Tankautospuiten

Auteur Topic: Tankautospuiten  (gelezen 616049 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #160 Gepost op: 28 juli 2009, 22:13:03
Wauw, wat een bak!  :D
Nu nog een mooie set martinhoorns en hij is klaar voor Amsterdam.

Goed nieuws, Autospuit Hendrik staat nu op http://gespot.at5.nl mét martinhoorns.
Sprak laatst al een chauffeur uit Centrum, die totaal niet te spreken was over de electro-sirene  :D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #161 Gepost op: 3 augustus 2009, 17:31:03

De nieuwe 57732 / 11-5032 brandweer purmerend

PURMEREND- Vrijdagmiddag heeft de Brandweer Purmerend de sleutels ontvangen van de nieuwe tankautospuit. Deze auto gaat de oude 732 vervangen en gaat in de toekomst het roepnummer 11-5032 dragen.

Het betreft een Mercedes-Benz Atego met een Gemco opbouw. Daarin verschild dit voertuig dan ook met de huidige tankautospuit, de 733. Dat voertuig heeft een Mucar opbouw. Ander verschillen zijn de optische en geluidsignalen. Zo heeft de nieuwe tankautospuit blauwe en oranje ledverlichting in de lichtbalk en de sirene bestaat uit een een viertal Martin hoorns. De cabine voor de manschappen is anders ingedeeld wat zorgt voor meer been en werkruimte.

Dit voertuig heeft een Gemco pomp en een 2000 liter watertank aan boord. Bij dit voertuig is gekozen voor een lichtmast die aan de achterzijde van het voertuig is bevestigd. Het zal nog enkele weken duren voordat het voertuig uitruk gereed is. Komende week word er begonnen met het inbouwen van het apparaatuur en de biza bepakking. De weken erna zullen de chauffeurs instructie krijgen over de bediening van het voertuig.

Foto + info : www.brandweerpurmerend.com

MachiaveIIi

• Forum gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 3 augustus 2009, 18:00:55

De nieuwe 57732 / 11-5032 brandweer purmerend

PURMEREND- Vrijdagmiddag heeft de Brandweer Purmerend de sleutels ontvangen van de nieuwe tankautospuit. Deze auto gaat de oude 732 vervangen en gaat in de toekomst het roepnummer 11-5032 dragen.

Het betreft een Mercedes-Benz Atego met een Gemco opbouw. Daarin verschild dit voertuig dan ook met de huidige tankautospuit, de 733. Dat voertuig heeft een Mucar opbouw. Ander verschillen zijn de optische en geluidsignalen. Zo heeft de nieuwe tankautospuit blauwe en oranje ledverlichting in de lichtbalk en de sirene bestaat uit een een viertal Martin hoorns. De cabine voor de manschappen is anders ingedeeld wat zorgt voor meer been en werkruimte.

Dit voertuig heeft een Gemco pomp en een 2000 liter watertank aan boord. Bij dit voertuig is gekozen voor een lichtmast die aan de achterzijde van het voertuig is bevestigd. Het zal nog enkele weken duren voordat het voertuig uitruk gereed is. Komende week word er begonnen met het inbouwen van het apparaatuur en de biza bepakking. De weken erna zullen de chauffeurs instructie krijgen over de bediening van het voertuig.

Foto + info : www.brandweerpurmerend.com

Purmerend toch ook aan de Gemco in navolging van Zaandam/Wormer en Amsterdam. Iemand enig idee of dit voertuig is opgebouwd zoals zijn Zaanse of Amsterdamse collega's?

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #163 Gepost op: 3 augustus 2009, 18:16:35
Ik lees het stukje zo is door van de nieuwe TS ( mooi voertuig trouwens )  maar ik zie verder geen afwijking van andere TS'en bij dit voertuig, alleen de 2000 liter tank, dat hebben de meesten dan weer niet, het gaat natuurlijk wel ten kosten van de ruimte voor je matriaal. Ook 4 martinhoorns is normaal en een lichtmast op de achterkant is toch ook standaard voor een TS ?   ???  Wie heeft de opbouw geleverd ?  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #164 Gepost op: 3 augustus 2009, 18:49:08
je kan je vragen misschien het beste doorsturen naar het e-mail adres op de site : www.brandweerpurmerend.com

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #165 Gepost op: 3 augustus 2009, 18:53:44
Ik lees het stukje zo is door van de nieuwe TS ( mooi voertuig trouwens )  maar ik zie verder geen afwijking van andere TS'en bij dit voertuig, alleen de 2000 liter tank, dat hebben de meesten dan weer niet, het gaat natuurlijk wel ten kosten van de ruimte voor je matriaal. Ook 4 martinhoorns is normaal en een lichtmast op de achterkant is toch ook standaard voor een TS ?   ???  Wie heeft de opbouw geleverd ?  :)
Ik denk dat hiermee bedoeld wordt: anders ten opzichte van het oude voertuig/de oude voertuigen van de brandweer Purmerend.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

MachiaveIIi

• Forum gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 3 augustus 2009, 20:04:58
Ik denk dat hiermee bedoeld wordt: anders ten opzichte van het oude voertuig/de oude voertuigen van de brandweer Purmerend.

De vorige twee nieuw geleverde voertuigen waren beide opgebouwd door Mucar. Op het zelfde moment was Zaanstad/Wormerland en Amsterdam al over op Gemco. Vandaar mijn vraag.

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #167 Gepost op: 4 augustus 2009, 10:32:45
Dit is een voertuig uit de landelijke aanbesteding van o.a. regio's Amsterdam, Kennemerland en Utrecht. Gemco opgebouwd.
Die is niet gelijk aan de voertuigen van Zaanstreek deze hebben geen opbouw van kunststof.
Brandwacht 1e klas + WVD

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 4 augustus 2009, 10:36:33
is het een plastieke opbouw ?  ??? :-X   van plastisol ?
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

BRW4120

• Forum gebruiker
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #169 Gepost op: 4 augustus 2009, 14:55:39
is het een plastieke opbouw ?  ??? :-X   van plastisol ?

O0