Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005

Auteur Topic: Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005  (gelezen 34798 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #150 Gepost op: 13 december 2005, 18:57:34
Ehhh...zit wel weinig vlees aan zo'n beesie hoor  :-X :-X

Wie weet hoeveel, verboden, vogels hij nog in de vriezer heeft liggen!! (volgens de jager was het nl. helemaal niet verboden!  ;))


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #151 Gepost op: 20 maart 2006, 21:48:01
;D ;D ;D

http://www.perssupport.anp.nl/Home/Persberichten/Actueel?itemId=76988

Dit is een origineel persbericht.

De commerciële zender SBS 6 hangt een boete van 33.750 euro boven het hoofd voor het
in de uitzendingen van Domino Day 2005, op 18 en 19 november, verwerken van niet
toegestane reclame-uitingen voor de sponsors van de telefoonspellen en de
evenementensponsors. Het Commissariaat heeft dit voornemen vorige week bekend gemaakt aan
de directie van SBS. Op 4 april is de hoorzitting waar SBS zich kan verdedigen. Daarna zal
het Commissariaat een definitief besluit nemen.

De in de 9 telefoonspellen te winnen prijzen, auto's, wasdroogcombinaties en LCD-tv's,
worden nadrukkelijk getoond en in een wervende context besproken door de presentatoren.
De logo's van de evenementensponsors zijn opvallend verwerkt in dominostenenprojecten,
tijdens het 'vallen van de stenen' wordt door een voice-over een niet-neutrale wervende
tekst van de sponsor voorgelezen.

Een en ander is volgens het Commissariaat in strijd met de Mediawet waarin wordt bepaald
dat in programma's van commerciële omroepinstellingen geen namen, merken, producten,
diensten of activiteiten van bedrijven of instellingen mogen worden getoond waarvan het
duidelijk de bedoeling is dat er reclame mee gemaakt wordt. Sponsorvermeldingen mogen
alleen aan het begin en aan het einde van een programma worden vermeld. In een gesponsord
programma mogen producten of diensten van de sponsor worden getoond zolang het publiek
niet tot kopen wordt aangespoord.