Uitgegeven: 16 april 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 17 april 2006 11:50
GOIRLE - Bij een inval in een woning in Goirle heeft de politie zondagochtend een draaiend xtc-lab aangetroffen. Op tien plaatsen in Brabant worden nog huiszoekingen gedaan. Dat meldde de politie zondag.
De inval in de woning in Goirle heeft geleid tot de aanhouding van vijf verdachten (19-32 jaar) uit onder meer Tilburg. De politie verwacht in deze zaak nog meer aanhoudingen te verrichten. "We hebben nog een aantal namen op ons lijstje staan", aldus de zegsman van de politie.
Woonwijk
Honderd medewerkers van politie en andere hulpdiensten proberen zondag nog het lab zo veilig mogelijk te ontmantelen. Het ligt midden in een woonwijk, aldus de politie. Uit voorzorg zijn vijf woningen in de buurt ontruimd.
Inval
Volgens buurtbewoners was het huis aan de Bergstraat pas vier weken verhuurd. "We hebben niets gemerkt of geroken", zei een man die vlak bij het xtc-lab woont. Hij stond op het moment van de inval, rond kwart over elf zondagmorgen, in de tuin. "Ineens zie ik politiemensen met maskers en helmen op langskomen. Ik werd gemaand stil te zijn. Even later hoorde ik een enorme knal", beschrijft hij de inval, waarbij de ramen aan de voorzijde van het pand het moesten ontgelden.
Volgens de politie duurt het nog tot middernacht, voordat er zicht is op de grootte van het xtc-laboratorium. De Bergstraat is afgezet.
Bron: nu.nl