Het dure(door de burger betaalde) brandweerapparaat zal zijn verantwoording toch wel weten en deze leken willen adviseren omtrend de te nemen veiligheids maatregelen
Oké ik zal dan als "duur" betaalde brandweerman mijn advies geven voor het evenement. De basis is, minimale inspanning maximaal resultaat.
De deelnemende zwemmers worden ingedeeld in categorien, ervaring, diploma's leeftijd of afstand o.id. en starten afzonderlijk zodat er overzichtelijke groepen ontstaan, bijv. 20-30 zwemmers. Deze zwemmers worden begeleidt door twee bootjes puur voor de eventuele noodhulp, en op de kant evntueel extra personeel,( reddingsbrigade o.i.d. die allen in grijpen als het fout gaat).
Het voordeel is dat de masalitiet en het zonder te zien verdrinken van deelnemers kan worden voorkomen( er verdrinken kinderen in zwembaden met toezicht dus laat niet teveel mensen te gelijk het water in hou het overzicht!)
Op deze manier is al die poppenkast met Sigma, duiktams, EHBO en ander goedbedoelende vrijwilligers niet nodig.
Nadeel is dat het kanaal langer in gebruik is, voordeel, veel minder menskracht noodzakelijk, en veel kleinere kans op mogelijke ongevallen.
Ik denk dat ik op deze wijze mijn "hoge" salaris wel weer verdiend heb en ik zou op deze wijze accoord kunne gaan met het evenement.