Tankautospuiten

Auteur Topic: Tankautospuiten  (gelezen 616003 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #330 Gepost op: 10 november 2009, 12:00:51
Koeien op te vangen  :)

Nee, normaal word een dergelijke cabinebescherming gebruikt voor bescherming van de ruit en de lichtbalk tegen takken e.d. in bosrijke gebieden.

Is Amsterdam zo bosrijk dan?  ???  Heb ook geen koeien gezien in die buurt dus.   :D
Brandweer Papendrecht

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #331 Gepost op: 10 november 2009, 12:05:26

Is Amsterdam zo bosrijk dan?  ???  Heb ook geen koeien gezien in die buurt dus.   :D

Van de site brandweer.nl:

"Op de beroepskazerne in de wijk Reigersbos staat een tankautospuit, die evenals die van Anton, voorzien is van een opvallend safari-rek, omdat de voertuigen vaak over smalle wegen door dichte bosschages moeten rijden."

http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/organisatie/kazernes_en_lokaties/rudolf/

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #332 Gepost op: 10 november 2009, 13:40:42
Van de site brandweer.nl:

"Op de beroepskazerne in de wijk Reigersbos staat een tankautospuit, die evenals die van Anton, voorzien is van een opvallend safari-rek, omdat de voertuigen vaak over smalle wegen door dichte bosschages moeten rijden."

http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/organisatie/kazernes_en_lokaties/rudolf/

Waarom zo'n rek op de autospuit?
Anton en Rudolf zijn de enige autospuiten die een "safari-rek", zo noemen we die, erop hebben zitten. Dit is speciaal gedaan omdat deze veel rijden over de fiets-en wandelpaden in de Bijlmer. Het word nu, met het vernieuwen van de Bijlmer steeds minder, maar vroeger lagen alle wegen boven het maaiveld. Allemaal op viaducten. Om goed voor de deur te komen is er dus maar een mogelijkheid en dat is door het park te rijden via fiets- en wandelpaden. Om de ramen en lampen te beschermen tegen de zwiepende takken van de bomen, zijn deze rekken dus geplaatst.

De mannen van 'Anton' en werden ware deskundigen op het gebied van de bereikbaarheid in de chaotische stratenloop van de nieuwe wijk. Een hele tijd reden ambulances die in het stadsdeel moesten zijn naar de kazerne, vanwaar ze door de brandweer verder gegidst werden. Het rijden in de Bijlmermeer was soms zó ingewikkeld, dat men nog een tijdje geëxperimenteerd heeft met twee terreinwagens, waarvan één de autospuit en de ander de hulpverlenings- en slangenwagen was. Het noodgebouw heeft ruim 25 jaar dienst gedaan en in 1985 kon men verhuizen naar het veel ruimere gebouw aan de Flierbosdreef, naast de politie. Daar was ook ruimte om een autoladder te plaatsen.

www.kazernewillem.nl
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #333 Gepost op: 10 november 2009, 13:44:40
Bedankt voor je informatie! Wanneer er nou weer een nieuwe TS komt, dan zitten daar ook weer van die rekken op? Ziet er wel apart uit maar is wel handig zo.
Brandweer Papendrecht

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #334 Gepost op: 10 november 2009, 13:51:23
Bedankt voor je informatie! Wanneer er nou weer een nieuwe TS komt, dan zitten daar ook weer van die rekken op? Ziet er wel apart uit maar is wel handig zo.

Gezien de vernieuwing van de Bijlmer lijkt me dat de safari rekken niet meer terug komen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #335 Gepost op: 10 november 2009, 15:41:44

hier op de veluwe is het normaal hoor dat soort dingen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #336 Gepost op: 10 november 2009, 16:38:39
Gezien de vernieuwing van de Bijlmer lijkt me dat de safari rekken niet meer terug komen.

Deze autospuiten(de Anton en Rudolf)komen ook uit 2003/2004 dus dat is niet eens zo lang geleden. Laatst had de Anton schade gereden, en kwam er een nieuw safarirek voorop de autospuit...  ;)

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #337 Gepost op: 10 november 2009, 17:06:01
Deze autospuiten(de Anton en Rudolf)komen ook uit 2003/2004 dus dat is niet eens zo lang geleden. Laatst had de Anton schade gereden, en kwam er een nieuw safarirek voorop de autospuit...  ;)

Wat hadden ze geraakt, een lantaarnpaal? :D

Maar daarom denk ik ook dat wanneer er nieuwe spuiten komen voor de Anton en Rudolf er geen safari-rekken op zitten omdat tegen die tijd dat het zover is echt de bijlmer totaal verandert is.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #338 Gepost op: 10 november 2009, 19:26:20
Wat hadden ze geraakt, een lantaarnpaal? :D

Maar daarom denk ik ook dat wanneer er nieuwe spuiten komen voor de Anton en Rudolf er geen safari-rekken op zitten omdat tegen die tijd dat het zover is echt de bijlmer totaal verandert is.

Ik gaf juist aan dat toen Anton een vervangende autospuit had(bouwjaar 2008)ook een safarirek had. De autospuiten moeten nog vele malen over het maaiveld rijden in de H-Buurt en de K-Buurt, en daar bewijzen de rekken zich echt wel... O0

Milpol

• Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #339 Gepost op: 10 november 2009, 19:31:00
Ik denk dat sommige hier het idee hebben dat zuidoost gelijk heel erg is veranderd, maar net wat Sam aangeeft er zijn nog buurten waar die rekken dus echt wel nodig zijn. En das niet alleen de K,H en G buurt maar ook in Gaasperdam en Gein-3 dorp waar je via fietspaden naar een adres moet rijden.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.