Kraak Schiedam en lichaam aangetroffen in haven Maasluis 22-01-2006

Auteur Topic: Kraak Schiedam en lichaam aangetroffen in haven Maasluis 22-01-2006  (gelezen 9139 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2006, 16:24:01
Dat is dan meestal op afspraak of ze zijn opgepiept. Vaak is het zo dat er geen heli stand-by staat 's nachts, dan duurt het dusdanig lang voordat ze in de lucht zijn dat de regio's de moeite niet eens meer nemen om te bellen, vaak is het dan al te laat. Eén heli voor heel NL 's nachts stand-by kan technisch en finacieel gezien toch niet zo moeilijk zijn?
Okej, hij word hier redelijk vaak 's nachts ingezt bij inbraken enzo, op de algemene van amsterdam hoor je em 's avonds laat ook vaak genoeg
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2006, 18:11:29
Ow, dat is dan een privelege van Amsterdam ofzo. Is natuurlijk ook wel wat makkelijker met Schiphol in de buurt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2006, 18:19:24
Zou best kunnen inderdaad, ik heb em laatst nog ff gezien toen had ie ze zoeklamp voor de leut ff aan gezet, wat een licht zeg  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2006, 18:48:57
.. en een verkeerseenheid zitten altijd op de 1 of andere manier verweg  :D

Nou ja, wat zal ik zeggen.... onze verkeerseenheid zit in het hoge noorden, maar dit soort actie zit op een of andere manier altijd ver weg ;D
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2006, 22:45:47
Nou ja, wat zal ik zeggen.... onze verkeerseenheid zit in het hoge noorden, maar dit soort actie zit op een of andere manier altijd ver weg ;D

Ja inderdaad


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2006, 14:25:39
DING DONG!!!!!!!!  ;D

Ik denk dat ze de daders van de kraak te pakken hebben...... Waar (in de buurt van....) denk je dat vanochtend die man in ridderkerk gewond is geraakt.....  ;D ;D



http://www.mediatv.nl/items/Map2006/001376/001376.htm

http://www.mediatv.nl/items/Map2006/001376/Afbeelding%20015.jpg

 ;)  ;D

Van vuurwerk krijg je niet zulke verwondingen.....  ;) en de tijd is ook verdacht.....

1420059 01:50:06 26-01-06 G HELI A A1 ONGEVAL Gemeentehuis Ridderkerk Raadhuisplein 70 Ridderkerk rd CPA Rotterdam-Rijnmond ( MMT Trauma Heli Lifeliner 2 )  
1420999 01:50:06 26-01-06 G AMBU A A1 ONGEVAL Gemeentehuis Ridderkerk Raadhuisplein 70 Ridderkerk rd CPA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2006, 19:07:32
Ik had de zelfde gedachte toen ik van dat "vreemde" vuurwerkongeval hoorde, nabij een geldautomaat notabene...
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2006, 17:07:27
Verdachten explosie Ridderkerk vrij

De 20-jarige Schiedammer, die in Ridderkerk gewond raakte bij een explosie, is weer op vrije voeten. Ook de 21-jarige Rotterdammer die hem vergezelde is vrijgelaten.  
 
  
De Schiedammer raakte eind januari zwaar gewond, toen op de Sint Jorisstraat een explosief in zijn handen afging. Dat gebeurde vlakbij een geldautomaat. Justitie hield er daarom rekening mee dat de mannen het plan hadden om de pinautomaat op te blazen. Iets wat t wee weken in Schiedam wel gebeurde. Maar de twee verdachten hebben dit altijd ontkent en Justitie kon het vermoeden dat de kraak mislukte omdat het explosief te vroeg ontplofte, niet bewijzen.

Het OM heeft de twee daarom vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs, maar beschouwt ze nog wel als verdachte.

Bron: Rijnmond.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2006, 22:33:51
http://www.ad.nl/binnenland/article207018.ece

‘Ontplofte pinbom lag gewoon op straat’
Door TOBIAS DEN HARTOG

ROTTERDAM - De bom die eind januari een 20-jarige Schiedammer een deel van zijn been en arm deed verliezen, lag gewoon...

FOTO ANP
...op straat in Ridderkerk. Dat zegt de kompaan van de verminkt geraakte man, een 21-jarige Rotterdammer.

Tot nu werd aangenomen dat het tweetal een pinautomaat wilde opblazen. ,,Deze aanname van de politie, is dus voorbarig geweest,’’ klaagt de advocate van de Rotterdamse verdachte.

De Rotterdammer laat via zijn raadsvrouw weten dat het explosief afging toen de Schiedammer het voorwerp wilde oprapen. ,,Zij waren vóór het incident iets gaan drinken in een kroeg en hebben het niet over een pinkraak gehad. Mijn cliënt is er van overtuigd dat ook de Schiedammer de bom niet bij zich droeg,’’ zegt de advocate.

Op het moment dat het explosief afging, zou de Rotterdammer zijn auto zijn gaan halen. Hij is na de knal naar de gewonde Schiedammer gerend.

Het tweetal is vrijgelaten, maar hun aandeel in het incident wordt nog steeds onderzocht. Het Openbaar Ministerie (OM) had echter ‘niet genoeg bewijs’ de twee langer vast te houden. De cocaïne die de Schiedammer bij zich droeg, noch het vuurwapen dat de Rotterdammer thuis had, gaf voldoende armslag hen vast te houden.

Het onderzoek van het OM naar de explosie is nog steeds gaande.

De politie én het OM zeggen nog achter de bewering te staan, dat het explosief wél van het tweetal was.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 26 april 2007, 00:26:35
(even een oud topic naar boven gehaald i.v.m. de berichten hier over een eventuele 'audi-bende')

Er worden wel vaker audi's achtervolgt, heel vaak hoor je dan "die gasten schrikken voor niets terug, wees voorzichtig!". Heb ik herhaaldelijk gehoord op de scanner. Ik geloof dat er sprake is van een audi-bende. Uit het radioverkeer kan je wel opmaken dat dat echt zware jongens zijn, het is altijd een beetje paniek op de meldkamer als ze een donkere audi achtervolgen.

Weer drie audi's ontvreemd vandaag/vannacht bij een dealer uit Goes.

Audi A6
Audi Cabrio, zwart (?)
Audi A4, donkerblauw

Weggereden ri. Rotterdam. Wie weet nog een achtervolging vannacht ::)

13.00 serie: be carefull en pak ze >:D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s