LET OP: Nieuw inbraaksysteem bij banken en juweliers!!!

Auteur Topic: LET OP: Nieuw inbraaksysteem bij banken en juweliers!!!  (gelezen 9423 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 18 april 2006, 17:31:33
indd shave

maar vind het nie slim van het des betreffende bedrijf omdat nie effe door te geven aan een brandweer politie of iets dergelijks. of dat het bedrijf die die dingen instaleerd da nie ef door geeft. :-\ :-X

het is inderdaad vervelend om niet te weten, maar het is zo dat die installaties vaak via een Particuliere Alarm Centrale (PAC) doormelden en de brandmeldinstallaties welke ook via een PAC horen krijgen wij ook niet te horen.........gelukkig maar denk ik want je bent afhankelijk van de gebruiker om het door te geven wanneer zij ook weer het pand verlaten.......Wordt een wir war aan informatie dan die toch niet echt betrouwbaar is denk ik ;)

Het verschil tussen een nevel/mist generator en een daadwerkelijke brand zie je toch wel vrij snel .......anders ruik je het wel ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 18 april 2006, 20:05:53
het is inderdaad vervelend om niet te weten, maar het is zo dat die installaties vaak via een Particuliere Alarm Centrale (PAC) doormelden en de brandmeldinstallaties welke ook via een PAC horen krijgen wij ook niet te horen.........gelukkig maar denk ik want je bent afhankelijk van de gebruiker om het door te geven wanneer zij ook weer het pand verlaten.......Wordt een wir war aan informatie dan die toch niet echt betrouwbaar is denk ik ;)

Het verschil tussen een nevel/mist generator en een daadwerkelijke brand zie je toch wel vrij snel .......anders ruik je het wel ;)
Tja,daar zit em de kneep.Die nevel.mist is wit,terwijkl we allemaal de mooie kleuren van echte rook kennen  ;D ;D
Maar een argeloze voorbijganger ziet rook,en belt meteen 112  :o ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 18 april 2006, 20:23:18
Ik kan me ook wel voorstellen dat je even twee keer moet kijken om te zien wat er werkelijk aan de hand is, als voorbijganger........bellen in zo'n geval kan dan zeker geen kwaad ;)


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2006, 14:22:11
ja als je dat niet weet is het inderdaat schrikken   wij hebben ooit eens een demonstratie gehad  van een bedrijf dat bij ons in de gemeente 2 van die dingen had ingebouwd     je heb ze ook in auto's  de zogenaamde moby fogs


Target77

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2006, 14:59:30
T lijkt mij een slim idee dat panden met dit syteem zich melden bij de betreffende RAC BRW  :P

Gebeurt normaal ook tijdens een inbraakmelding waarbij een mistgenerator c.q. "Bandit" aanwezig is.  ;)

Bij enkele objecten met zo'n systeem is ook een BMC aanwezig met als gevolg meteen een inbraakmelding gevolgd door een automatisch brandalarm en enkele objecten zonder een BMC waarbij wij dan alleen een inbraakmelding krijgen met melding dat de "Bandit" is geactiveerd.  ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2007, 00:21:33
wat is het nut van een BMC in dit geval?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2007, 19:00:26
wat is het nut van een BMC in dit geval?

alarm geven als er brand is en geen inbraak lijkt me
Politie Aspirant niveau 4


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #17 Gepost op: 6 februari 2007, 21:21:47
ik doelde meer op het probleem dat als er een inbraakmelding is je ook direct een OMS krijgt........en ik zou daar zelf als brandweer niet zo blij mee zijn eerlijk gezegd ;)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2007, 20:52:18
heb het systeem onlangs in werking mogen zien, je staat er toch even van te kijken. de plaatselijke juwelier ging openen en was iets te traag met het uitschakelen van het alarm, gevolg: enorme rookwolk die eveneens de, al wel geopende, supermarkt ernaast vulde.
best grappige situatie terwijl er redelijk wat jongeren waren.
Het viel me overigens wel op dat de supermarktmanager dacht dat er daadwerkelijk brand was en niet geloofde dat het van een inbraaksysteem kon komen. wellicht had het handig geweest van de juwelier om zn buurman hier over te informeren? nu kreeg de brandweer namelijk een telefonische melding door terwijl het niet nodig zou zijn geweest. ondanks dat ik (in uniform) meneer had geďnformeerd dat het niet nodig was.
Politie Aspirant niveau 4


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2007, 01:19:06
YES! Eindelijk een ervaring meegemaakt met dit nieuwe alarmsysteem! Het verslagje heb ik hier geschreven:
http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=417

Kwam overigens niet als OMS binnen.
Prio 1 BINNENBRAND kleding winkel ALB502 CORTGENE 11 ALBLASSERDAM