Liftopsluiting, taak van brandweer of liftmonteur

Auteur Topic: Liftopsluiting, taak van brandweer of liftmonteur  (gelezen 9078 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippykone

  • liftmonteur/vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • werken op het hoogste niveau ;-)
Gepost op: 3 augustus 2011, 14:42:31
hallo,  

Ik ben zelf naast liftmonteur ook vrijwilliger bij de brandweer in barendrecht.
En vraag mij af of het niet beter is om liftopsluitingen over te laten aan de des betreffende liftmonteur.
Dit omdat ik soms situaties aan tref waarbij sommige mannen van de brandweer niet of nauwelijks weten waar ze mee bezig zijn en hierdoor de situatie alleen maar gevaarlijker kan worden.
Ik denk dat dat niet helemaal de opzet is.
Hiernaast ben ik van mening dat er hierdoor tijd bespaard wordt en besteed kan worden aan een evt. hogere prio.
Het probleem wat ook meespeeld dan is dat wij als liftmonteurs weer geen officiele status als hulpverlener hebben ( terwijl iedereen wel weet dat er vaak een oogje wordt dicht geknepen ) waardoor wij niet snel ter plaatse kunnen zijn.
Misschien een aandachtspuntje en misschien ook niet.
Ik vindt het wel een mooi discussie puntje ;D

Groeten
skippykone




Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2011, 14:53:01
Prima als een liftmonteur dat doet, maar het zal voor mij niet de eerste melding zijn waarbij mensen al meer dan een uur in de lift zitten........... ::)

In principe dus taak van de liftmonteur, behalve bij spoedklussen (paniek, onwelwordingen etc.). Overigens hoef je in veel gevallen de lift nog niet eens te tornen, is het gewoon een kwestie van deuren die niet meer open gaan. Lift b.d. zetten en de rest is voor de liftmonteur ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431