Een andere reden om de SOL te verwerken in een beeldmerk kan zijn dat er een relevantie is met de doelstellingen van de organisatie die daar voor kiest ?
Wat betekent dit in (voor mij begrijpelijk) nederlands ?
Overigens, De stelling van deze topic is : Als allerhande organisaties de SOL gaan gebruiken, dan verliest het symbool zijn eigenlijke betekenis en daarmee zijn waarde.
het gaat dus niet zozeer om het al dan niet mogen, maar meer om de gevolgen van het gebruik door iedereen.
Ik kan het met die stelling wel een eens zijn, nu verwacht je bij post uitgerust met een SOL medische hulp op ALS nivo, althans dat verwacht ik.
Wanneer iedereen dit symbool gaat gebruiken zou het zo kunnen zijn dat je op de betrteffende post alleen een pakje pleisters of een spliterpincet aantreft.
De duidelijkheid m.b.t. het nivo van hulp is daarmee verdwenen en ik denk niet dat dat een goede zaak is.
een ehbo sym,bool is er al, jem ag daar bls + verbandachtige zaken verwachten
je zou een symbool kunnen maken voor de "ILS" hulpverlening, als er al ooit een standaard komt op dit gebied.
De SOL maak je dan symbool voor hulpverlening op ALS nivo.
op deze mnier hebben de symbolen een waarde, ze geven een niovo van hulpverlening aan, zodra iedereen het gebruikt het heeft eigenlijk geen waarde meer.
Maar dat is mijn mening ......