Casus van de maand Mei door Rader

Auteur Topic: Casus van de maand Mei door Rader  (gelezen 36068 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Harry007

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2006, 17:04:24
misschien is het trouwens ook een idee om een duikvereniging te vragen voor te helpen op die dag je laait hun in een bootje  met een ehbo'er en wa dekens en stuurt ze het water op idee??

Zou die duikvereniging zelf geen bootje hebben? Als je daar dan enkele geoefende reddend zwemmers opzet..


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2006, 13:03:57
ja da kan wel maar kun er beter duikers in een wetsuit opzetten want als die geoefende zwemmers iets krijgen of die persoon gaat "zinken" dat hij vermist is kunnen die mensen nog niks. toch??
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2006, 16:28:59
We willen eerst weten wie er om de tafel moeten komen en welke vragen beantwoord moeten worden, voordat we gaan bepalen of en met welke middelen we ter plaatse gaan.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2006, 16:58:32
ja sorry loop beetje hard van stapel maar willen actie!!!1
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2006, 17:06:34
Ben dan de eerste die reageert en ook niet zo bekend met alles, maar hier een voorzet van mijn kant.

Wie er in ieder geval bij moeten zijn:
  • Rijkswaterstaat - in verband met afsluiting kanaal
  • Brandweer - in verband met eventuele duikers stand-by
  • Reddingsbrigade (als die er is)
  • Gemeente Wadkoop - aangezien ook die er bij betrokken wordt
  • Burgemeester - als hoofd van de politie
  • EHBO-vereniging - leveren van EHBO'ers

Wat men moet weten:
  • het eventuele aantal deelnemers (geschat)
  • de geschatte watertemperatuur (zeg ik als leek)
  • gedurende hoe lang men het kanaal nodig heeft
  • de minimumleeftijd van de kinderen

Ik zou de GHOR er graag nog bij zien. Ipv de burgemeester zou ik liever een inspecteur / chef van dienst zien  ;)
EHBO vereniging hoeft van mij nog niet. Deze mag later aanschuiven.

Het lijkt me ook belangrijk te weten wat de 'kwaliteit' van het water is.... ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2006, 17:21:31
Het lijkt me ook belangrijk te weten wat de 'kwaliteit' van het water is.... ;)

Dat zal dus het waterschap / provincie / rijkswaterstaat worden, hangt ervan af onder wiens beheer het staat.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2006, 21:24:09
Het is de Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid (OOV) en Ambtenaar Rampenbestrijding (ARB). De gemeente is maar klein dus één en dezelfde ambtenaar is belast met 2 functies. Hij moet ook het eindoordeel over de vergunning geven en de eisen er aan stellen.

voor de casu maakt het niet uit maar...
die ambtenaar is een ZIJ  en ze heet Judith  ;)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2006, 21:28:19
misschien is het trouwens ook een idee om een duikvereniging te vragen voor te helpen op die dag je laait hun in een bootje  met een ehbo'er en wa dekens en stuurt ze het water op idee??

bij deze de aanbieding van de duikers uit de gemeente Reeugraven om te assisteren
(zolang we ze nog hebben  >:(  ) (uit de nabij gelegen grotere gemeente G. zullen ze wel niet mogen komen van SAVE)
bijvoorbeeld om de waterbodem van de locatie, waar de mensen te water gaan, op te schonen van scherpe voorwerpen
oh ja..
we nemen onze eigen boot mee (die blijft)
dus we kunnen ook meevaren tijdens het evenement
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 3 mei 2006, 10:00:14
Nou we hebben al een hele lijst. De ambtenaar heeft inmiddels de grote vergaderzaal gereserveerd.  ;D
In willekeurige volgorde:
* Rijkswaterstaat
* Brandweer
* Duikvereniging
* Gemeente Wadkoop
* Reddingsbrigade
* Politie (burgermeester of inspecteur)
* EHBO-vereniging
* GGD/ Regionale ambulancedienst
* GHOR

De gestelde vragen:
- wat is het geschat aantal deelnemers?
- wat is de geschatte watertemperatuur?
- hoe lang is het kanaal nodig?
- minimum leeftijd van de kinderen?
- wat is de waterkwaliteit?
- vaardigheidseis aan deelnemers 3 km?

Nu de vragen aan jullie:
# Is de lijst met genodigden compleet?
# Zijn er niet meer informatieve vragen te stellen?
# Wie van de brandweer moet er komen? Bosveen maakt onderdeel uit van de veiligheidsregio "Het Midden van Holland" met de gelijknamige regionale brandweer. Moet de plaatselijke commandant of een regiofunctionaris komen?
# Bosveen heeft een actieve ehbo-vereniging die ervaring heeft met evenementen. De voorzitter van de ehbo-vereniging en de voorzitter van 'Bosveen helpt Roemenië' zijn buren. Moet die nu wel of niet komen?
# Is GHOR en Ambulancedienst niet dubbelop?
# Wadkoop heeft een reddingsbrigade, maar die beschikt niet over een boot. Zij doen veel werk in zwembad.
# Duikvereniging is er in de omtrek niet; moet die wel uitgenodigd worden?


Michelle1983

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 3 mei 2006, 10:34:05
Zeker ook omdat er twee gemeenten bij betrokken zijn en er eventueel regiomateriaal noodzakelijk is, zou ik een regiofunctionaris van de brandweer er bij willen hebben.
GGD en GHOR: zou ik in eerste instantie gaan voor iemand van de GGD, misschien een regionale officier van dienst? Ik zou denken dat die een inschatting kan maken van eventuele betrokkenheid van GHOR (maar ook dat zeg ik weer als leek).

Eventuele andere vragen:
  • Hoe diep is het kanaal?
  • Zijn er gemeenten die al ervaring hebben met het opzetten van een dergelijke zwemtocht? (valt misschien wat van te leren)