Casus van de maand Mei door Rader

Auteur Topic: Casus van de maand Mei door Rader  (gelezen 36040 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FrankyboyB

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 19 mei 2006, 14:45:40
Ik mag toch hopelijk wel aankloppen als leek bij hulpverleningsorganisaties voor minimaal informatie over de veiligheidseisen die gesteld worden.
FDNY schuift het iets te gemakkelijk van zich af om de brandweer in deze alleen maar de vergunningaanvraag te laten toetsen.
Het dure(door de burger betaalde) brandweerapparaat zal zijn verantwoording toch wel weten en deze leken willen adviseren omtrend de te nemen veiligheids maatregelen. :o


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #61 Gepost op: 19 mei 2006, 15:06:27
En als je nu als brandweer een verkeerd 'advies' geeft dat de aanvrager op extra kosten jaagt of dat de brandweer toch vlak voor het evenement met een voortschrijdend inzicht komt en de vergunningsaanvraag toch afwijst ondanks dat de aanvrager het eerste advies volledig heeft overgenomen.... ::) ::) ;)


FrankyboyB

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 19 mei 2006, 15:38:57
En als je nu als brandweer een verkeerd 'advies' geeft dat de aanvrager op extra kosten jaagt of dat de brandweer toch vlak voor het evenement met een voortschrijdend inzicht komt en de vergunningsaanvraag toch afwijst ondanks dat de aanvrager het eerste advies volledig heeft overgenomen.... ::) ::) ;)

Met advies bedoel ik louter informatief...
Bij de definitieve vergunningaanvraag beoordeelt de br.weer natuurlijk naar bevinding en regelgeving.
 ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #63 Gepost op: 19 mei 2006, 17:12:38
Met advies bedoel ik louter informatief...
Bij de definitieve vergunningaanvraag beoordeelt de br.weer natuurlijk naar bevinding en regelgeving.
 ;)

Maar hoe scheidt je dat binnen je organisatie? Is de 'adviseur' ook de 'vergunningverlener' (eigen vlees keuren)?  :)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #64 Gepost op: 19 mei 2006, 17:46:17
Tja ik vermoedt dat dat zo her en der wel gebeurt. Om nou overal een extern adviesbureau voor in te huren... Met een beetje eigen ervaring en verantwoording kom je een heel eind.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #65 Gepost op: 19 mei 2006, 17:47:08
OK, maar goed... Mijn advies: Huur de plaatselijke ehbo in en laat een duikteam komen, die heb je denk ik toch echt nodig om het veilig te houden in open water.
Arts  www.alphalog.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #66 Gepost op: 20 mei 2006, 00:23:29
OK, maar goed... Mijn advies: Huur de plaatselijke ehbo in en laat een duikteam komen, die heb je denk ik toch echt nodig om het veilig te houden in open water.

Ehm Delta, neem anders even de moeite om de thread door te lezen, deze fase zijn we al voorbij. RADeR heeft al een inzetvoorstel beschreven en vraagt daarop commentaar.

Komt helaas erg weinig commentaar  :( Kom op mensen laat die grijze cellen eens kraken...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #67 Gepost op: 20 mei 2006, 13:57:13
Ik heb nog een aantal voorstellen/aanmerkingen.
- Zowieso een "vluchtstrook" in het water vrij houden voor boten lijkt me een goed plan. Dit kan misschien afgezet worden dmv. drijvers om de zoveel meter. Deze strook moet aan de kant van de provinciale weg.

De berm tussen de ouwe en de weg moet daarom vrijgehouden worden, ook in verband met het volgende:
- Ik wil de zwemmers in clusters laten zwemmen, ik zit dan te denken aan clusters van 10. Omdat het lastig wordt met elk cluster een boot mee te laten varen, kan je 1 boot per drie cluster mee laten varen. Per cluster moet er dan wel 1 pers. van de reddingsbrigade mee lopen of fietsen (op een MTB), zodat die het cluster in de gaten houdt (je weet dat er ten alle tijde 10 man moet zwemmen, dan valt het eerder op als er iemand weg is dan als alles door elkaar zwemt),
Deze cluster-toezichthouder kan een boot oproepen in geval van nood en kan eventueel ingrijpen (de persoon mag echter niet zelfstandig te water gaan, hij moet eerst een maatje hebben.)

De middenberm wordt dus vrijgehouden voor deze cluster-toezichthouder en voor de hulpdiensten. Jammer voor het publiek, maar die moeten dan maar aan de andere kant van de Ouwe kijken.
Aangezien de kant van de provinciale weg de kant voor hulpverlening is, moet ook het duikteam aan die kan stand-by staan.

Voor de EHV posten is de traumatainer misschien een optie.

Ik zou ook het liefst een ventueel SIGMAteam aan kant van de provinciale weg hebben, dit is ook makkelijker met eventuele gewondenafvoer, maar ik ben bang dat daar geen ruimte voor is.
Ik wil ook graag een stukje vrijhouden voor een eventuele landing van een traumaheli. Afzetten met hekken en iemand van de organisatie erbij om daar toezicht te houden, dat lijkt mij het veiligste.

6) het duikteam, aangezien dit het enige team is wat nog beschikbaar is in de regio maar even vantevoren een telefoontje naar buurregio's? Dit om zeker te zijn van assistentie indien zich ergens anders een calamiteit voordoet waarbij duikers nodig zijn en ze niet toevallig een soortgelijk evenement hebben in de eigen regio en dus niet kunnen komen helpen
--> bellen dus.

In Nieuwerhuizen is ook een duikteam aanwezig. Die is in het hele verhaal nog niet genoemd. Eventuele buurregio's hoeven dus niet eens nodig te zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #68 Gepost op: 22 mei 2006, 17:21:24
Is hier geen commentaar op ::)
Ik kan me niet voorstellen dat niemand kritiek heeft.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #69 Gepost op: 22 mei 2006, 17:30:42
ik vind dat wel een sterk plan aleen ik vind weldat die ene van de reddings brigade aleen het water in moet gaan als hij niet snelgenoeg het water in kan gaan dan kan er een mensen leven op het spel staan als de eerste boot een km weg is dan duurt dat lang en je maatje moet er dan gewoon standaart naast fietsen maar de trauma tainer tp lijkt mij ook wel handig en evt het sigma ook maar dat zal wel niet mee vallen. en ik dacht ook aan een (leger) tent met warme baden van die ronde bakken of iets dergelijk waar de mensen zich kunnen opwarmen en evt doucen ivm bacterien.
MVG jos dijk