Ik moest afgelopen zondag van mijn woonplaats (Zuid Limburg) naar 'n plaatje in Noord Limburg, en die route voerd je over de N274 die ook 'n klein stukje door Duitsland loopt.
Toen ik nog maar pas de laatste plaats in Z. Limburg uit was en dus met 80 (100
) km/h over die N274 reed moesten we ineens allemaal vol in de remmen want d'r was ergens een varken losgebroken en dat rende nu heen en weer over de rijbaan.
Aangezien het andere verkeer er geen aandacht aan besteedde en weer door reed toen ze de kans kregen ben ik maar gestopt om 112 te bellen, aangezien 't toch best 'n gevaarlijke situatie was.
Maar om nou te zeggen dat dat 112 gesprek soepel verliep en er snel hulp kwam....
Ik belde met m'n gsm dus ik kreeg die landelijke centrale eraan, en vroeg om Politie Zuid Limburg.
"
Waarom?" werd er eerst gevraagd, nou goed, ik dus uitgelegd, "drukke 80 km/h weg, varkentje dat heen er weer over rijbaan rent, gevaarlijk bla bla".
Toen werd ik doorverbonden en kreeg ik politie Limburg zuid aan de lijn, zelfde verhaal weer "drukke 80 km/h weg, varkentje dat heen er weer over rijbaan rent, gevaarlijk bla bla".
Toen wilden ze weten waar ik stond, "nou langs de N274 dus" ,"
jaaa, maar in welke plaatst staat u?" "ik sta ergens langs de N274 tussen Brussum en Koningsbosch, en ik heb nog maar pas Brussum verlaten.
"Hmmm, nou volgens mij is dat voor onze collega's van noord, helaas kan ik u niet doorverbinden dus u moet even opnieuw 112 bellen"Goed, dus dan bel je opnieuw 112 en dan krijg je natuurlijk een andere centralist aan de lijn, die vertel je dat je net ook al heb gebeld maar 't andere korps moet hebben maar uiteraard wil zij eerst ook uitgebreid weten waarom.
Als je dan zegt dat je dat net aan haar collega heb uitgelegd en dat je toch wel graag snel iemand van politie Limburg noord aan de lijn wilt hebben omdat er voor je neus al bijna 4 ongevallen zijn gebeurd wordt ze nog boos ook en weigerd door te verbinden zonder reden
Dus gauw 'n paar woorden gezegt (varken, n274, gevaarlijk) en dat ik al lang aan de lijn was, en toen werd ik eindelijk doorverbonden met politie limburg noord.
Dus daar weer opnieuw de situatie uitgelegd, zegt die clown me dat ik Limburg Zuid moet hebben
Ik uitgelegd dat ik die net aan de lijn gehad heb en van hun naar noord moest bellen, en toen was het even stil.
"Ow wacht eens, daar zit ook nog 'n stukje duitsland bij he, ik denk dat het voor onze duitse collega's is, dus dan moet je die even bellen"En ondertussen gebeurd er weer bijna 'n fikse kop-staart botsing omdat dat beest nog steeds heen en weer reed en beide korpsen vertikken een auto te sturen.
Ben toen echt kwaad geworden en heb gezegd dat ze NU een auto moesten sturen, en dat het me niet uitmaakte of die van Zuid, Noord of de polizei was, maar dat het ontzettend gevaarlijk was zo en al veelste lang duurde en dat ik echt niet nog een ander korps, en zeker geen duits korps ging bellen en dat het nu hun verantwoordelijkheid was als er iets gebeurde!"
"hmm ja, ik zal 's kijken of we iets die kant op krijgen dan"Is het nu zo moeilijk om gewoon een beetje mee te werken en 'n voertuig te sturen als er een gevaarlijke situatie is
Geen wonder dat al die andere mensen doorreden en geen zin hadden om 112 te bellen, 'k geef ze geen ongelijk