van justitie gaan kijken naar die monitoren, komen ze er wel achter wie de eigenaar iis van die site denk ik op wat van voor manier dan ook.

Net wat je zegt met scanner luisteren was er ook geen ophef. In Nederland was het niet verboden de hulpdiensten af te luisteren. Nederland was vrij op scanner gebeid. In duitsland mocht men geen BOS diensten afluisteren ZONDER vergunning. IN Belgie mocht men al helemaal geen scanner hebben.

PIerre


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #24 Gepost op: 13 april 2006, 20:20:43
Beste mensen,
Sorry dat ik het zeg maar wat een flauwe kul over het online zetten van P2000 berichten
Moet je kijken wat er allemaal op het net staat, en werden er vroeger met de scanner geen berichten geplaatst. Trouwens die vindt je nu nog steeds van gesproken woord, opgenomen met een scanner.

Dan de opmerking van 100 euro vindt ik echt nergens op slaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 13 april 2006, 21:54:30
Je kunt zeggen wat je wilt, maar met de komst van p2000 is het voor iedereen toegangelijk geworden, en vroegâh had je alleen de mensen die een scanner hadden die iets wisten over een eventueel adres.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rolf

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 13 april 2006, 23:21:44
Citaat
Beste Rolf,

Ik ben het helemaal met je eens. P2000 berichten online zetten strafbar stellen.  

Ik haalde het alleen maar aan alsmogelijkheid !!!! Wil nog lang niet zeggen dat het mijn mening is!!!
Het voordeel van een enscriptie is dat je het dan zou kunnen strafbaar stellen.
En inmiddels zie ik nog altijd niet wat er mis is dat de burger kan mee kijken waar z'n belasting centen heen gaan.
Wat maakt het nou uit dat ik kan zien dat het twee staten verder een container in de hens staat vertrouwelijke berichten laat je niet over P-2000 lopen maar vraag je telefonisch contact RMK.
Of is dit ook al vertrouwelijk: Joop gefeliciteerd en nog vele jaaren de centralisten.

Rolf-lim-z


Harry007

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 13 april 2006, 23:59:36
Alle commotie begrijp ik niet helemaal.

Zoals laatst het verhaal over KPN3 in Brabant Noord. Voor de mensen die het nog niet weten, www.pd5hw.nl had een monitor van brabant noord, en omdat daar zielige mannetjes de nummers gegeven over de pager onnodig gingen bellen, moest de monitor brabant noord eruit, en de rest van nederland die wel p2000 draaien mocht blijven staan.

Vroeger had mn vader een scanner, dit was vanwege ons bergingsbedrijf in het verleden, als er dan een melding kwam van een aanrijding werd bij ons de overall aangetrokken, de auto klaargezet, de vrachtbrief vast ingevuld, en als de meldkamer dan belde kon de chauffeur meteen op pad. Op dezelfde scanner kwamen ook de andere berichten binnen.

Nu krijgen we de gesproken text niet meer, scanner niet meer nodig, en omdat ik toch graag volg wat er in Brabant Noord gebeurd, overigens zonder meteen als een dolle stier in de auto te stappen en te gaan kijken heb ik de scanner omgebouwd om pagerberichten te ontvangen, onderdelen 5 euro en hamcommodem 15 euro, pdw gedownloaded en het loopt als een trein.
Ik zet de berichten niet online.

dat is gewoon het hele probleem, dat ze het online zetten, als dat niet gebeurd, is er niets aan de hand, dan krijg je alleen de mensen die 100 euro willen betalen om mee te lezen. Dat zijn automatisch / vaak ook de ''goede''

Volgens jerommeke mag ik me dus onder de goede scharen, alleen heeft het mij slechts 20 gekost... Beetje rare opmerking.

P2000 monitoren strafbaar stellen vind ik persoonlijk flauwekul, omdat je door een pager te kopen of zoals ik je scanner om te bouwen e.e.a. toch kunt volgen, en je maakt mij niet wijs dat je daarmee het kaf van het koren scheidt.

Zoals henk ook al aangeeft, de freaks die eerst op de scanner gingen rijden en nu via internet, geven ook echt wel 100 euro uit om hun (overigens idiote) hobby te kunnen blijven uitvoeren.

Mijn oplossing als e.e.a. niet meer te lezen mag zijn voor de niet hulpverlener is vrij simpel. Dit idee komt van een ander forum. De manier is als volgt: Alleen over p2000 alarmeren, en vervolgens op c2000 de melding te geven. Dit zou bijvoorbeeld inhouden dat je op je pager de melding krijgt "Opkomen Kazerne Prio 1" of "prio 2" en vervolgens de centralist die vertelt dat het in de forumstraat 12 in internethuizen een binnenbrand of weet ik wat is.

Ik zou dit wel jammer vinden, maar als het zo gaat worden is het niet anders.


Groeten

Harry007


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #28 Gepost op: 14 april 2006, 02:35:40
Alle commotie begrijp ik niet helemaal.

Zoals laatst het verhaal over KPN3 in Brabant Noord. Voor de mensen die het nog niet weten, www.pd5hw.nl had een monitor van brabant noord, en omdat daar zielige mannetjes de nummers gegeven over de pager onnodig gingen bellen, moest de monitor brabant noord eruit, en de rest van nederland die wel p2000 draaien mocht blijven staan.

Vroeger had mn vader een scanner, dit was vanwege ons bergingsbedrijf in het verleden, als er dan een melding kwam van een aanrijding werd bij ons de overall aangetrokken, de auto klaargezet, de vrachtbrief vast ingevuld, en als de meldkamer dan belde kon de chauffeur meteen op pad. Op dezelfde scanner kwamen ook de andere berichten binnen.

Nu krijgen we de gesproken text niet meer, scanner niet meer nodig, en omdat ik toch graag volg wat er in Brabant Noord gebeurd, overigens zonder meteen als een dolle stier in de auto te stappen en te gaan kijken heb ik de scanner omgebouwd om pagerberichten te ontvangen, onderdelen 5 euro en hamcommodem 15 euro, pdw gedownloaded en het loopt als een trein.
Ik zet de berichten niet online.

Volgens jerommeke mag ik me dus onder de goede scharen, alleen heeft het mij slechts 20 gekost... Beetje rare opmerking.

P2000 monitoren strafbaar stellen vind ik persoonlijk flauwekul, omdat je door een pager te kopen of zoals ik je scanner om te bouwen e.e.a. toch kunt volgen, en je maakt mij niet wijs dat je daarmee het kaf van het koren scheidt.

Zoals henk ook al aangeeft, de freaks die eerst op de scanner gingen rijden en nu via internet, geven ook echt wel 100 euro uit om hun (overigens idiote) hobby te kunnen blijven uitvoeren.

Mijn oplossing als e.e.a. niet meer te lezen mag zijn voor de niet hulpverlener is vrij simpel. Dit idee komt van een ander forum. De manier is als volgt: Alleen over p2000 alarmeren, en vervolgens op c2000 de melding te geven. Dit zou bijvoorbeeld inhouden dat je op je pager de melding krijgt "Opkomen Kazerne Prio 1" of "prio 2" en vervolgens de centralist die vertelt dat het in de forumstraat 12 in internethuizen een binnenbrand of weet ik wat is.

Ik zou dit wel jammer vinden, maar als het zo gaat worden is het niet anders.


Groeten

Harry007
leuke tip allen nog maar door geven  'naar kazerne komen voor prio1" wel een groot nadeel dat je je systeem niet optimaal kunt gebruiken zo he.

Is gewoon simpel de berichten blijven gewoon maanden leesbaar op internet, en als men deze online site's eraf gehaald worden want volgens mij is het officeel verboden want je geeft jou ontvangen berichten door en derden en dat mag niet.
Kunt men berichten niet meer terug lezen.
kan je ook zeggen dat er minstens de helft minder meelezers zijn, want heel veel mensen leven mee omdat het toevallig op internet staat.
Deze mensen hadden vroeger ook geen scanner, en willen al zeker geen geld stoppen in een pager of een flexbox.

En ik denk echt als je nu 100 mensen hebt die meelezen, zijn het dan nog 20.
En staan de berichten niet meer openbaar.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 14 april 2006, 09:25:15
Volgens jerommeke mag ik me dus onder de goede scharen, alleen heeft het mij slechts 20 gekost... Beetje rare opmerking.

P2000 monitoren strafbaar stellen vind ik persoonlijk flauwekul, omdat je door een pager te kopen of zoals ik je scanner om te bouwen e.e.a. toch kunt volgen, en je maakt mij niet wijs dat je daarmee het kaf van het koren scheidt.

Zoals henk ook al aangeeft, de freaks die eerst op de scanner gingen rijden en nu via internet, geven ook echt wel 100 euro uit om hun (overigens idiote) hobby te kunnen blijven uitvoeren.

Mijn oplossing als e.e.a. niet meer te lezen mag zijn voor de niet hulpverlener is vrij simpel. Dit idee komt van een ander forum. De manier is als volgt: Alleen over p2000 alarmeren, en vervolgens op c2000 de melding te geven. Dit zou bijvoorbeeld inhouden dat je op je pager de melding krijgt "Opkomen Kazerne Prio 1" of "prio 2" en vervolgens de centralist die vertelt dat het in de forumstraat 12 in internethuizen een binnenbrand of weet ik wat is.

Ik zou dit wel jammer vinden, maar als het zo gaat worden is het niet anders.


Alle commotie is tenslotte ontstaan doordat er mensen alarmcentrales gingen bellen via de nummers die er op de p2000 berichten zijn verschenen, en ik denk niet dat er mensen zijn die 150 euro voor een pager betalen, en daarna de AC gaan bellen. Dit lijken mij namelijk eerder kwajongens streken. En daar doelde ik op. En die mensen (die jij idioten vind) die dus wel ''achter de brandweer'' aanrijden. Die foto's lees zie jij wel meestal in de krant.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !