Leuk zo'n creatie, maar volgens mij is dit een SOL, met een getekende schaduw of een misdruk, omdat een SOL blauw met witte achtergrond is. Als je dit soort "verkrachtingen" gaat toepassen op SYMBOLEN, waar ben je dan mee bezig? Dan komt er voor reddingsbrigades een SOL met een boei, voor EHBO verenigingen een SOL met een verbandje, voor motor evenementen een SOL met een motor en voor een eerste hulp tijdens grote house party's een SOL met een spuit en pillen. Dat zal niet bijdragen aan de herkenbaarheid. Zeker niet als jij je met je reddingboot wilt onderscheiden van de "normale" reddingboten, omdat jij een plank, AED en zuurstof aan boord hebt.
Nu ik dat logo een goed bekijk, vraag ik me dus af wat "werken op hoogte" met een boot te maken heeft. Ik denk dat je het KISS principe moet hanteren en het dus lekker simpel moet houden. Plak die SOL op je boot, maar geen extra poespas eromheen.
By the way, zijn jullie materialen uitwisselbaar met de aanrijdende ambulancedienst, of moet een slachtoffer onnodig extra verplaatst worden, zodat er een extra tijdsverlies kan plaats vinden tijdens de hulpverlening.
RR (die een nr op de boot heeft, nl 60-29)
Wat je op de foto ziet is het beeldmerk van Stichting MedicalRescue.NL de combinatie van de abseilende man en de sol symboliseert de doelstellingen van de stichting. namelijk het reddende werk, combineren met adequate medische zorg..
Diverse technieken van hoogte redding worden ook gebruikt bij Swift-Water Rescue situaties. Ook bij reddingswerk nabij bruggen, stuwen etc. worden deze technieken gecombineerd gebruikt., Hoogte reddingswerk word ook gebruikt bij het bevrijden van slachtoffers uit scheepsruimten en mangaten..
Ook bij waterski-race evenementen worden er vaak gecombineerde reddingstechnieken gebruikt uit diverse disciplines. Duiken, Rescueswimmer, met 140kilometer per uur over het water levert dus hoog-energetisch letsel op, met de combinatie van verdrinking.. Er word hier dus wat meer gevraagd, dan een mono-disciplinaire aanpak.
Zeker bij dit soort evenementen kan je niet zeggen, Redden doet de brandweer, en Medische zorg doet de ambulance dienst, want de wereld zit net iets grilliger in elkaar..