Als geneeskundestudenten tijdens hun opleiding wat vaker bij de realiteit zouden worden betrokken, en wat minder vaak in de UB met hun neus tussen de wetenschappelijke artikelen zouden zitten, zouden ze vanzelf begrijpen dat niet alles opgaat wat er geschreven staat. Ook wij hebben genoeg te maken met getallen en grafieken, maar ik ben er niet meer zo van onder de indruk. Al helemaal niet als iets uit Amerika komt en negentien jaar oud is.
Ik zeg ook altijd...mocht mij op straat iets ernstigs overkomen dan heb ik veel liever een ambulanceverpleegkundige aan mijn kant die "op straat" is opgeleid dan de gemiddelde arts die allerlei artikelen heeft gelezen. Om maar niet te spreken van de toevallig passerende gynaecoloog, dermatoloog, tandarts, kno-arts die met veel geschreeuw meldt dat 'ie dokter is....
Ik heb veel respect voor sommige artsen die ik in de praktijk ben tegengekomen. Maar heel veel artsen artsen hebben zich in mijn beleving niet echt populair gemaakt als het gaat om hun kunsten op spoedeisende hulp-gebied.