Ervaringen met stage bij het SIGMA en op de ambulance

Auteur Topic: Ervaringen met stage bij het SIGMA en op de ambulance  (gelezen 4592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Gepost op: 4 april 2006, 17:41:00
Hoi, loop jij, als SIGMA, ook stage op de ambulance??
Zo ja, hoe vaak en wat zijn je ervaringen met de verpleegkundigen/chauffeurs??




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 4 april 2006, 18:10:17
Ik heb één stagedag gehad bij de ambulancedienst. Ondanks we zeer weinig ritten hadden vond ik het toch een leuke en leerzame dag. Ervaringen met de verpleegkundigen en chauffeurs waren goed. Zij wisten er toch nog een leuke dag van te maken.  :)

Als ik me niet vergis is het de bedoeling dat we eens in de twee jaar op herhaling gaan.

Ohjah, dit was de auto.  ;)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #2 Gepost op: 4 april 2006, 18:18:18
Ik heb 2 dagen stage gelopen, erg rustig ook maar gelukkig zat ik ook bij luek personeel en hebben we aardig wat lol gehad.. en de ambulance bemanning vind het helemaal niet erg om een stagiaire eens vast te binden op een brandcard e.d.  :-X

Nurse powerrrrr


mister koek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
  • Rode kruis EHBO-er voormalig Sigma-lid
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2006, 21:39:08
bij ons is het de bedoeling dat we 1 maal per jaar een dienst meedraaien met de ambu- dienst
dat gebeurt dan ook meestal, het is natuurlijk de ene keer een drukke de andere keer een rustige dienst.
Maar altijd weer een mooie ervaring.
Mede leer je de ambu mensen kennen, wel belangrijk als er daadwerkelijk samen gewerkt moet worden tijdens calamiteiten


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2006, 21:41:27
Wij moeten geloof ik elke 2 jaar een dag maar de praktijk leert dat het niet altijd lukt...

Wij hebben tegenwordig wel eens per jaar een trainingsavond met een AMBU team en onze docenten komen ook van de ambulancedienst, daarnaast hebben we ook nog 2 preventieve inzetten per jaar
Nurse powerrrrr


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #5 Gepost op: 5 april 2006, 12:16:05
Ook bij mij was het de bedoeling dat ik stage ging lopen maar de donderdag daarvoor heb ik zelf een ritje ambulance gemaakt ( dit keer echt en geen lotus).
En heb dus af moeten bellen.
Nu moet ik dus nog eens op nieuw regelen dat ik wel kan gaan.
Ook in het drenthse land krijgen we de kans om stage te gaan lopen.
De ervaringen in het Limburgse zijn heel leuk omdat ik veel van het ambu personeel al ken door het lotus spelen.
Het heeft ook wel eens zijn nadelen ::)
Ze weten wat ze tegen je kunnen gebruken als je een keer niet lief hebt gedaan tijdens lotussen. :P
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Marinus W

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Hoofd Brandwacht, Ex SIGMA
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2006, 13:05:29
Hoi, loop jij, als SIGMA, ook stage op de ambulance??
Zo ja, hoe vaak en wat zijn je ervaringen met de verpleegkundigen/chauffeurs??
Ha Rob,

Bij jou uiteraard bekend hoe het in Breda eo is geregeld, maar ter info voor de anderen. Hier is het zo dat iedereen 2x per jaar stage moet lopen. Initiatief ligt wel bij de SIGMA leden zelf. En als je wil, kan je zelfs vaker (zoals ik...). 1 persoon, één van onze docenten, coördineert de stages. Je geeft aan hem een aantal data door en hij regelt het dan verder. Erg goed geregeld.

Over het algemeen staat het ambulancepersoneel hier erg positief tegenover stages. Geven vaak zelf aan als je die dag niet veel hebt meegemaakt, dat je maar weer moet bellen voor nieuwe afspraak. Na een aantal gezamelijke inzetten, oefeningen en wedstrijden zijn de meeste wel overtuigd van het nut van de SIGMA en nemen ons graag mee op stage. Het is wisselend wat je wel en niet mag doen, maar er zijn er een aantal die je veel laten doen. Tijdens een van mijn stages moest is zelfs assisteren bij intubatie. Moet zeggen dat dat niet meeviel zo tijdens een echte reanimatie.


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 april 2006, 14:19:06
Ben dan wel geen sigmalid maar toen ik nog op de HAP werkte kwam er vanaf de ambulancedienst (die in hetzelfde gebouw zat) een brief rond bij ons met de vraag of er ook interesse was om mee te lopen met de ambulance, om zo de onderlinge samenwerking te kunnen verbeteren.

En dat gold dan niet alleen voor ons als chauffeur, maar ook de assistentes/centralisten en zelfs de secratresse is 'n dag mee geweest. Aangezien mijn ambulance interesse toen echt begon te groeien en ik ook al solliciterend was mocht ik bij wijze van uitzondering er nog 'n paar dagen stage achteraan doen om maar 'n zo goed mogelijk beeld van het werk te kunnen vormen.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 5 april 2006, 19:38:12
2 dagen per jaar.

Het zijn mensen. Of te wel zowel goede als minder goede ervaringen.
Een van de goede ervaring was de losse opmerking van iemand in het team dat hij er van baalde dat hij weer een stageloper had.
Om vervolgens zich naar mij toe te verontachuldigen. Dat was niet nodig, het maakte veel duidelijk en door het uitspreken daarvan was de angel er weer uit.
Harstikke fijne stage geworden.


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2006, 21:13:53
ik ben met de opleiding hoc bezig en daar vertelde de cursusleider dat het in amsterdam en omstreken moeilijk is om stage te lopen  bij de ambu dienst en op de spoedeisende hulp pers van de opl ic enzo gaan hier voor als er dan nog plaats is dan mag sigma    groeten jos