GRIP 1 XTC-lab opgerold - Goirle 16-04-2006

Auteur Topic: GRIP 1 XTC-lab opgerold - Goirle 16-04-2006  (gelezen 3187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #10 Gepost op: 17 april 2006, 14:08:28
Uitgegeven: 16 april 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 17 april 2006 11:50

GOIRLE - Bij een inval in een woning in Goirle heeft de politie zondagochtend een draaiend xtc-lab aangetroffen. Op tien plaatsen in Brabant worden nog huiszoekingen gedaan. Dat meldde de politie zondag.

De inval in de woning in Goirle heeft geleid tot de aanhouding van vijf verdachten (19-32 jaar) uit onder meer Tilburg. De politie verwacht in deze zaak nog meer aanhoudingen te verrichten. "We hebben nog een aantal namen op ons lijstje staan", aldus de zegsman van de politie.

Woonwijk
Honderd medewerkers van politie en andere hulpdiensten proberen zondag nog het lab zo veilig mogelijk te ontmantelen. Het ligt midden in een woonwijk, aldus de politie. Uit voorzorg zijn vijf woningen in de buurt ontruimd.

Inval
Volgens buurtbewoners was het huis aan de Bergstraat pas vier weken verhuurd. "We hebben niets gemerkt of geroken", zei een man die vlak bij het xtc-lab woont. Hij stond op het moment van de inval, rond kwart over elf zondagmorgen, in de tuin. "Ineens zie ik politiemensen met maskers en helmen op langskomen. Ik werd gemaand stil te zijn. Even later hoorde ik een enorme knal", beschrijft hij de inval, waarbij de ramen aan de voorzijde van het pand het moesten ontgelden.

Volgens de politie duurt het nog tot middernacht, voordat er zicht is op de grootte van het xtc-laboratorium. De Bergstraat is afgezet.

Bron: nu.nl
Brandwacht 1e klas + WVD


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 17 april 2006, 14:09:13
De LFO bestaat uit zowel politie- als brandweermensen ;)
Dit is één van de betere voorbeelden van gestructureerde multidisciplinaire samenwerking!   ;D ;D

Op de foto's herken ik volgens mij een brandweerofficier (ROGS/AGS) uit Zaanstad die al jaren één van de promoters is van de LFO en het veilig brandweeroptreden bij XTC-labs etc.

groeten,
René de Caluwé

René, weet jij ook vanaf welke rang brandweermensen naar die LFO kunnen? Is dat op brandwachtniveau, of spreek je dan al over een officiersrang?


Michelle1983

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 17 april 2006, 17:07:39
Heeft iemand een foto van die Volvo vrachtwagen (ik dacht een FM9) van Seon, ik zag hem op Hart van Nederland.

Volgens mij staat er op www.reality-photo.com een, misschien dat je daar wat aan hebt.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #13 Gepost op: 18 april 2006, 13:47:08
moet nu toch ergens anders aan me pilletjes komen :P :P
flappus  niet elke verandering is een verbetering