Tankautospuiten

Auteur Topic: Tankautospuiten  (gelezen 616017 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #270 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:56:41

Soort voertuig: Tankautospuit
Merk voertuig: MAN
Roepnummer: 18-724
Korps: Oud-Beijerland
Regio: Zuid-Holland Zuid

Merk voertuig: Daf LF
Roepnummer: 18-725
Korps: Oud-Beijerland

Roepnummer: 18-203
Korps: Dordrecht

Roepnummer: 18-510
Korps: Papendrecht
Brandweer Papendrecht

E.

• IVK'er
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #271 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:01:39

Dus dit is het nieuwe voertuig van Elspeet? Mooi voertuig maar de opbouw zit lager als de cabine of komt dat nog gelijk?

Op de site van Ziegler staat weinig tot geen informatie bij de foto. Het enige wat ze erbij gezet hebben is dat het gaat om een TAS (de 1e?) voor Nunspeet en dat men bezig is met de opbouw/inbouw van een Alpas koffer. Ik ben niet bekend met de technische opbouw van brandweervoertuigen, dus kan ik je vraag niet beantwoorden helaas.  :)

Henkie

• Forum gebruiker
Reactie #272 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:38:51

Dus dit is het nieuwe voertuig van Elspeet? Mooi voertuig maar de opbouw zit lager als de cabine of komt dat nog gelijk?

Of dit het voertuig is van Elspeet weet ik niet. Het is in ieder geval 1 van de 2 voertuigen die voor Nunspeet in opbouw zijn. En waarvan er dus 1 in Elspeet komt te staan. Hoe de opbouw komt te zitten weet ik niet. Dat zien we vanzelf over een X aantal weken/maanden.

Op de website van brandweer Nunspeet: www.brandweer-nunspeet.nl staat bij het tablad informatie, een link naar nieuw materiaal. Hier staan een aantal foto`s van de voertuigen die momenteel voor Nunspeet en Elspeet gebouwd worden. Het gaat om 2 Tankauto`s, een PM/HV en een OGS voertuig.

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
Reactie #273 Gepost op: 6 oktober 2009, 21:34:30
Of dit het voertuig is van Elspeet weet ik niet. Het is in ieder geval 1 van de 2 voertuigen die voor Nunspeet in opbouw zijn. En waarvan er dus 1 in Elspeet komt te staan. Hoe de opbouw komt te zitten weet ik niet. Dat zien we vanzelf over een X aantal weken/maanden.

Op de website van brandweer Nunspeet: www.brandweer-nunspeet.nl staat bij het tablad informatie, een link naar nieuw materiaal. Hier staan een aantal foto`s van de voertuigen die momenteel voor Nunspeet en Elspeet gebouwd worden. Het gaat om 2 Tankauto`s, een PM/HV en een OGS voertuig.

Mooie voertuigen die PM/HV en OGS. Ik ben benieuwd hoe de TS eruit ziet als hij klaar is.
Brandweer Papendrecht

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
Reactie #274 Gepost op: 13 oktober 2009, 20:44:44
Weet iemand wanneer de nieuwe voertuigen van brandweer Alblasserdam in dienst gaan? Heb gisteren een aantal foto's kunnen maken maar ze mogen pas in November geplaatst worden. Nog even wachten dus  :'( ! Het zijn echt hele mooie voertuigen  O0. Het zijn twee MAN voertuigen, de 18-500 en 18-502. Ze zijn hetzelfde als Hoornaar (pagina 23) en Gorinchem (beide Zuid-Holland Zuid).
Brandweer Papendrecht

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #275 Gepost op: 14 oktober 2009, 15:26:45

Weet iemand wanneer de nieuwe voertuigen van brandweer Alblasserdam in dienst gaan? Heb gisteren een aantal foto's kunnen maken maar ze mogen pas in November geplaatst worden. Nog even wachten dus  :'( ! Het zijn echt hele mooie voertuigen  O0. Het zijn twee MAN voertuigen, de 18-500 en 18-502. Ze zijn hetzelfde als Hoornaar (pagina 23) en Gorinchem (beide Zuid-Holland Zuid).

Niet mogen plaatsen?

brimbrammer

• Forum gebruiker
  • BRANDWEER
Reactie #276 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:54:39

Gewoon plaatsen die foto`s, is immers geen enkele reden waarom dat niet zou mogen/kunnen.

Kortom, ze rijden vrij rond en dus gewoon te fotograveren en te plaatsen dus. ;)

brimbrammer

• Forum gebruiker
  • BRANDWEER
Reactie #277 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:59:42
Dat zal wel want alles wordt wit. Bij de politie in Zuid-Holland Zuid komt er op de nieuwe voertuigen een witte balk.
Van politie rijden ze inderdaad al rond met een witte balk op het dak, die TS van Alblasserdam heeft inderdaad zoals je ook al weet witte kappen op het dak, staat zeker mooi.

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
Reactie #278 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:24:29
Van politie rijden ze inderdaad al rond met een witte balk op het dak, die TS van Alblasserdam heeft inderdaad zoals je ook al weet witte kappen op het dak, staat zeker mooi.

Ik vind dat ze overdag niet zo goed zichtbaar zijn als ze aan staan. Het is aan de andere kant ook weer een mooi gezicht maar dat blauw heeft ook wel iets.
Die kleine ledjes in de gril voor zijn ook geweldig. De TS'sen van Gorinchem en Hoornaar zijn precies hetzelfde.
Brandweer Papendrecht

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
Reactie #279 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:30:26

Niet mogen plaatsen?

Gewoon plaatsen die foto`s, is immers geen enkele reden waarom dat niet zou mogen/kunnen.

Kortom, ze rijden vrij rond en dus gewoon te fotograveren en te plaatsen dus. ;)

We mochten alleen foto's maken als we ze niet op internet zouden plaatsen tot november ongeveer. Dit omdat de voertuigen nog niet officieel zijn overgedragen aan de brandweer. De voertuigen zijn nu nog in proeftijd vandaar. Ik heb daar maar mee ingestemd anders konden we geen foto's maken. Sorry! Ik vind het ook balen maar ze volgen zeker binnenkort!  ;) :'(
Brandweer Papendrecht