Duisburg?

Auteur Topic: Duisburg?  (gelezen 2628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 7 april 2006, 23:48:45
Een tijd geleden was er volgens mij een overeenkomst getekend tussen Duitsland en Nederland. De Nijmeegse (Volkelse) heli zou inzetten gaan doen in een deel van Duitsland en de oranje heli van de Bundesgrenzschutz uit Duisburg zou een deel van Nederland voor zijn rekening nemen. Nu heb ik op veel locaties rondom Venlo/Roermond/Weert inzetten gezien. Maar het steevast de heli's van Nijmegen en zelfs Aken die hiervoor ingezet worden. Iemand enig idee wat er toendertijd nu afgesproken is en waarom we die oranja lawaaischopper nooit zien?

Laatst zelfs twee traumaheli's voor een zwaar ongeval in Someren (tussen Eindhoven en Venlo). Komt Rotterdam voor het tweede S.O. Ik snap het niet meer.

Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 8 april 2006, 00:57:37
voor het gebied midden limburg doet de gmk venlo een beroep op de traumaheli uit aachen.echter in het gebied venlo venray is ook al diverse malen de traumaheli uit duisburg geweest.kijk maar op www.ambumedia.nl de limburgse site

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2006, 14:03:57
De heli uit Rotterdam wordt wel vaker buiten hun eigenlijke verzorgingsgebied ingezet, dat is op zich niet vreemd. Ik weet van twee eerdere ongevallen dat de heli van Rotterdam werd ogeroepen, een hele poos terug een verkeersongeval in het Venrayse, en vorig jaar zomer bij een ongeval op het racecircuit De Peel. Al weet ik van dat laatste niet of de heli toen helemaal doorgevlogen is of dat de vlucht onderweg gecancelled werd.

Dat kan je wel stellen. De heli is zelfs een keer naar Vlieland of Tezel geweest :o
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s