03 juni 2011 Dreamnight at the zoo @ Artis Amsterdam

Auteur Topic: 03 juni 2011 Dreamnight at the zoo @ Artis Amsterdam  (gelezen 90972 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #170 Gepost op: 25 februari 2011, 21:46:14
Ik zou dit jaar voor de 4e keer mee doen als vrijwilliger, toen ik werdt gevraagd voor dit spectakel zij ik zonder na te denken meteen ja.

Ik ben erg geschokken van de beslissing die is genomen, ik vind dat dit opgelost moet worden, dit kan je niet zomaar van de een op de andere dag stop zetten.

Ik hoop daarom ook dat ze snel met een oplossing komen.
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #171 Gepost op: 25 februari 2011, 21:52:26
http://www.at5.nl/artikelen/57949/burgemeester-we-gaan-probleem-dreamnight-oplossen

Citaat
"We gaan probleem Dreamnight oplossen"

Het feit dat de hulpdiensten niet meer met toeters en bellen mogen rijden tijdens de Dreamnight zit de burgemeester niet lekker.

Hij zegt in een reactie op AT5 dat hij maandag met de organisatie gaat praten. De burgemeester: "Dit horen we op te lossen. Het vrijwilligerswerk met zieke kinderen is van onschatbare waarde. Het moet te doen zijn dat we in Amsterdam allemaal zeggen: wat maakt 't ons uit, even die sirenes."

Kijk hier voor het nieuwsitem waarin duidelijk wordt met wat er met de  Dreamnight aan de hand is.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #173 Gepost op: 25 februari 2011, 22:16:34
Ook ik werk al een aantal jaar mee aan dit geweldige evenement.
Het zou diep, diep, diep triest zijn als DN niet meer door kan gaan zoals het de laatste jaren is geweest.

Niet alleen voor de kinderen, maar voor de hele gezinnen is dit evenement zó ontzettend belangrijk.
Ik sta er nog steeds versteld van, en zou erg teleurgesteld zijn, als dit in een gemeente als Amsterdam niet meer mogelijk zou zijn.

Ik heb er vertrouwen in dat Burgemeester van der Laan er alles aan zal doen.
Al zal dat (zéér ws) voor 2011 te laat zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #174 Gepost op: 26 februari 2011, 12:56:36
Een evenement als de Dreamnight kan in mijn ogen niet groot genoeg zijn.

De afgelopen jaren werden de regeltjes / verzoeken vanuit de organisatie ook wat strakker. Alléén met OGS op de heenweg, op de terugweg alleen colloneverlichting (dus blauw). Afgelopen jaar stonden in de hele stad lichtkranten met teksten en was de stadszender AT5 al dagen van te voren bezig met voorlichten.

Misschien dat ze nóg meer energie kunnen steken in het (vooraf) inlichten van de burgers van Amsterdam en een ''inside'' voorlichtingsfilmpje maken (de ene dag een agent aan het boeven vangen, de volgende dag een agent met een bus vol richting Artis)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #175 Gepost op: 26 februari 2011, 19:45:28
dit is zonde, een traditie waar duizenden zieke kinderen maanden naar uit kijken, op deze manier de nek omgedraaid.

ik vraag me af waarom de pubiliciteit niet is gezocht, is er echt niemand met een beetje aanzien, die hiervoor zijn nek durft uit te steken?

  

De reden dat de publiciteit niet echt was opgezocht, was dat de privacy van de kinderen voorop stond.
Vorig jaar heeft de organisatie wel diverse media opgezocht, om kenbaar te maken wat er aan de hand was. Dit is via AT5 gegaan, of het in de kranten heeft gestaan weet ik niet. Ook zijn er vele flyers gemaakt voor de buurtbewoners, met uitleg wat er 1x per jaar aan de hand is.

Ook ik doe al jaren mee aan deze dag als vrijwilliger.

Vorig jaar hebben er inderdaad diverse tekstwagens in Amsterdam gestaan met de tekst: Sirenes? Zwaailichten? Er is niets aan de hand, maar ga wel aan de kant.

Voor alle kinderen is dit een schitterend uitstapje. Maar dat niet alleen. Ouders van de kinderen vertellen met tranen in de ogen dat ze het geweldig vinden wat alle vrijwilligers voor hun gezin doen en zich jaar na jaar voor de volle 100 % inzetten om hen een schitterende dag te bezorgen.


bertdekoning

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #176 Gepost op: 26 februari 2011, 21:31:50
Die mensen (ik gun het ze niet) zouden anders praten,als ze zelf zo een ernstig ziek kind hadden..

schande en -10 voor de klagers.. :( :( :-X

Kijk eens naar de youtube filmpjes  wat een spektakel voor die kids.....


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #177 Gepost op: 1 maart 2011, 16:51:49
Definitief groen licht voor Dreamnight
Groen licht of blauw licht..?


Definitief groen licht voor Dreamnight
Goed nieuws voor honderden chronisch zieke en gehandicapte kinderen: hun jaarlijkse Dreamnight-uitje gaat gewoon door.
Tijdens Dreamnight worden zieke kinderen met gillende sirenes door vrijwilligers van brandweer, ambulance en politie naar Artis gebracht. De gemeente had de organisatie een brief gestuurd dat omwonenden te veel last hebben van de sirenes.

Toen bleek dat zonder sirenes het hele evenement niet door kon gaan, liet burgemeester Van der Laan al weten dat dát niet de bedoeling kon zijn. Dinsdag kwam het verlossende woord: de twaalfde editie van Dreamnight gaat hoe dan ook door.

http://www.at5.nl/artikelen/58121/dreamnight-gaat-toch-gewoon-door


Gast

  • Gast
Reactie #178 Gepost op: 1 maart 2011, 20:33:10
Geweldig hoe zomaar ineens alle bezwaren van geluid (apart want rondom Artis mogen we nooit sirenes voeren...), wegafsluitingen en tramomleidingen in één armveeg weggevaagd zijn zeg!
Alsof het niet lag aan de klachten, afsluitingen en omleidingen maar aan de poppetjes binnen de organisatie.

Nevertheless, wat het ook was, ik ben reuze blij voor de kids en vrijwilligers dat het tóch doorgaat! Dat het maar net zo'n succesvolle Dreamnight als vorig jaar mag worden!!


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #179 Gepost op: 1 maart 2011, 22:11:41
Dat het maar net zo'n succesvolle Dreamnight als vorig jaar mag worden!!
Dat bedoel ik!
Is er al een datum bekend eigenlijk?