GRIP 1 Groot ongeval - Beetsterzwaag 16-04-'06

Auteur Topic: GRIP 1 Groot ongeval - Beetsterzwaag 16-04-'06  (gelezen 11979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #30 Gepost op: 16 april 2006, 20:02:42
Waren er maar 2 auto's bij dit ongeval betrokken? Dan snap ik de enorme opschaling niet helemaal. Het lijkt me dat je elkaar dan in de weg gaat lopen als je met zoveel TP bent... ;)

Waren wel veel gewonden he... ???
Krijgen dan allemaal de juiste aandacht, anders moet je helemaal zo triageren.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #31 Gepost op: 16 april 2006, 20:02:54
Dat is de plaats van de auto,tegenwoordig kunnen ze zodanige foto-opnames maken.Dat je van bovenaf op de plaats ongeval kan kijken.Ze hakken de ongevalsplaats in diverse vlakken,en die fotograferen ze apart.Die opnames bewerken ze later in de computer,en zie daar,je kunt van bovenaf op de plaats ongeval kijken en zo nog beter de sporen zien.
Op de afgelopen forumdag heeft de ongevals dienst een hele hoop verteld daarover  ;)
Bijna ;)
Plaats van de auto wordt met verf/krijt gemarkeerd, wrakstukken, bandensporen etc ook met krijt gemarkeerd, dan wordt er opgeruimd, en leggen ze de kruizen neer. De foto's die ze dan van bovenaf nemen kunnen ze dan aan elkaar plakken doordat van het kruis de maten bekend zijn... ;) aan de hand van de maten van het kruis kunnen ze dan de lengte van de bandensporen berekenen, de verschuiving van de voertuigen na de klap, de breedte van de weg etc, en met een fotoprogramma maken ze dan een soort luchtfoto (bovenaanzicht)  van de ongevalslokatie, waarop dan ook de lokaties en onderlinge afstanden van de sporen te zien zijn....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Gast48368

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 16 april 2006, 20:03:06
Het is niet de plek waar de auto heeft gestaan, als je dat bedoeld. Het is alleen om de verhoudingen aan te geven zodat men het geheel digitaal kan verwerken.

Waren er maar 2 auto's bij dit ongeval betrokken? Dan snap ik de enorme opschaling niet helemaal. Het lijkt me dat je elkaar dan in de weg gaat lopen als je met zoveel TP bent... ;)

Ik snap de opschaling ook niet helemaal, Rick.......... ;)  Maar zal tzt daar de reden wel van horen..........er zal vast wel een verklaring voor zijn  :D


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #33 Gepost op: 16 april 2006, 20:03:17


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #34 Gepost op: 16 april 2006, 20:03:45
Het is niet de plek waar de auto heeft gestaan, als je dat bedoeld. Het is alleen om de verhoudingen aan te geven zodat men het geheel digitaal kan verwerken.

Waren er maar 2 auto's bij dit ongeval betrokken? Dan snap ik de enorme opschaling niet helemaal. Het lijkt me dat je elkaar dan in de weg gaat lopen als je met zoveel TP bent... ;)
Brandweer Beetsterzwaar en Gorredijk kwamen met 5 man per auto ter plaatse. De OVD heeft bepaald dat de 2e TAS uit Drachten ter assistentie moest komen. Ook was de vc2 ter plaatse maar de voertuigen uit leeuwarden zijn er niet geweest Ook was het sigma team niet ter plaatse


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #35 Gepost op: 16 april 2006, 20:04:35
Er waren meer dan 5 ambulances, waarschijnlijk is er een dode bij gevallen die direct al met een ambulance is afgevoerd toen die nog leefde denk ik.


mister koek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
  • Rode kruis EHBO-er voormalig Sigma-lid
Reactie #36 Gepost op: 16 april 2006, 20:05:04
2  0320990  16:45:43 16-4-2006  Prio 1 Aanr.beknelling KOEFENNE/DE WALLE BZWA Inzet VC2DRACH COHLEEUW HA1LEEUW (Nader bericht: grip-1)   CPA Friesland Sigma Friesland Ameland

Kan me je veronderstelling indenken alleen dit team moet dan eerst vanaf het eiland naar de vaste wal, terwijl er ook een team vanuit Drachten opgestart kan worden.
zie ook de standplaatsen op de site van de geneeskundige combinatie : http://www.geneeskundigecombinatie.nl/


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #37 Gepost op: 16 april 2006, 20:06:31
De zwarte golf is 180 graden gedraaid, kwam dus uit de andere richting


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 16 april 2006, 20:07:58
Bijna ;)
Plaats van de auto wordt met verf/krijt gemarkeerd, wrakstukken, bandensporen etc ook met krijt gemarkeerd, dan wordt er opgeruimd, en leggen ze de kruizen neer. De foto's die ze dan van bovenaf nemen kunnen ze dan aan elkaar plakken doordat van het kruis de maten bekend zijn... ;) aan de hand van de maten van het kruis kunnen ze dan de lengte van de bandensporen berekenen, de verschuiving van de voertuigen na de klap, de breedte van de weg etc, en met een fotoprogramma maken ze dan een soort luchtfoto (bovenaanzicht)  van de ongevalslokatie, waarop dan ook de lokaties en onderlinge afstanden van de sporen te zien zijn....
Zoiets bedoelde ik ja,dank voor de aanvulling  ;)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #39 Gepost op: 16 april 2006, 20:08:21
Er wordt nu voor de levens van andere slachtoffers gevreesd of weet iemand meer over de toestand van de slachtoffers? Zijn ze bijvoorbeeld allemaaal naar het UMCG gebracht?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl