dit is zonde, een traditie waar duizenden zieke kinderen maanden naar uit kijken, op deze manier de nek omgedraaid.
ik vraag me af waarom de pubiliciteit niet is gezocht, is er echt niemand met een beetje aanzien, die hiervoor zijn nek durft uit te steken?
De reden dat de publiciteit niet echt was opgezocht, was dat de privacy van de kinderen voorop stond.
Vorig jaar heeft de organisatie wel diverse media opgezocht, om kenbaar te maken wat er aan de hand was. Dit is via AT5 gegaan, of het in de kranten heeft gestaan weet ik niet. Ook zijn er vele flyers gemaakt voor de buurtbewoners, met uitleg wat er 1x per jaar aan de hand is.
Ook ik doe al jaren mee aan deze dag als vrijwilliger.
Vorig jaar hebben er inderdaad diverse tekstwagens in Amsterdam gestaan met de tekst: Sirenes? Zwaailichten? Er is niets aan de hand, maar ga wel aan de kant.
Voor alle kinderen is dit een schitterend uitstapje. Maar dat niet alleen. Ouders van de kinderen vertellen met tranen in de ogen dat ze het geweldig vinden wat alle vrijwilligers voor hun gezin doen en zich jaar na jaar voor de volle 100 % inzetten om hen een schitterende dag te bezorgen.