Alle commotie begrijp ik niet helemaal.
Zoals laatst het verhaal over KPN3 in Brabant Noord. Voor de mensen die het nog niet weten,
www.pd5hw.nl had een monitor van brabant noord, en omdat daar zielige mannetjes de nummers gegeven over de pager onnodig gingen bellen, moest de monitor brabant noord eruit, en de rest van nederland die wel p2000 draaien mocht blijven staan.
Vroeger had mn vader een scanner, dit was vanwege ons bergingsbedrijf in het verleden, als er dan een melding kwam van een aanrijding werd bij ons de overall aangetrokken, de auto klaargezet, de vrachtbrief vast ingevuld, en als de meldkamer dan belde kon de chauffeur meteen op pad. Op dezelfde scanner kwamen ook de andere berichten binnen.
Nu krijgen we de gesproken text niet meer, scanner niet meer nodig, en omdat ik toch graag volg wat er in Brabant Noord gebeurd, overigens zonder meteen als een dolle stier in de auto te stappen en te gaan kijken heb ik de scanner omgebouwd om pagerberichten te ontvangen, onderdelen 5 euro en hamcommodem 15 euro, pdw gedownloaded en het loopt als een trein.
Ik zet de berichten niet online.
dat is gewoon het hele probleem, dat ze het online zetten, als dat niet gebeurd, is er niets aan de hand, dan krijg je alleen de mensen die 100 euro willen betalen om mee te lezen. Dat zijn automatisch / vaak ook de ''goede''
Volgens jerommeke mag ik me dus onder de goede scharen, alleen heeft het mij slechts 20 gekost... Beetje rare opmerking.
P2000 monitoren strafbaar stellen vind ik persoonlijk flauwekul, omdat je door een pager te kopen of zoals ik je scanner om te bouwen e.e.a. toch kunt volgen, en je maakt mij niet wijs dat je daarmee het kaf van het koren scheidt.
Zoals henk ook al aangeeft, de freaks die eerst op de scanner gingen rijden en nu via internet, geven ook echt wel 100 euro uit om hun (overigens idiote) hobby te kunnen blijven uitvoeren.
Mijn oplossing als e.e.a. niet meer te lezen mag zijn voor de niet hulpverlener is vrij simpel. Dit idee komt van een ander forum. De manier is als volgt: Alleen over p2000 alarmeren, en vervolgens op c2000 de melding te geven. Dit zou bijvoorbeeld inhouden dat je op je pager de melding krijgt "Opkomen Kazerne Prio 1" of "prio 2" en vervolgens de centralist die vertelt dat het in de forumstraat 12 in internethuizen een binnenbrand of weet ik wat is.
Ik zou dit wel jammer vinden, maar als het zo gaat worden is het niet anders.
Groeten
Harry007