SOL vervolg: Wenselijkheid

Auteur Topic: SOL vervolg: Wenselijkheid  (gelezen 17685 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Target77

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 17 mei 2006, 14:45:02
het taalgebruik van sommige moderatoren gaat ook al zienderogen achteruit, laat staan dat men in zn waarde wordt gelaten en laatdunkende uitspraken worden vermeden, ik word hier echt niet vrolijk van .......................... >:( :(

Sorry dat ik jouw mening niet deel....  ;)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #71 Gepost op: 19 mei 2006, 01:15:29
Sorry dat ik jouw mening niet deel....  ;)

Ach ja, ABN gebruik is ook niet meer wat het geweest is, helaas.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 19 mei 2006, 01:56:40
Ach ja, ABN gebruik is ook niet meer wat het geweest is, helaas.

Ja, daar kan je het altijd daar nog op gooien...

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #73 Gepost op: 19 mei 2006, 10:36:44
Wat je op de foto ziet is het beeldmerk van Stichting MedicalRescue.NL de combinatie van de abseilende man en de sol symboliseert de doelstellingen van de stichting. namelijk het reddende werk, combineren met adequate medische zorg..

Peter,

maar op deze manier "verkracht" je toch het symbool. En direct daarmee de eventuele waarde die daaraan gekoppeld zou kunnen zijn. Eenvoud is het antwoord op herkenning. Op die manier zal herkenning leiden naar uniformiteit, alwaar het symbool eigenlijk voor staat. Doordat elke instantie een andere "verkrachting" van dit symbool zal gaan maken, verlies je de eventuele herkenning van je dienst of instantie en de waarde die het symbool zou kunnen weergeven.

Diverse technieken van hoogte redding worden ook gebruikt bij Swift-Water Rescue situaties.  Ook bij reddingswerk nabij bruggen, stuwen etc. worden deze technieken gecombineerd gebruikt., Hoogte reddingswerk word ook gebruikt bij het bevrijden van slachtoffers uit scheepsruimten en mangaten..

Ook bij waterski-race evenementen worden er vaak gecombineerde reddingstechnieken gebruikt uit diverse disciplines. Duiken, Rescueswimmer,  met 140kilometer per uur over het water levert dus hoog-energetisch letsel op, met de combinatie van verdrinking.. Er word hier dus wat meer gevraagd, dan een mono-disciplinaire aanpak.
Zeker bij dit soort evenementen kan je niet zeggen, Redden doet de brandweer, en Medische zorg doet de ambulance dienst, want de wereld zit net iets grilliger in elkaar..

Ben je nu van mening dat, het door jou ontworpen logo dat, allemaal weergeeft? Ik denk het niet. Maar das een persoonlijke mening.

RR (simpel, zonder het gevaar van moddergooien)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 19 mei 2006, 19:02:23
Peter,

maar op deze manier "verkracht" je toch het symbool. En direct daarmee de eventuele waarde die daaraan gekoppeld zou kunnen zijn. Eenvoud is het antwoord op herkenning. Op die manier zal herkenning leiden naar uniformiteit, alwaar het symbool eigenlijk voor staat. Doordat elke instantie een andere "verkrachting" van dit symbool zal gaan maken, verlies je de eventuele herkenning van je dienst of instantie en de waarde die het symbool zou kunnen weergeven.

Ben je nu van mening dat, het door jou ontworpen logo dat, allemaal weergeeft? Ik denk het niet. Maar das een persoonlijke mening.

RR (simpel, zonder het gevaar van moddergooien)

Ik versta onder verkrachting iets anders..   Je kan iets mooi vinden of niet..
Het beeldmerk wat wij gebruiken staat voor onze doelstellingen, en dat beeld merk staat nu ook op onze boot..  Als jij er problemen mee hebt, kan je een beargumenteerde brief sturen naar het bestuur van Stichting MedicalRescue.NL,  Postbus 208, 8260 AE  KAMPEN

Target77

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 19 mei 2006, 19:04:41
Geloof alleen wel dat dit voorgaande niets, maar dan ook echt niets, met de vraag te maken heeft waarmee deze topic begonnen is.......  ::) ::) ::)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #76 Gepost op: 20 mei 2006, 08:01:55
Ach... deze discussie is zo zinloos geworden... Iedereen heeft z'n zegje gedaan en niemand is overtuigd van andersmans gelijk. Meestal beginnen nu de ruzies in discussies  ;D
Arts  www.alphalog.nl

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #77 Gepost op: 20 mei 2006, 08:52:22
Ik versta onder verkrachting iets anders..   Je kan iets mooi vinden of niet..
Het beeldmerk wat wij gebruiken staat voor onze doelstellingen, en dat beeld merk staat nu ook op onze boot..  Als jij er problemen mee hebt, kan je een beargumenteerde brief sturen naar het bestuur van Stichting MedicalRescue.NL,  Postbus 208, 8260 AE  KAMPEN

Peter,

ik neem aan dat je mijn punt snapt. Door telkens veranderingen in de SOL aan te brengen, verliest het zijn "kracht". De SOL is voor menig omstander toch al zo moeizaam te begrijpen. Maak het dan niet nog moeilijker door er meerdere mutulaties van te maken. Houd het simpel en voer op de Chester en je voertuig een SOL zonder de abseilende meneer.

Wat je verder met je briefpapier etc van de stichting doet, zal me worst zijn. Maar in je repressieve taak tijdens evenementen etc is duidelijkheid je kracht.

In het verlengde van de andere discussie die loopt over de wettelijke kaders van het gebruik van de SOL, hier een nieuwe topic om te praten over de wenselijkheid van het gebruik van de SOL door andere organisaties dan ambulancediensten.
De stelling van deze topic is : Als allerhande organisaties de SOL gaan gebruiken, dan verliest het symbool zijn eigenlijke betekenis en daarmee zijn waarde.

Ik wil wel even voorstellen om ons te beperken tot organisaties in het algemeen en niet een bepaald bedrijf of vereniging in de schijnwerpers te zetten.

Target77,

de bovenstaande quote is de start/ afsplitsing van de eerder gestarte topic over de SOL. Misschien moet je eerst eens lezen.

Geloof alleen wel dat dit voorgaande niets, maar dan ook echt niets, met de vraagt te maken heeft waarmee deze topic begonnen is.......  ::) ::) ::)

En als dit vervolgens je antwoorden zijn, vraag ik me af wat JIJ als Mod. eigenlijk toe wilt voegen. Ik had je reeds via een PM gevraagd om normaal te reageren, maar klaar blijkelijk ben je daar niet toe in staat en vervuil je met je opmerkingen het forum en schaadt JIJ de discussie.

RR (die toevoegingen van passanten zeer irritant vindt)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ridder Pim

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 22 mei 2006, 20:31:28
Citaat
...Er word hier dus wat meer gevraagd, dan een mono-disciplinaire aanpak.
Zeker bij dit soort evenementen kan je niet zeggen, Redden doet de brandweer, en Medische zorg doet de ambulance dienst, want de wereld zit net iets grilliger in elkaar..

Ach stom!  We zijn natuurlijk niet handig bezig zo.  De Brandweer en Ambulance zijn absoluut niet meer van deze tijd en kunnen beter subiet worden opgedoekt!  Jij kan dat immers allemaal, én binnen één organisatie....!

En voordat mijn grote EGO ter sprake komt, het zijn wel steeds dezelfde die daar over beginnen en/of last van blijken te hebben...

Oftewel.....ZUCHT!

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #79 Gepost op: 22 mei 2006, 20:45:11
Ach stom!  We zijn natuurlijk niet handig bezig zo.  De Brandweer en Ambulance zijn absoluut niet meer van deze tijd en kunnen beter subiet worden opgedoekt!  Jij kan dat immers allemaal, én binnen één organisatie....!

En voordat mijn grote EGO ter sprake komt, het zijn wel steeds dezelfde die daar over beginnen en/of last van blijken te hebben...

Oftewel.....ZUCHT!

Zeg meneer PIMP wilt u niet zo vloeken! Opheffen van de brandweer!!!!!