Alle commotie is tenslotte ontstaan doordat er mensen alarmcentrales gingen bellen via de nummers die er op de p2000 berichten zijn verschenen, en ik denk niet dat er mensen zijn die 150 euro voor een pager betalen, en daarna de AC gaan bellen. Dit lijken mij namelijk eerder kwajongens streken. En daar doelde ik op. En die mensen (die jij idioten vind) die dus wel ''achter de brandweer'' aanrijden. Die foto's lees zie jij wel meestal in de krant.
Ik denk niet dat de mensen die nummers gaan bellen (ook al zeggen ze van wel) de grootste doorn in de ogen zijn van de hulpverleners. Het zijn "de kijkers" op de vingers en de "in de weglopers" die dat doen in de ogen van de HV.
Is niet het blussen van een brand of het reanimeren van een SO een stresvolle bezigheid? Nu, als ik gestrest aan het werk ben heb ik ook een hekel aan pottekijkers, alles wat fout gaat is meteen hun schuld! Dus zet ik de overheid onder druk dat ik een rustige, veilige werkomgeving wil hebben zonder pottekijkers. Een geheime uitruk is in het belang van de dienstverlening stellen ze.
Voorbeeld:
Hier is heel lang voor de reddingsbrigades niet anders gealarmeerd als "centralisten RB huppeldepup contact AC". Nu heb ik begrepen dat gebleken is dat dit tegen het protocol is en dus niet mag en daarom worden de laatste tijd weer alle bijzonderheden bij de melding gegeven.
Henk