P2000 encryptie

Auteur Topic: P2000 encryptie  (gelezen 9490 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 14 april 2006, 12:07:04
Alle commotie is tenslotte ontstaan doordat er mensen alarmcentrales gingen bellen via de nummers die er op de p2000 berichten zijn verschenen, en ik denk niet dat er mensen zijn die 150 euro voor een pager betalen, en daarna de AC gaan bellen. Dit lijken mij namelijk eerder kwajongens streken. En daar doelde ik op. En die mensen (die jij idioten vind) die dus wel ''achter de brandweer'' aanrijden. Die foto's lees zie jij wel meestal in de krant.

Ik denk niet dat de mensen die nummers gaan bellen (ook al zeggen ze van wel) de grootste doorn in de ogen zijn van de hulpverleners. Het zijn "de kijkers" op de vingers en de "in de weglopers" die dat doen in de ogen van de HV.

Is niet het blussen van een brand of het reanimeren van een SO een stresvolle bezigheid? Nu, als ik gestrest aan het werk ben heb ik ook een hekel aan pottekijkers, alles wat fout gaat is meteen hun schuld! Dus zet ik de overheid onder druk dat ik een rustige, veilige werkomgeving wil hebben zonder pottekijkers. Een geheime uitruk is in het belang van de dienstverlening stellen ze.

Voorbeeld:
Hier is heel lang voor de reddingsbrigades niet anders gealarmeerd als "centralisten RB huppeldepup contact AC". Nu heb ik begrepen dat gebleken is dat dit tegen het protocol is en dus niet mag en daarom worden de laatste tijd weer alle bijzonderheden bij de melding gegeven.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 14 april 2006, 13:40:27
Alle commotie is tenslotte ontstaan doordat er mensen alarmcentrales gingen bellen via de nummers die er op de p2000 berichten zijn verschenen, en ik denk niet dat er mensen zijn die 150 euro voor een pager betalen, en daarna de AC gaan bellen. Dit lijken mij namelijk eerder kwajongens streken. En daar doelde ik op. En die mensen (die jij idioten vind) die dus wel ''achter de brandweer'' aanrijden. Die foto's lees zie jij wel meestal in de krant.
ja en,heb ik gevraagt om foto,s van een incident in een krant?
Die gasten die achter de brandweer aanrijden doen dat uit eigen vrije beweging,niemand zegt tegen hun dat ze dat moeten doen.

Ik denk niet dat de mensen die nummers gaan bellen (ook al zeggen ze van wel) de grootste doorn in de ogen zijn van de hulpverleners. Het zijn "de kijkers" op de vingers en de "in de weglopers" die dat doen in de ogen van de HV.


Henk
Ik denk dat jij toch het een en ander hebt gemiste het afgelopen half jaar.De mensen die die nummers gingen bellen zijn er wel schuldig aan dat een P2000 monitor niet meer mee te lezen is.De rest is klinkklare onzin,daar hebben we prachtige afzetlinten en grote zeilen voor


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 14 april 2006, 14:52:53
En alarmeren over C2000? Als bij de ambu hier?

Zoals al werd gezegd, voor bepaalde personen zoals brandweerlieden (maar ook piketfuncties GHOR) is alarmeren via C2000 natuurlijk geen optie. Dan moeten de porto's op de man worden verstrekt, de netwerkbelasting zal hoger zijn en men zal de portofoon altijd en overal mee moeten slepen. Erg onhandig...

Ik ben het helemaal met je eens. P2000 berichten online zetten strafbar stellen. IN de scannerwetgeving stond ook dat je berichten nooit aan derden mocht verstrekken. Zouden ze met p2000 ook moeten doen in de wet. Als mensen van justitie gaan kijken naar die monitoren, komen ze er wel achter wie de eigenaar iis van die site denk ik op wat van voor manier dan ook.

Een leuk gegeven is dat er enkele maanden een grote test van het P2000-netwerk plaats heeft gevonden. Verschillende regio's gingen zoveel mogelijk berichten tegelijk verzenden om te zien hoe het netwerk zich zou gaan gedragen. Er ging een brief rond de regio's waarin stond dat ze de berichten VIA INTERNET konden monitoren. Jawel, via de online monitoren.

Dus nu vraag ik je.......

Groeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 14 april 2006, 16:40:42
ja en,heb ik gevraagt om foto,s van een incident in een krant?
Die gasten die achter de brandweer aanrijden doen dat uit eigen vrije beweging,niemand zegt tegen hun dat ze dat moeten doen.
Ik denk dat jij toch het een en ander hebt gemiste het afgelopen half jaar.De mensen die die nummers gingen bellen zijn er wel schuldig aan dat een P2000 monitor niet meer mee te lezen is.De rest is klinkklare onzin,daar hebben we prachtige afzetlinten en grote zeilen voor

Zie mijn filmpjes. Meestal pas lang na brand meester lint gespannen. De brandweer is binnen 8 minuten ter plaatse. De eerste kijkers binnen enkele seconden.  Neemt niet weg dat je gelijk hebt, dat zijn allemaal smoezen. De werkelijke reden van P2000 encrytie is onderdeel van het beperken van de informatie stroom naar de pers.

Henk


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #34 Gepost op: 14 april 2006, 17:30:29
Zoals al werd gezegd, voor bepaalde personen zoals brandweerlieden (maar ook piketfuncties GHOR) is alarmeren via C2000 natuurlijk geen optie. Dan moeten de porto's op de man worden verstrekt, de netwerkbelasting zal hoger zijn en men zal de portofoon altijd en overal mee moeten slepen. Erg onhandig...

Een leuk gegeven is dat er enkele maanden een grote test van het P2000-netwerk plaats heeft gevonden. Verschillende regio's gingen zoveel mogelijk berichten tegelijk verzenden om te zien hoe het netwerk zich zou gaan gedragen. Er ging een brief rond de regio's waarin stond dat ze de berichten VIA INTERNET konden monitoren. Jawel, via de online monitoren.

Dus nu vraag ik je.......

Groeten, Peter.

Maar natuurlijk Peter, de overheid is blij dat er online meegelezen kan worden.
Daar zijn ze jullie echt dankbaar voor.

Uhm...... geloof je zelf. ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 14 april 2006, 21:13:16
Oje, ik heb me vergist! Het zijn nog steeds geheime meldingen:

0704998   20:58:20   14-04-06   GROUP   Pr 3 GOOIMEER HUIZEN RB3919 Dienstverlening/reddingsbrigade BRW Gooi en Vechtstreek (Onbekende code)   
0703029   20:58:20   14-04-06   GROUP   Pr 3 GOOIMEER HUIZEN RB3919 Dienstverlening/reddingsbrigade BRW Huizen (Reddingsbrigade) (Reddingsboot Gooier)

Dus inmelden op c2000, daar krijg je de bijzonderheden. Wel te begrijpen, want "passanten" waren hen al twee keer voor deze week.

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 14 april 2006, 21:18:12
ach, en iemand kan beter verzuipen dan dat iemand (''passant'') die sneller tp is em dr uit haalt!
Maar dit zijn van die ja nee discussie's en p2000 is een goed en mooi systeem!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 14 april 2006, 23:15:17
ach, en iemand kan beter verzuipen dan dat iemand (''passant'') die sneller tp is em dr uit haalt!
Maar dit zijn van die ja nee discussie's en p2000 is een goed en mooi systeem!

Ach, het betrof maar een verdwaalde huurvalk uit Almere zonder verlichting 5 mijl van huis met 7 bekwame zeelui erop die gezocht moest worden. Een duidelijke prio drie dus. Dat mag je wel voor jezelf houden toch?

Door de bank genomen zijn de motieven om alarmeringen te versleutelen niet zo edel. Een stukje eigenbelang is daaraan niet vreemd. Zowel van de overheid als van de hulpdiensten.

Henk


Harry007

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 15 april 2006, 01:56:19
leuke tip allen nog maar door geven  'naar kazerne komen voor prio1" wel een groot nadeel dat je je systeem niet optimaal kunt gebruiken zo he.


Snap hem ff niet, als hier brw mensen prio1 krijgen op hun pager zijn ze bij wijze van spreken in staat om in hun nakie naar de kazerne te komen snachts, en als ze prio 2 zien gaat het al wat rustiger aan.

Dus wat bedoel je met niet optimaal gebruiken?

Groeten

Harry


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #39 Gepost op: 15 april 2006, 02:06:29
Snap hem ff niet, als hier brw mensen prio1 krijgen op hun pager zijn ze bij wijze van spreken in staat om in hun nakie naar de kazerne te komen snachts, en als ze prio 2 zien gaat het al wat rustiger aan.

Dus wat bedoel je met niet optimaal gebruiken?

Groeten

Harry
Nou omdat ik het uitruk adres niet weet.
Kan ik me totaal vast rijden onderweg naar de kazerne, omdat juist op mijn route dat ongeval gebeurd is.

om maar eens een voorbeeld te geven.