Nou.... ik vind het een beetje kort door de bocht om de schuld nu bij de verpleging van een afdeling te leggen!
(er zullen er heus wel zijn, dat zal ik zeker niet ontkennen
)
Over het algemeen genomen weet ik van onze afdeling dat als er om een retour gevraagd wordt er altijd eerst gekeken wordt of iemand met eigen vervoer cq taxi kan.
Desnoods laten we familie naar huis gaan om kleding te halen.
Namelijk retour ritten vallen onder het budget van de SEH, dus als we daar op kunnen besparen zullen wij dat zeker doen.
Als familie aangeeft (en wij denken dat patiënt zeker met eigen vervoer kan) durf ik gerust te vertellen dat die rit dan voor eigen kosten is, en dan weet men niet hoe snel ze eigen vervoer moeten regelen.
In mijn vraagstelling doelde ik op de patiënten categorie die terminaal zijn of een verpleeghuis patiënt en ter beoordeling komt.
Het feit dat er nu diverse fusie ziekenhuizen zijn met verschillende locatie's zal zeker mee spelen in het vervoer daar tussen
Ik kan me de frustratie voorstellen als ambulance bemanning als je heel de dag tussen de diverse ziekenhuizen aan het pendelen bent,
want ik neem aan dat je doelstelling om op een ambulance te gaan werken, de A1 ritten zijn
Het zal wellicht een spel op hoger niveau zijn: ziekenhuizen zijn goedkoper uit door ambulancedienst in te schakelen dan zelf bemanning cq een wagen aan te schaffen, en andersom is men verzekerd van een een bepaald percentage inkomsten
en daar van is pleeg met het kapje de dupe
+ patiënt