C2000 portofoons, nog even wennen;

Auteur Topic: C2000 portofoons, nog even wennen;  (gelezen 15237 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #50 Gepost op: 9 mei 2006, 19:44:15


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 10 mei 2006, 23:14:01
O.a die ja ;)
Bij de Waecker hebben ze em ook ::)... daar heb ik em vandaan ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2006, 20:33:20
Zojuist zat Haaglanden in een burgerwagen achter een groene Civic aan, met daarin de ontvoerders van een meisje uit Maasland. Van Maasland tot aan Hoogvliet kon Haaglanden geen contact krijgen met Rijnmond. De wagen van Haaglanden had uitsluitend C2000 aan boord, en Rijnmond heeft zowel C2000 als analoog. Het lukte NIET om contact te krijgen. De meldkamer Haaglanden hield telefonisch contact met de burgerwagen, en de meldkamer Haaglanden hield weer telefonisch contact met de meldkamer Rijnmond. De meldkamer Rijnmond gaf de berichten via de mobilofoon en portofoon door aan de Rijnmondse eenheden. Duurde allemaal heel lang. Zojuist het bericht via de mob Rijnmond dat Haaglanden de wagen kwijt is geraakt bij de McDonald's op de Aveling in Hoogvliet. Toen dat bericht binnenkwam, stond daar echter een wagen van Rijnmond post te vatten. Blijkt dat Haaglanden al 7 minuten (!!!) eerder had doorgegeven dat ze de wagen waren kwijtgeraakt op de Aveling bij McDonald's!!! Lang leve C2000, werkt echt perfect volgens Remkes; dit zal wel weer aan de gebruikers hebben gelegen >:( >:( >:(
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 20 mei 2006, 21:50:37
(...)

Kolere zeg >:( Dit is nog erger dan een politieman in een brandend pand niet kunnen bereiken of geen contact kunnen krijgen met de verkeerspolitie voor een spoedtransport.
Waarom is die wagen van HGL niet doorgeschakeld naar meldkamer Rijnmond? Dan is het lijntje al weer korter.

Het lijkt me mooi als in de toekomst iedere regio AVLS krijgt, dan zijn alle bewegingen van hulpverleninsvoertuigen te volgen (ook van buurregio's), heb je in ieder geval dat nog achter de hand.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #54 Gepost op: 20 mei 2006, 22:07:21
Bleek gelukkig een misverstand te zijn, dus er was niemand ontvoerd. Het probleem met C2000 was pa na een half uur opgelost, toen kon men pas naar een bijstands-gespreksgroep schakelen....pffff! Die wagen van HGL kon simpelweg niet op Rijnmondse gespreksgroepen schakelen kennelijk. Hoe het precies zit weet ik ook niet, ik weet alleen wel dat het wederom heel erg fout had kunnen gaan op deze manier.

Ja, maar dat AVLS werkt alleen op je eigen meldkamer (niet alleen in je eigen regio trouwens) volgens mij, dus dan blijf je afhankelijk van de 2 meldkamers in kwestie. Blijkt nu dus in totaal 7 minuten tussen te zitten..... maar goed, het is weer met een sisser afgelopen.... :-\
greetz,  Enrique


N9213Q

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 20 mei 2006, 22:14:24
Het lijkt me mooi als in de toekomst iedere regio AVLS krijgt, dan zijn alle bewegingen van hulpverleninsvoertuigen te volgen (ook van buurregio's), heb je in ieder geval dat nog achter de hand.
Vanavond moesten 2 ambu's uit verschillende regio's elkaar onderweg helpen met een patient. De MK politie kon beiden ambu's zien en ook de eigen auto's erbij praten ivm beveiliging en begeleiding. Da's weer een voordeel van het systeem  :).


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #56 Gepost op: 20 mei 2006, 22:32:10
Ja, maar dat AVLS werkt alleen op je eigen meldkamer (niet alleen in je eigen regio trouwens) volgens mij, dus dan blijf je afhankelijk van de 2 meldkamers in kwestie.

Dt is waar, maar volgens mij is het technisch niet zo moeilijk. Een landelijk inmeldsysteem voor eenheden (is zowieso niet zo gek ivm. regiogrensoverschrijdende acties) en dat dan koppelen aan het AVLS, dan kan je volgens mij in principe "heel hulpverlenend NL" op de kaart zien.

Vanavond moesten 2 ambu's uit verschillende regio's elkaar onderweg helpen met een patient. De MK politie kon beiden ambu's zien en ook de eigen auto's erbij praten ivm beveiliging en begeleiding. Da's weer een voordeel van het systeem  :).

Zeker een voordeel, je hoort ook regelmatig "ambulance 06 is twee straten verderop en zal zo bij u zijn", ideaal als je met smart op een ambu zit te wachten, dat stelt gerust.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #57 Gepost op: 21 mei 2006, 00:34:49
Lang leve C2000, werkt echt perfect volgens Remkes; dit zal wel weer aan de gebruikers hebben gelegen >:( >:( >:(
Volgens het systeem moet het kunnen... alleen is er ergens een gebruikersfout gemaakt, op de meldkamer of misschien bij de implementatie/het programmeren van de porto's en of meldkameruitrusting... dus aan het systeem ligt het niet ;) hoewel ik me het wel voor kan stellen dat je het systeem de schuld gaat geven in deze situatie, gaat het toch om gebruikersfouten... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #58 Gepost op: 21 mei 2006, 01:11:09
Volgens het systeem moet het kunnen... alleen is er ergens een gebruikersfout gemaakt, op de meldkamer of misschien bij de implementatie/het programmeren van de porto's en of meldkameruitrusting... dus aan het systeem ligt het niet ;) hoewel ik me het wel voor kan stellen dat je het systeem de schuld gaat geven in deze situatie, gaat het toch om gebruikersfouten... ;)

Geen KISS principe???  ::) ::) ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #59 Gepost op: 21 mei 2006, 01:19:35
Geen KISS principe???  ::) ::) ;)
Dat zou het inderdaad voor de eindgebruiker op straat moeten zijn.... en ook de bedienaar van de meldkameruitrusting... degene die het installeert/implementeert zou er over na moeten denken, zodat het voor de rest eenvoudig is ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-