Dat is de plaats van de auto,tegenwoordig kunnen ze zodanige foto-opnames maken.Dat je van bovenaf op de plaats ongeval kan kijken.Ze hakken de ongevalsplaats in diverse vlakken,en die fotograferen ze apart.Die opnames bewerken ze later in de computer,en zie daar,je kunt van bovenaf op de plaats ongeval kijken en zo nog beter de sporen zien.
Op de afgelopen forumdag heeft de ongevals dienst een hele hoop verteld daarover
Bijna
Plaats van de auto wordt met verf/krijt gemarkeerd, wrakstukken, bandensporen etc ook met krijt gemarkeerd, dan wordt er opgeruimd, en leggen ze de kruizen neer. De foto's die ze dan van bovenaf nemen kunnen ze dan aan elkaar plakken doordat van het kruis de maten bekend zijn...
aan de hand van de maten van het kruis kunnen ze dan de lengte van de bandensporen berekenen, de verschuiving van de voertuigen na de klap, de breedte van de weg etc, en met een fotoprogramma maken ze dan een soort luchtfoto (bovenaanzicht) van de ongevalslokatie, waarop dan ook de lokaties en onderlinge afstanden van de sporen te zien zijn....