0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.
He Paul, jij doelt op de 4x4 capaciteiten van de "Bijlmer-trein". Echter waren het juist de 4x4 capaciteiten van deze (speciaal voor het Italiaanse leger ontwikkeld) Fiat-chassis die er mede toe hebben geleid dat de voertuigen al weer na 4 jaar (1983 t/m 1987) werden vervangen door 1 voertuig, namelijk de 542. Ook de schaarste van reserve-onderdelen (het Italiaanse leger had deze namelijk ook nodig..... ) deed de inzetbaarheid van de voertuigen geen goed.Dit waren ook meteen de enige voertuigen die in de Bijlmer dienst hebben gedaan of nog doen die over 4x4 capaciteiten beschikten. Daaruit mag worden opgemaakt dat de 4x4 capaciteit niet nodig wordt geacht, hoewel het in mijn optiek geen overbodige luxe zou zijn. Maar geld speelt daarbij zeker een rol.
Zeker in het begin hadden de Bijlmer Fiats enige tijd nodig om voldoende remlucht te pompen voordat ze konden uitrukken.Niet ideaal voor een brandweervoertuig. Ik neem aan dat dit probleem na enige tijd werd ondervangen.
De inzetbaarheid van de Fiats werd ook niet bevorderd door het rijden op 'straat'banden i.p.v. terreinbanden. Wat de huidige situatie betreft: jij en ik weten dat er inmiddels voldoende 4x4 materiaal in de aanbieding is (kijk maar naar de Oosterburen), dus wie weet ....
Waarom naar de oosterburen kijken in NL zijn ook voldoende voorbeelden van 4x4 aangedreven TSsen, maar schijnbaar is 4x4 niet noodzakelijk aangezien de 2e generatie TS met safarirek maar zonder 4x4 aandrijving al weer dienst doet in A'dam Zuid Oost.
voor de fotografen de voertuigen van brandweer Alkmaar worden nu voorzien van nieuwe ogsdoor electrostart in broek op langedijk
Dank u
Een nieuwe TAS voor de Brandweer Hoogeveen. En in tegenstelling tot het grootste gedeelte van het wagenpark is dit voertuig niet door HDS geleverd.http://www.brandweerhoogeveen.nl/Uitrukken%202013/Nieuws%20en%20foto's%20voor%20site%202013/11%20November%202013/Nieuw%20voertuig%20Door%20de%20Sint/index.html