Oproep dienst

Auteur Topic: Oproep dienst  (gelezen 1908 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

pesje2

• Gast
Gepost op: 18 april 2006, 21:57:02
Hallo,

ik vraag me af, als je dienst hebt bij de ambulance en je zit thuis en je word opgeroepen, hoe ga je weg?
Staat de ambulance voor je deur? Moet je dan als je chauffeur bent de verpleegkundige ophalen?

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Gr. Niels

Gast

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 april 2006, 23:28:15
Vrrrroegâh, bij de ambudienst waar ik als taxichauffeur werkzaam was, haalde de chauffeur de verpleegkundige dan op van huis OF, als ze niet te dicht bij elkaar woonden, nam de verpleegkundige de piketauto mee en werd een ontmoetingsplek afgesproken voor de overstap.

Leuke vraag, ik ben ook wel benieuwd hoe dat tegenwoordig gaat, áls oproepdiensten nog bestaan in diezelfde vorm??

Bart S

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 april 2006, 23:34:27
Precies zoals je al zei..... chauffeur de ambu mee en de verpleegkundige een piketauto. Bij (telefonisch) alarm gingen ze dan naar een afgesproken plek, of beiden rechtstreeks naar het incident (lag eraan waar het incident plaatsvond)...

pesje2

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 april 2006, 15:41:10
Ik zat zelf lang te denken, maar het is idd wel handig.

Maar word dit veel gebruikt? Het lijkt mij niet echt handig...

Gr. Niels

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2006, 09:17:21
het wordt steeds minder gebruikt omdat het vaak langer duurt voordat het team compleet is. daarbij is het niet wenselijk voor de thuissituatie. immers omdat ik werk hoeft niet de rest van de familie ook wakker gebeld te worden. daarbij kwam nog de financiele kant. je moet thuis zijn of in de directe omgeving met allerlei beperkingen maar kreeg er maar een paar cent per uur voor want je was toch thuis dus moet je blij zijn dat je nog wat kreeg.

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 23 april 2006, 11:44:53
Bij de ravijsselvecht staan, verdeeld over de regio, 7 auto's in piket. Dit, alleen in de nacht, 23.00 tot 07.00, 7 dagen per week. Hoe lang nog? Is, zoals zo vaak, een centen probleem. :(

Mc DuLu

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 23 april 2006, 13:03:25
Dienst 112 MC Vesalius BILZEN (B)

permanentie's in het Medische Centrum in 3 ploegen dienst.
voltallige ploeg is dus permanent aanwezig op de dienst.

uurregeling:

06.45 - 14.00
13.45 - 22.00
21.45 - 07.00

er steeds een overlapping van 15' voor de briefing.

Bart S

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 april 2006, 10:15:27
Ik zat zelf lang te denken, maar het is idd wel handig.

Maar word dit veel gebruikt? Het lijkt mij niet echt handig...

Gr. Niels

Bij ons niet meer. In de oude situatie hadden wij  's nachts 1 parate auto en 1 team op piket. Nu is de piketdienst omgezet naar een parate dienst, dus twee auto's permanent paraat 's nachts.

Bart