Op 2 juni wordt er door een hoop hulpverleners en andere vrijwilligers een avond georganiseerd voor ernstig zieke kinderen en hun familie...
Ik hoop dat ik mijn baas ook zover krijg dat we met een delegatie mee kunnen helpen daar!!
www.dedokteriseenolifant.nlhttp://www.dreamnightatthezoo.nl/Dreamnight @ the zoo in Artis in amsterdam
Vanaf 18 uur opent Artis haar deuren voor de Vipgasten, maar meestal is het al zo druk dat er al eerder gasten binnen komen. Bij de ingang krijgen de gasten een warm onthaal met onder andere ontvangst van de directeur van Artis. Door het hele park heen lopen diverse artiesten die voor een gezellige sfeer zorgen. Ook de clini-clowns zijn aanwezig. Veel ruimtes die normaal niet geopend zijn voor het publiek zijn dan juist wel toegankelijk. Zo kunnen de gasten bijvoorbeeld de echte operatiekamer van Artis bekijken of het voedselmagazijn in om te zien hoe het eten van de dieren klaar gemaakt wordt. Verder zijn er diverse dieren van dichtbij te bekijken, aan te raken en mag er zelfs bij sommige dieren geholpen worden met het voeren. Bij de verblijven zullen ook verzorgers zijn die op vragen antwoord kunnen geven. Tanja, het nijlpaard van Artis eet die avond heel wat peentjes weg.
De brandweer is ook met diverse voertuigen aanwezig, kinderen mogen met de hoogwerker de lucht in, in een oude brandweerwagen zitten en met waterspuiten op clowns spuiten, natuurlijk allemaal in een echt brandweerpak. De politie herhaalt dit jaar haar activiteiten. Kinderen kunnen bij de politie een plaatje met daarop gegevens laten graveren. Verder mogen ze vingerafdrukken nemen en natuurlijk op de motor bij oom agent.
Ook zijn de diensten als stadstoezicht, de wegenwacht en parkeerbeheer vertegenwoordigt met diverse activiteiten. Natuurlijk zal ook de dierenambulance er zijn.Tussen alle bedrijven door kunnen de gasten genieten van lekkernijen en drinken dat door verschillende bedrijven is verzorgd. In het Planatarium is er een kinderdisco en zullen op verschillende plaatsen verhalen worden verteld door heuse verhalenvertellers. Een ritje met paard en wagen of een supersnelle Porsch behoren ook tot de mogelijkheden deze avond.
Artis in amsterdam