Certificering

Auteur Topic: Certificering  (gelezen 5363 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MrSprinkler

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2006, 23:40:27
Een rijbewijs in Nederland is ook in Italië geldig en visa versa. Waarom erkenningen dan niet?

Sterke reactie Lummelke! Is ook een verrijking voor het forum. Ik ga me er eens in verdiepen. Maar dat van die rijbewijzen ???:

Artikel 27
Indien de aanvrager woonachtig is in Nederland, dient de aanvraag te zijn gericht tot en te worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente waar hij als ingezetene is ingeschreven in de basisadministratie persoonsgegevens.


En daar zal hij stuiten op CBR en erkende rijscholen.

Een meer serieuze reactie van mij komt, maar daar heb ik wat tijd voor nodig. Eerst nog wat sprinklers installeren 8).


Lummelke

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 4 mei 2006, 00:20:15
Heel goed, ik moet dus bij een erkende rijschool mij rijopleiding gevolgd hebben, vervolgens wordt een examen afgelegd. Ik slaag en mag vervolgens over Belgisch, Frans grondgebied rijden om zo mijn vakantie te vieren in Spanje.

Nu weer terug naar de sprinkler.

Ik volg een opleiding sprinklertechniek in Spanje ik slaag en wordt erkend in Spanje, ik ga naar Nederland om een sprinklerinstallatie te installeren maar dat mag niet want ik heb geen LPCB erkenning.................................?

Het burgerwet wet boek is wel gestoeld op EU-regelgeving LPCB volgens mij niet.

Toch mooi, wat een rijbewijs kan aantonen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2006, 02:29:34
Heel goed, ik moet dus bij een erkende rijschool mij rijopleiding gevolgd hebben, vervolgens wordt een examen afgelegd. Ik slaag en mag vervolgens over Belgisch, Frans grondgebied rijden om zo mijn vakantie te vieren in Spanje.
Toch mooi, wat een rijbewijs kan aantonen.


Maaarrr... als je je met een buitenlands rijbewijs in Nederland wilt vestigen voor een periode langer dan 185 dagen moet je em laten registreren voor een maximale duur van 10 jaar, en je moet langer dan een half jaar in dat buitenland hebben gewoond/school te hebben gevolgd na het behalen van je buitenlands rijbewijs ::)

dus voor langduriger verblijf op vreemde bodem heeft het toch meer haken en ogen ::)

  
Citaat van:  Reglement Rijbewijzen
Artikel 10.

Het ingevolge artikel 108, eerste lid, onderdeel h, van de wet ter registratie aangeboden rijbewijs dient:
  • op de dag van indiening van de aanvraag nog geldig te zijn;

  • aan de aanvrager te zijn afgegeven in een periode van één jaar waarin hij ten minste 185 dagen in het land van afgifte van dat rijbewijs woonachtig is geweest dan wel in een periode waarin hij ten minste zes maanden was ingeschreven aan een universiteit, een school voor middelbaar, voortgezet of hoger beroepsonderwijs of een andere school voor middelbaar, voortgezet of hoger onderwijs in het land van afgifte van dat rijbewijs, tenzij het is afgegeven tegen overlegging van een eerder aan de aanvrager afgegeven rijbewijs.

Artikel 11.

Bij de aanvraag van registratie dienen te worden overgelegd:
een volledig ingevuld aanvraagformulier volgens bij ministeriële regeling vastgesteld model;
  • een fotokopie van het rijbewijs waarvan registratie wordt verlangd.
  • een niet langer dan 6 maanden voor de aanvraag afgegeven, de aanvrager betreffend gewaarmerkt afschrift van de benodigde gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente waar de aanvrager is ingeschreven in de basisadministratie persoonsgegevens
    • bewijsstukken waaruit blijkt dat ten aanzien van het ter registratie aangeboden rijbewijs is voldaan aan de in artikel 10 gestelde eisen.
maar dat even geheel offtopic uiteraard ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2006, 09:16:27
Maaarrr... als je je met een buitenlands rijbewijs in Nederland wilt vestigen voor een periode langer dan 185 dagen moet je em laten registreren voor een maximale duur van 10 jaar, en je moet langer dan een half jaar in dat buitenland hebben gewoond/school te hebben gevolgd na het behalen van je buitenlands rijbewijs ::)

dus voor langduriger verblijf op vreemde bodem heeft het toch meer haken en ogen ::)

 
maar dat even geheel offtopic uiteraard ;)

Heb je nog meer van deze offtopic opmerkingen....... graag!!! ;D ;D ;D ;D ;D


Lummelke

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2006, 15:18:03
Laten registreren, ok. maar je hoeft niet opnieuw een examen af te leggen het rijbewijs wordt erkend.


MrSprinkler

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2006, 17:29:28
OK, dan: buitenlandse installateurs die een vergelijkbare (even aantonen dus ;D) erkenning hebben in het buitenland (even gewoon je erkenning meenemen op basis van een buitenlandse gelijkwaardige certificeringsregeling, erkend door overheid en verzekeraars) mogen zich hier registreren en aan de slag.

Maar dan mogen de LPS 1233 erkende installateurs (ja, die Nederlandse sprinklermafia, die alleen voor eigenbelang beschermingsconstructies opwerpt en samenspant met overheden die zo voor het gerecht gesleept kunnen worden) ook zonder enige belemmering installaties binnen alle certificeringsregelingen maken in de gehele Europese Unie  :P.

Deal? ;D ;D ;D


WHamer

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2006, 15:46:06
Geachte heer MrSprinkler,

Uw laatste opmerking is juist. Iedere installateur mag en kan een brandbeveiligingsinstallatie in de EU aanleggen het enige wat geeist wordt is dat een verklaring van overeenstemming owrdt overlegd aan de toezichthouder dat wordt voldaan aan de nationale/europese norm. bij afwijking dient een PvE geschreven te zijn en dient een certificaat overlegd te worden aan de toezichthouder.

Dus nederlandse installateurs mogen bij voorbeeld een sprinklerinstallatie aanleggen in België, Polen, Spanje, enz. Zo ook mogen buitenlandse installateurs in Nederland sprinklerinstallatie aanleggen, wat ook reeds gebeurt. Dat hierdoor een prijsdaling door ontstaat is al enige jaren goed zichtbaar en verwacht wordt dat deze prijsdaling nog wel aan zal houden. De taak voor de toezichthouder is dat met name periodiek verzocht wordt om een certificaat. En inderdaad dit gebeurt nog in onvoldoende mate voor alle gebouwgebonden installaties.

Te praten over sprinklermaffiosa gaat mij toch te ver, echter de NMa en de bouwfraude commissie hebben nadrukkelijk een aantal installatie bedrijven genoemd en beboet. Ik ben er van overtuigd dat enkele installatiebedrijven de goede weg gevonden hebben. Onder invloed hiervan zullen de brandbeveiligingsinstallaties aan kwaliteit toenemen aangezien slechte kwaliteit leverende bedrijven op langere duur van de markt zullen verdwijnen.

Nogmaals de toezichthouder mag enkel aan de nationale/europese norm of de daaruit voortvloeiende PvE toetsen. Er mag geen LPS1233 regeling geeist worden, aangezien op deze wijze marktafscherming plaatsvind. Over dit onderwerp is jl. een brochure verschenen welke is verspreid door het VNG. Tevens kan men informatie verkrijgen bij het ministerie van EZ of www.solvit.nl

Met vriendelijke groet,
Willem Hamer


Ruysdael

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2006, 19:34:19
Geachte heer WHamer,

Kunt u ook een link geven naar de brochure van het VNG?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 22 mei 2006, 23:41:56
Geachte heer MrSprinkler,

(...)

Nogmaals de toezichthouder mag enkel aan de nationale/europese norm of de daaruit voortvloeiende PvE toetsen. Er mag geen LPS1233 regeling geeist worden, aangezien op deze wijze marktafscherming plaatsvind. Over dit onderwerp is jl. een brochure verschenen welke is verspreid door het VNG. Tevens kan men informatie verkrijgen bij het ministerie van EZ of www.solvit.nl

Met vriendelijke groet,
Willem Hamer

www.solvit.nl werkt niet.... :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 22 mei 2006, 23:52:11
Geachte heer WHamer,

Kunt u ook een link geven naar de brochure van het VNG?

Gezocht op: www.vng.nl maar weer niet kunnen vinden........ Zouden er dan toch sprookjes bestaan..... ;D ;D ;D ;D ;)