Star of Life , nu wel of niet beschermd

Auteur Topic: Star of Life , nu wel of niet beschermd  (gelezen 56529 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

martin vermeer

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 9 juni 2006, 16:48:41
Binnenkort zijn ze op de internetsite te zien, ik heb hem nog niet digitaal.

Onze SOL is vanaf nu op internet te zien, dus neem gerust een kijkje op onze site!!!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #121 Gepost op: 9 juni 2006, 19:41:43
Onze SOL is vanaf nu op internet te zien, dus neem gerust een kijkje op onze site!!!

En dat is? url???


Karim

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 9 juni 2006, 19:50:29
En dat is? url???

Of je kijkt even in z'n profiel.... of nog makkelijker, je klikt even op dat wereldbolletje onder z'n naam....  ::)


martin vermeer

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 12 juni 2006, 11:59:54
Sorry,

weer een beetje laat, maar ik zie dat jullie er al uit zijn. Klik gewoon op het wereldbolletje en je wordt naar de site geloodsd.

Groetjes VIG


Susannah

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 12 juni 2006, 14:38:52
Ik heb een sleutelhanger van de star of life,mag ik die wel aan mijn sleutelbos hebben? :)
(werk niet in de ambu-sector namelijk.)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #125 Gepost op: 12 juni 2006, 14:47:17
Ik heb een sleutelhanger van de star of life,mag ik die wel aan mijn sleutelbos hebben? :)
(werk niet in de ambu-sector namelijk.)
Al verkleed je jezelf als een mega star of life dan mag het nog....  :P


Susannah

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 12 juni 2006, 14:49:30
Al verkleed je jezelf als een mega star of life dan mag het nog....  :P

Cool,kan ik eindelijk mijn verkleedkostuum aan ;D

Bedankt ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #127 Gepost op: 13 juni 2006, 23:34:04
Beste mensen,

We zijn het er over eens dat het SIGMA voertuig ingezet kan worden door de CPA voor spoedeisende ritten.
Voor half nederland is het een ambulance.

Helaas zitten er geen SOL's op en nu .....


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #128 Gepost op: 14 juni 2006, 00:03:02
Meerendeel wordt bemensd door vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis. Zie vervolgens de regeling optische en geluidssignalen, waarin art 13 van de WVW en art 29 en 30 van het RVV verwijst, Art 1 lid 2a

Citaat
het Rode Kruis Korps van het Nederlandse Rode Kruis

Dus moet er dan een SOL op zitten of heeft deze reeds toestemming om met optische en geluidssignalen te rijden? NEEN! Zie de diverse PAM's van het Nederlandse Rode Kruis.

Vraagstelling is dan wel of de SOL vastgelegd is in de SOVAM striping, ondanks dat het symbool niet is beschermd?

RR (om het lekker simpel te maken)
Elke hulpverlening start met communicatie.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #129 Gepost op: 14 juni 2006, 00:17:34
Meerendeel wordt bemensd door vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis. Zie vervolgens de regeling optische en geluidssignalen, waarin art 13 van de WVW en art 29 en 30 van het RVV verwijst, Art 1 lid 2a

Dus moet er dan een SOL op zitten of heeft deze reeds toestemming om met optische en geluidssignalen te rijden? NEEN! Zie de diverse PAM's van het Nederlandse Rode Kruis.

Vraagstelling is dan wel of de SOL vastgelegd is in de SOVAM striping, ondanks dat het symbool niet is beschermd?

RR (om het lekker simpel te maken)

Een PAM mag rijden met OGS als er toestemming is vanuit de CPA. Voor deze voertuigen is in de wegenverkeerswet een uitzondering gemaakt (mits de pam voldoet aan de gestelde minimale voorwaarde).  
Het gaat erom dat het voertuig herkenbaar is als hulpverleningsvoertuig en dat er ontheffing is voor verleend. Dit geld dus zowel voor de meeste PAM's die er in Nederland rondrijden alsmede de sigma-voertuigen.
Echter de meeste afdelingen hebben de blauwe pitten er niet meer standaard opzitten i.v.m. de kosten die hier aan verbonden zitten (extra apperatuur, keuring en scholing personeel) en het weinige gebruik hiervan. Uit ervaring heb ik gemerkt dat je zo'n blauwe pit er heel gemakelijk afrijd  :-\
Maar deze voertuigen zijn dan geen PAM's meer maar PM's (personeel en materiaal wagens) en hebben de officiele ontheffing voor OGS dan ook niet meer aangevraagd.

Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN