Dus het gelijk van een artikel kan alleen worden weerlegd met een ander recenter artikel?
Nee, het gelijk van een artikel kan alleen weerlegd worden door een artikel met meer volledigheid en betere argumenten. Hoe groter een studie, des te accurater het onderzoek. Er bestaan gewoon nieuwe studies die niet de oude studies kunnen weerleggen.
Geloof je alleen auteurs die onderzoek hebben gedaan? Ik geloof meer in de mensen die elke dag aan het front staan. Ik weet dat praatjes over artikelen het goed doen in de wittejassencultuur...maar de straat is een andere realiteit.
Praten over artikelen is juist essentieel in de "witte jassen cultuur". Dankzij artikelen kan een afdeling bij de directie een nieuwe, betere standaardbehandeling verantwoorden of de implementatie van een nieuw protocol. Het is ook een onderdeel van het levenslange leerproces wat je als arts moet doormaken. Mijn eerste zelfstudieopdracht heette niet voor niets 'een leven lang leren'. Ik snap best dat sommige artsen een beetje ver van de realiteit afstaan, en het leven van de straat (waarom klinkt dat zo ontzettend als Notorious BIG
). Maarja, die heb je overal wel. En op de straat heeft geouweh**r over artikeltjes natuurlijk geen zin. Daar wordt adequaat en snel handelen verwacht en daar kunnen onze gele vrienden prima op inspelen.
De enige conclusie dat ik uit het artikel kan trekken is dat 19 jaar geleden patienten met een thorax trauma in de V.S. beter af waren als ze direct naar het ziekenhuis vervoer werden door de ambulance ipv eerst stabiliseren.
Denk dat het niet vergelijkbaar is met de Nederlandse situatie.
P.s.: Mij zul je niet in de UB vinden, ik studeer toch geen rechten?