GRIP 1 Groot ongeval - Beetsterzwaag 16-04-'06

Auteur Topic: GRIP 1 Groot ongeval - Beetsterzwaag 16-04-'06  (gelezen 11754 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #20 Gepost op: 16 april 2006, 19:39:38
Doe foto's op 112 opsterland.
Ik zie daar 2 x een groot kruis op de weg gelegd (soort aluminium ofzo)
(6e en 17e foto)
Kan iemand mer vertellen waar die toe dienen, is dat voor de Ongevallendienst?
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #21 Gepost op: 16 april 2006, 19:40:24
Dat is voor de ongevallendienst ja maar wat het betekend weet ik niet


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #22 Gepost op: 16 april 2006, 19:48:52
Dat is volgens mij de plaats waar de auto heeft gestaan. Dan kan de auto worden weggesleept, wat ruimte vrijmaakt voor de hulpverleners en dan weet de Ongevallendienst waar de auto heeft gestaan. Dat dacht ik tenminste ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #23 Gepost op: 16 april 2006, 19:54:40
Dat is dacht ik een referentiekruis (ofzo) is. Dat is van de ongevallendienst ja, de maten daarvan zijn bekent en dat zou dan makkelijker zijn bij het oplossen van het ongeval. Volgens mij ligt dat niet op de plek waar de auto heeft gestaan, wat wel precies weet ik ook niet.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 16 april 2006, 19:54:56
Doe foto's op 112 opsterland.
Ik zie daar 2 x een groot kruis op de weg gelegd (soort aluminium ofzo)
(6e en 17e foto)
Kan iemand mer vertellen waar die toe dienen, is dat voor de Ongevallendienst?
Dat is de plaats van de auto,tegenwoordig kunnen ze zodanige foto-opnames maken.Dat je van bovenaf op de plaats ongeval kan kijken.Ze hakken de ongevalsplaats in diverse vlakken,en die fotograferen ze apart.Die opnames bewerken ze later in de computer,en zie daar,je kunt van bovenaf op de plaats ongeval kijken en zo nog beter de sporen zien.
Op de afgelopen forumdag heeft de ongevals dienst een hele hoop verteld daarover  ;)


mister koek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
  • Rode kruis EHBO-er voormalig Sigma-lid
Reactie #25 Gepost op: 16 april 2006, 19:56:32
Heb een sms gehad dat ze wel zijn uitgerukt.

En zijn ze ook nog aanwezig geweest en ter plaatse ingezet?


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #26 Gepost op: 16 april 2006, 19:58:19
2  0320990  16:45:43 16-4-2006  Prio 1 Aanr.beknelling KOEFENNE/DE WALLE BZWA Inzet VC2DRACH COHLEEUW HA1LEEUW (Nader bericht: grip-1)   CPA Friesland Sigma Friesland Ameland


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #27 Gepost op: 16 april 2006, 19:58:57
Op de afgelopen forumdag heeft de ongevals dienst een hele hoop verteld daarover  ;)


Goed opgelet dus... ;D

Enne....bedankt, je uitleg maakt het e.e.a. (ook andere openstaande vragen) een stuk duidelijker
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #28 Gepost op: 16 april 2006, 20:00:54
Dat is de plaats van de auto,tegenwoordig kunnen ze zodanige foto-opnames maken.Dat je van bovenaf op de plaats ongeval kan kijken.Ze hakken de ongevalsplaats in diverse vlakken,en die fotograferen ze apart.Die opnames bewerken ze later in de computer,en zie daar,je kunt van bovenaf op de plaats ongeval kijken en zo nog beter de sporen zien.
Op de afgelopen forumdag heeft de ongevals dienst een hele hoop verteld daarover  ;)

Het is niet de plek waar de auto heeft gestaan, als je dat bedoeld. Het is alleen om de verhoudingen aan te geven zodat men het geheel digitaal kan verwerken.

Waren er maar 2 auto's bij dit ongeval betrokken? Dan snap ik de enorme opschaling niet helemaal. Het lijkt me dat je elkaar dan in de weg gaat lopen als je met zoveel TP bent... ;)


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #29 Gepost op: 16 april 2006, 20:01:19
En zijn ze ook nog aanwezig geweest en ter plaatse ingezet?

Daar heb ik nog geen nadere info over.
Begreep dat er overleg is geweest (misschien voorzorgs opkomst)

Wel is op de foto's geen sigma te zien, en dat had vast het geval geweest zal ze tp waren gegaan/ geweest.
(tenminste dat lijkt me zo, aangezien je die niet vaak op de foto krijgt in "vol ornaat")
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R