SOL vervolg: Wenselijkheid

Auteur Topic: SOL vervolg: Wenselijkheid  (gelezen 17686 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #40 Gepost op: 24 april 2006, 18:18:38
Ik denk dat je hiermee de kern van discussie raakt..
En heb je ook opnieuw naar je eigen inbreng gekeken ?

helm

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 24 april 2006, 19:07:36
Ook verkrijgbaar op T-shirts ! Zolang de voorraad strekt !  ;)
http://www.meduca.nl/shop/index.html?lang=nl&target=d45.html

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 24 april 2006, 19:15:19
Geen territoriumgedrag maar wel afbakenen... Hoe doe je dat, tegen een boom?

Je maakt het alleen maar erger... ;)  ;)  ;D

Henk

Henk, ik val even stil, Ik begrijp werkelijk niet wat jij hier nu mee wil cq. bedoelt...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #43 Gepost op: 24 april 2006, 20:06:11
Henk, ik val even stil, Ik begrijp werkelijk niet wat jij hier nu mee wil cq. bedoelt...

Ik denk dat wij afbakenen vriendelijker vinden klinken dan territoriumgedrag, maar dat het in feite het zelfde eindresultaat tot gevolg heeft.

af·ba·ke·nen (ov.ww.)
1 met bakens of andere tekens markeren => afpalen, afperken, afzetten, bakenen, bebakenen, begrenzen, demarqueren

ter·ri·to·ri·um (het ~, -ria/~s)
1 grondgebied
2 [biol.] woongebied van een individu of een groep van dieren dat tegen indringers verdedigd wordt

ter·ri·to·ri·um·drift (de ~)
1 ingeschapen behoefte van mens of dier om een eigen woongebied te verwerven en te verdedigen

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 24 april 2006, 22:54:49
Ook verkrijgbaar op T-shirts ! Zolang de voorraad strekt !  ;)
http://www.meduca.nl/shop/index.html?lang=nl&target=d45.html

Moeten ze betalen om reclame voor je te lopen ?  ;D ;D ;D ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 24 april 2006, 23:04:05
Moeten ze betalen om reclame voor je te lopen ?  ;D ;D ;D ;D

Wat denk je dan Peter, dat worden nog collectors items:

Kijk! Zo is René ooit begonnen...

Henk

Trophy

• Forum gebruiker
  • keep the rubberside down
Reactie #46 Gepost op: 1 mei 2006, 17:39:05
dat is niet zo, maar dat is dus jouw wensdat krijgen ze ook, maar daar ben je dus fel tegenik heb vraagtekens bij de motivatie anderen te verbieden meer te doen als pleisters plakken en herkenbaarheid na te streven. Allemaal je eigen symbool bedenken werkt niet omdat die nooit allemaa goed herkend zullen worden. En opnieuw bedenken hoeft ook niet want het wiel werd al eens uitgevonden.op het grote water maakt men geen gebruik van de plaatselijke RAC/rav. Hoogstens van de radio medische dienst. "in opdracht van" daar willen ze buiten hun regio niets van weten Volgens jouw  eigen defenitie dus. En je wil dat ook niet hebben. Of de mens met een hartaanvan of gevallen uit een bootsmans-stoeltje geholpen is met een pleister van ons tot de ambu arriveert is de vraag die je je niet stelt. Blablabladiblabla. Blabladibaldibla, enz,enz.

Beste Henk,

Leer eens een keertje lezen!!! >:( >:(
En je moet mijn woorden niet verdraaien!!!.

Lees de diverse artikelen uit het RVV en over de SOL (of STOL) er maar eens over na.

Over één ding heb je wel gelijk: het is mijn wens dat de SOL wordt voorbehouden aan hulpverlenende instanties die verantwoorde hulp verlenen, inzichtelijk, op de patiënt gericht, die aan kwaliteitsnormen voldoen en door een onafhankelijke organisatie gecontroleerd/ gecertificeerd  wordt. En in opdracht van de meldkamer, aansluitend op de ambulancehulpverlening.
Iedereen kan zijn eigen regels maken, opleidingen starten. Niemand zal je een strobreed in de weg leggen. De opleiding kan prima zijn, er kan best kwaliteit geleverd worden. Maar wie controleert dat?  
Ik ben van mening dat, als een bedrijf zich profileert als rapid responder, first responder or whatever, hij aan dezelfde kwaliteitseisen moet volden als een ambulancedienst. Zeker als een bedrijf pretendeert professioneel te zijn (ik noem absoluut geen namen, maar praat in het algemeen, voordat daar weer een discussie over losbarst).
Als de kwaliteit gegarandeerd, inzichtelijke en controleerbaar is, dan plak je er maar op los met de SOL.

Het is niet mijn wens om de SOL voor te behouden, het is jou wens om de SOL overal op te plakken. Maar dat zal ik ook wel verkeerd lezen, of niet?

Overigens ben ik vereerd dat wij als ambulancehulpverleners de SOL van jou mogen blijven gebruiken!.
VSAZ ambulancezorg

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 2 mei 2006, 09:20:51
Beste Henk,

Leer eens een keertje lezen!!! >:( >:(
En je moet mijn woorden niet verdraaien!!!.

Lees de diverse artikelen uit het RVV en over de SOL (of STOL) er maar eens over na.
daar kun je lezen wie een SOL MOET voeren. Lees dat niet verkeerd, er staat niet dat de SOL VOORBEHOUDEN is. Ik probeer het nogmaals met het voorbeeld : als de wet zegt dat taxi's wielen moeten hebben, maakt dat het hebben van wielen voor andere voertuigen niet verboden!
Citaat
Over één ding heb je wel gelijk: het is mijn wens dat de SOL wordt voorbehouden aan hulpverlenende instanties die verantwoorde hulp verlenen, inzichtelijk, op de patiënt gericht, die aan kwaliteitsnormen voldoen en door een onafhankelijke organisatie gecontroleerd/ gecertificeerd  wordt. En in opdracht van de meldkamer, aansluitend op de ambulancehulpverlening.

al die dingen: "inzichtelijk, op de patiënt gericht, die aan kwaliteitsnormen voldoen en door een onafhankelijke organisatie gecontroleerd/ gecertificeerd  wordt. En in opdracht van de meldkamer, aansluitend op de ambulancehulpverlening" daar heb je die SOL niet voor nodig. Daar heb je je exclusieve striping exclusieve Uniform en drietoon al voor. Een ambulance herken ik ook zonder die SOL.
Citaat
Iedereen kan zijn eigen regels maken, opleidingen starten. Niemand zal je een strobreed in de weg leggen. De opleiding kan prima zijn, er kan best kwaliteit geleverd worden. Maar wie controleert dat? 
Ik ben van mening dat, als een bedrijf zich profileert als rapid responder, first responder or whatever, hij aan dezelfde kwaliteitseisen moet volden als een ambulancedienst. Zeker als een bedrijf pretendeert professioneel te zijn (ik noem absoluut geen namen, maar praat in het algemeen, voordat daar weer een discussie over losbarst).
Als de kwaliteit gegarandeerd, inzichtelijke en controleerbaar is, dan plak je er maar op los met de SOL.
Eens! Dat zou het ministerie van volksgezondheid moeten doen. Die zou dan ook moeten controleren of ambulancediensten hun ego niet zo hoog in het vaandel hebben staan dat ze de hulpverlening eerder bemoeilijken dan bevorderen.
Citaat

Het is niet mijn wens om de SOL voor te behouden, het is jou wens om de SOL overal op te plakken. Maar dat zal ik ook wel verkeerd lezen, of niet?
Juist, maar als je slechts ijsverkoopt heeft de SOL niet zoveel zin. (Of het moet medicinaal ijs zijn natuurlijk) =grapje
Citaat

Overigens ben ik vereerd dat wij als ambulancehulpverleners de SOL van jou mogen blijven gebruiken!.

mooi, één angst minder!

Henk

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 2 mei 2006, 09:31:01
quote Henk ''Eens! Dat zou het ministerie van volksgezondheid moeten doen. Die zou dan ook moeten controleren of ambulancediensten hun ego niet zo hoog in het vaandel hebben staan dat ze de hulpverlening eerder bemoeilijken dan bevorderen. ''

Mijns inziens een zeer stuitende opmerking van ook nog eens  erg laag allooi, en die getuigd van een consequent wantrouwen richting de ambulancezorg. ooit van d ebalk en de splinter gehoord?? Ik doe in ieder geval niet meer mee aan deze discussie waarin een paar mensen, waaronder Henk, het niveau onderhand wel erg aan het verlagen zijn. ik pas daarvoor. >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 2 mei 2006, 10:10:12
quote Henk ''Eens! Dat zou het ministerie van volksgezondheid moeten doen. Die zou dan ook moeten controleren of ambulancediensten hun ego niet zo hoog in het vaandel hebben staan dat ze de hulpverlening eerder bemoeilijken dan bevorderen. ''

Mijns inziens een zeer stuitende opmerking van ook nog eens  erg laag allooi, en die getuigd van een consequent wantrouwen richting de ambulancezorg. ooit van d ebalk en de splinter gehoord?? Ik doe in ieder geval niet meer mee aan deze discussie waarin een paar mensen, waaronder Henk, het niveau onderhand wel erg aan het verlagen zijn. ik pas daarvoor. >:(

Ik heb alle bewondering voor het werk van de ambuplegen, maar weet zeker dat er enkelen bij zijn die meer met hun ego dan met hulpverlening bezig zijn.

Wie de schoen past trekke hem aan!

Henk