C2000 portofoons, nog even wennen;

Auteur Topic: C2000 portofoons, nog even wennen;  (gelezen 15239 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #70 Gepost op: 23 mei 2006, 09:46:07
wow.. zo te horen is dit echt het ideale systeem zoals het werd geschetst in de beginperiode  :-X


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #71 Gepost op: 24 mei 2006, 21:11:07
Wat mij ook erg opvalt vergeleken het Analoge, is de wind in de Porto, als de wind op een porto staat tijdens het praten is er veel meer herrie vergeleken het analoog  :-\

En vanmorgen zat er een onopvallende serveillanceauto van Kennemerland achter een voertuig aan en waren inmiddels in Amsterdam beland. Het onopvallende voertuig had telefonisch contact met het HB Amsterdam en die stuurde de eenheden weer aan.

Maar met de onwijze mogelijkheden van C2000 is het toch mogelijk om gewoon in te melden op Amsterdam? Met het analoge was het 1 draai/druk op de knop en je had contact  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #72 Gepost op: 25 mei 2006, 00:47:43
Wat mij ook erg opvalt vergeleken het Analoge, is de wind in de Porto, als de wind op een porto staat tijdens het praten is er veel meer herrie vergeleken het analoog  :-\

Op de promosite van C2000 stonden allemaal geluidsfragmentjes van bijvoorbeeld een speedboot, en motor, een heli enz. Ze hadden dan fragmenten van analoog (sterk bewerkt denk ik, ze waren wel heeeel slecht) en C2000 fragmentjes waar natuurlijk alles beter was. De enige verbetering in geluidskwaliteit die ik heb gemerkt is bij de heli, die (in Rijnmond althans) heel goed goed verstaanbaar is. Het zal nog wel wat jaren duren voor de C2000 kwaliteit optimaal is en het systeem optimaal gebruikt wordt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #73 Gepost op: 25 mei 2006, 11:04:39
De enige verbetering in geluidskwaliteit die ik heb gemerkt is bij de heli, die (in Rijnmond althans) heel goed goed verstaanbaar is. Het zal nog wel wat jaren duren voor de C2000 kwaliteit optimaal is en het systeem optimaal gebruikt wordt.

De heli in Amsterdam is juist slechter verstaanbaar als analoog  :-\ heel veel herrie erbij


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #74 Gepost op: 25 mei 2006, 12:35:44
Op de promosite van C2000 stonden allemaal geluidsfragmentjes van bijvoorbeeld een speedboot, en motor, een heli enz. Ze hadden dan fragmenten van analoog (sterk bewerkt denk ik, ze waren wel heeeel slecht) en C2000 fragmentjes waar natuurlijk alles beter was. De enige verbetering in geluidskwaliteit die ik heb gemerkt is bij de heli, die (in Rijnmond althans) heel goed goed verstaanbaar is. Het zal nog wel wat jaren duren voor de C2000 kwaliteit optimaal is en het systeem optimaal gebruikt wordt.

Hier in ZHZ is het bereik ook een heel stuk beter geworden en er is een overvloed aan gespreksgroepen die erg handig kunnen zijn bij bijvoorbeeld evenementen. Ook heb je natuurlijk geen last meer van dat gekras. Het is nu wel of geen ontvangst ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #75 Gepost op: 1 juni 2006, 21:17:35
De heli in Amsterdam is juist slechter verstaanbaar als analoog  :-\ heel veel herrie erbij



Een voorbeeldje:  :)

http://media.putfile.com/8228