Nieuwe brandweerwagen VelsenVELSEN - De brandweer van Velsen ontving het afgelopen weekeinde een nieuw blusvoertuig. De Veiligheidsregio Kennemerland (VRK) kocht twee van dit soort voertuigen en zette er één in Velsen en één in Zandvoort neer. De nieuwe vierwiel-aangedreven brandweerwagen kan zowel worden ingezet in de straten van de gemeente Velsen en omstreken als in de duinen en de bosgebieden. De grote wagen vervangt een oud IVECO-voertuig dat op de foto rechts staat. Deze IVECO-brandweerwagen zal worden verkocht en de huidige tankautospuit van Velsen zal worden verhuisd naar Beverwijk. Als alles goed gaat zal de nieuwe brandweerwagen over ongeveer een maand paraat staan in de gemeente Velsen
http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/ijmond/article25228863.ece/Nieuwe-brandweerwagen-Velsen?lref=sp2Het staat zelfs in de krant dat Velsen een nieuwe TS krijgt.
Als ik dit stukje lees verbaas ik me over het feit dat de 646 naar Beverwijk gaat ! kan niet naar post oost omdat de 643 nog erg jong is en post west moet een terreinvaardig voertuig hebben omdat zij bijvoorbeeld wijk aan zee in hun verzorgingsgebied hebben. toen hun oude 642 stuk ging moest de oude TS van de vrijwilligers van Nieuw-vennip naar Beverwijk toe. en werd hij geïntroduceerd met de woorden: "nu beschikt de Brandweer Kennemerland boven het Noordzeekanaal over een 4x4-voertuig. Hiermee kan de brandweer snel ter plaatse zijn bij incidenten in het bos- en duingebied en op het strand". zal de VRK regels hebben aangepast dat het nu wel mag of zit Bas Idma er naast ?
Ik vind het uiterlijk en geluid van een brandweerwagen leuker dan functies van de wagen, een brandweerman zal er waarschijnlijk anders overdenken
De strijd (op het gebied van mooi zijn) gaan ze inderdaad gelijk uitkomen.
Nu snap ik ook deze p2000 bericht; PRIO 3 *ATTENTIE* DE TS 12-3340 IS GEARIVEERD. U BENT VAN HARTE WELKOM. FIJNE AVOND.
Nu ik dit zo typ komt er nog een vraagje boven; wat kost nou het omstickeren van de naam en nummer ? Had het VRK niet in het oogpunt van "bezuinigingen" de 646 en 647 beter niet kunnen omstickeren
alle kleine beetjes helpen toch, 647 moet nu kaal en 646 moet veranderingen onder gaan.
Nu maar hopen dat ik ze snel met spoed naar een echte melding mag gaan filmen en als het kan een fotootje of 2