Goeiemiddag, ik had even een vraag met betrekking tot de sprinklerinstallatie bij de nieuwbouw van het bedrijf waarin ik werkzaam ben. Ik denk ik post mijn vraag even hier omdat een eigen topic wat overbodig zou zijn. In de veiligheidsplannen is het volgende te lezen mbt de sprinklerinstallatie:
De sprinklerinstallatie maakt gebruik van de watervoorziening in de pompkamer van de bestaande bouw. De aanspreektemperatuur van de sprinklerinstallatie is 68 graden. Wanneer de sprinklerinstallatie deze temperatuur signaleert zal deze aanslaan en minimaal 60 minuten sproeien. De installatie van de nieuwbouw zal worden aangesloten op eigen alarmklep(pen), hierdoor is een afzonderlijke signalering van de sprinklermeldingen mogelijk. Ter bevordering van de signalering van de sprinkleralarmen in de nieuwbouw is een koppeling met de bestaande sprinklerinstallatie voorzien.
Vooral het onderstreepte is voor mij niet helemaal duidelijk. Dus de sprinklers zullen bij de nieuwbouw eigen alarmkleppen hebben, dat is duidelijk. Maar wat is precies het voordeel van de koppeling met de bestaande sprinklerinstallatie? Hoe zou dit de signalering ten goede komen?
Aanvullende vraag: Als de sprinkler aanslaat zal deze 60 minuten sproeien, is dit (bijvoorbeeld bij een loos alarm) niet erg lang?