Tankautospuiten

Auteur Topic: Tankautospuiten  (gelezen 616004 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #320 Gepost op: 7 november 2009, 15:00:12
In 1 keer goed! ;)

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #321 Gepost op: 7 november 2009, 15:02:01
In 1 keer goed! ;)

Ik geef je groot gelijk, zijn mooie autos! We zien je fotos dan wel verschijnen toch  ??? ;D
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #322 Gepost op: 9 november 2009, 21:30:46
Dat niet volgens mij. Waarom moet je naar ALB pendelen dan?

Als je snel bent en niet al te ver weg woont zou dat moeten lukken en zeer zeker ook de moeite waard! Je kan ook gewoon langs de kazerne gaan voor foto's  :o  ;) ;)
Brandweer Papendrecht

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #323 Gepost op: 9 november 2009, 21:46:54
De Tankautospuit van kazerne Willem (Amsterdam):

Soort voertuig: Tankautospuit
Merk voertuig: Mercedes Atego
Roepnummer: 13-3631
Kazerne: Willem (Ringdijk)
Regio: Amsterdam-Amstelland

Het is een autospuit. En ja, dat is het Amsterdamse woord, maar volgens mij is het qua tankinhoud ook een autospuit...

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #324 Gepost op: 9 november 2009, 21:49:07
Het is een autospuit. En ja, dat is het Amsterdamse woord, maar volgens mij is het qua tankinhoud ook een autospuit...

een voertuig met een tank is al zo een Tankautospuit een autospuit heeft helemaal geen water, maar een tankautospuit met minder dan 1500L is een niet volgens BIZA bepakte TS, de TS van willem heeft 1500L water er is dus een volwaardige Tankautospuit
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #325 Gepost op: 9 november 2009, 22:02:40
een voertuig met een tank is al zo een Tankautospuit een autospuit heeft helemaal geen water, maar een tankautospuit met minder dan 1500L is een niet volgens BIZA bepakte TS, de TS van willem heeft 1500L water er is dus een volwaardige Tankautospuit

Hmm, mij is verteld, en zelfs geleerd, dat de autospuiten in Amsterdam net geen 1500 liter dragen en daarom geen tankautospuit(rotwoord ook)zijn. Naja, wat het ook mag zijn, voor mij blijft het een autospuit, ik heb een hekel aan afkortingen en lange namen.  :)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #326 Gepost op: 9 november 2009, 22:20:09
Hmm, mij is verteld, en zelfs geleerd, dat de autospuiten in Amsterdam net geen 1500 liter dragen en daarom geen tankautospuit(rotwoord ook)zijn. Naja, wat het ook mag zijn, voor mij blijft het een autospuit, ik heb een hekel aan afkortingen en lange namen.  :)

Is maar goed dat je Sam heet dan O0
Hier gaan we verder weer ontopic.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #327 Gepost op: 10 november 2009, 09:37:01

Ik ben even eigenwijs en toch even reageren. Al sinds de jaren '80 rijden in Amsterdam geen autospuiten maar tankautospuiten rond. In Amsterdam moet je niet altijd alles geloven wat op de kazerne's word gezegd  ;)

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #328 Gepost op: 10 november 2009, 11:36:58
Hierbij een aantal plaatjes van de TS (AUTOSPUIT :-[) van kazerne Rudolf Amsterdam  ;) ;):

Soort voertuig: Tankautospuit
Merk voertuig: Mercedes Atego
Roepnummer: 13-3636
Kazerne: Rudolf
Regio: Amsterdam-Amstelland
Bijzonderheden: Heeft een groot wit rek om de cabine heen zitten. Waar is dat voor bedoeld??
Brandweer Papendrecht

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #329 Gepost op: 10 november 2009, 11:52:09
Bijzonderheden: Heeft een groot wit rek om de cabine heen zitten. Waar is dat voor bedoeld??

Koeien op te vangen  :)

Nee, normaal word een dergelijke cabinebescherming gebruikt voor bescherming van de ruit en de lichtbalk tegen takken e.d. in bosrijke gebieden.