GRIP 1 Groot ongeval - Beetsterzwaag 16-04-'06

Auteur Topic: GRIP 1 Groot ongeval - Beetsterzwaag 16-04-'06  (gelezen 12006 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #70 Gepost op: 17 april 2006, 11:47:15
In ieder geval foto's op www.lifeliner1amsterdam.nl  ;)

Dat is nou volgensmij al de 3e keer in dit topic dat je dat zegt......... :-\

Een beetje reclame kan maar hoeft toch niet in ieder topic met BIG SMILES te staan FOTOS STAAN OP DE SITE!  ;D ;D ;D ;D het is wel een dodelijk ongeval en 7 gewonden, is niet echt om te lachen denk ik  >:(


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #71 Gepost op: 17 april 2006, 12:45:54
En dan zij het ook nog foto's van iemand anders ;)  :P

Foto van mij op telegraaf
http://www.telegraaf.nl/binnenland/


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #72 Gepost op: 17 april 2006, 16:05:48
De ongevallen die ik mee heb gemaakt in Haaglanden, is die motor er altijd geweest.

Klopt, in Haaglanden zijn de in de parate dienst, in Gelderland midden (voor gelderland zuid geldt hetzelfde) hebben ze ook een paar jaar een motor gehad alleen voor evenementen sinds een tijdje rijdt er nu ook een in parate dienst. het is dus per regio afhankelijk
Nurse powerrrrr


Ambuman

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 17 april 2006, 18:27:30
Vaak doen ze niet meer dan wat op de foto staat. Hier en daar een babbeltje maken.
Oh ja, nog even het ziekenhuis bellen om te zeggen dat er een slachtoffer aankomt en vervolgens tegen de ambulancebemanning te zeggen dat ze zelf onderweg nog naar het ziekenhuis moeten bellen.
Het is een leuk prestige gebeuren die motor. Maar we dwalen af......

 ;D


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #74 Gepost op: 17 april 2006, 21:02:09
Vaak doen ze niet meer dan wat op de foto staat. Hier en daar een babbeltje maken.
Oh ja, nog even het ziekenhuis bellen om te zeggen dat er een slachtoffer aankomt en vervolgens tegen de ambulancebemanning te zeggen dat ze zelf onderweg nog naar het ziekenhuis moeten bellen.
Het is een leuk prestige gebeuren die motor. Maar we dwalen af......

 ;D

Ik kan me ook wel pluspunten voorstellen voor de aanwezigheid van een motor en vind boven genoemde uitspraak ronduit belegdigend en foutief  :-\  :-X.

Vaak zijn het verpleegkundigen of in sommigge gevallen een OVD-G die op de motoren rijden .
Een extra snel aanwezige verpleegkundige of ovd-g op een grotere groep slachtoffers is vaak veel handiger dan een hele ambulance ter plaatse die a veel moeilijker door heen komt en b waarbij de so's vaak toch niet gelijk kunnen worden afgevoerd.
In de koffers op de motor zitten de belangrijkste benodigdheden voor een eerste lijns behandeling van traumaslachtoffers.

Groet Arend


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #75 Gepost op: 17 april 2006, 22:20:38
Vaak doen ze niet meer dan wat op de foto staat. Hier en daar een babbeltje maken.
Oh ja, nog even het ziekenhuis bellen om te zeggen dat er een slachtoffer aankomt en vervolgens tegen de ambulancebemanning te zeggen dat ze zelf onderweg nog naar het ziekenhuis moeten bellen.
Het is een leuk prestige gebeuren die motor. Maar we dwalen af......

 ;D
Nou die foto heb ik even snel gemaakt toen ik weg ging alle ambulances waren toen wal weg en de brandweer was aan het inpakken, Die meneer heeft wel degelijk meer gedaan dan jij op noemde ;)


Ambuman

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 18 april 2006, 05:02:15
@ ABeens: klopt helemaal dat er in de koffers genoeg spullen zitten om de start te maken van een goede hulpverlening.
Echter blijkt in de praktijk dat er vaak maar een beperkte start gemaakt is. Het is een utopie om te denken dat bij bijvoorbeeld een reanimatie de patient al geďntubeerd is, bij aankomst van de ambulance. Deze handeling is niet eenvoudig danwel niet uit te voeren door 1 verpleegkundige (kom maar, kom maar, kom maar  ;D )
De tijdswinst waar je het over hebt blijkt ook in de praktijk tegen te vallen. Op de langere afstanden is zelfs uit onderzoek gebleken dat de ambulance het won van de motor. En op de kortere afstanden is de tijdswinst ongeveer 1,3 minuut.
Laat dat nou de minuut zijn die nodig is om na de motor een ambulance te alarmeren en de ambulance dus al met achterstand begint. Als eerst de ambulance gealarmeerd zou worden en daarna de motor (ipv eerst de motor en daarna de ambulance) zou het voordeel voor de ambulance zijn. Het is maar hoe je de cijfers bekijkt en wilt uitleggen.
Tuurlijk is het met grotere groepen slachtoffers makkelijk om meer handen te hebben. Maar dat zijn incidentele inzetten.
De motor wordt daarbuiten ingezet voor allerhande ritten. Het zou goedkoper moeten zijn. Maar nog altijd is er een protocol dat de motor niet alleen mag worden ingezet en er altijd een ambulance meegestuurd moet worden.
Dus of het zoveel goedkoper is dan gesuggereerd wordt??????  :-\

@ mdv : de opmerking was niet geheel op dit incident gericht. Ik ben ervan overtuigd dat de motor wat heeft gedaan.  ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #77 Gepost op: 18 april 2006, 08:44:56
Er is toch al een topic waar over de nut en noodzaak van een motorambulance gediscussieerd wordt.  :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 18 april 2006, 19:46:22
Maar nog altijd is er een protocol dat de motor niet alleen mag worden ingezet en er altijd een ambulance meegestuurd moet worden.
Dus of het zoveel goedkoper is dan gesuggereerd wordt??????  :-\

Oww,nou ik kan je vertellen dat wij als brandweer vorig jaar bij een ongevalletje zijn geweest.Waar ook een ambumotor is geweest,maar waar die gele auto absoluut niet aanwezig is geweest  ::)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #79 Gepost op: 18 april 2006, 21:48:46
Kan ik op geneeskundigecombinatie.nl vermelden dat de SIGMA en/of Ambu-team is uitgerukt? Als het even kan wil ik wel juiste informatie vermelden... ;)