Frequenties LL3

Auteur Topic: Frequenties LL3  (gelezen 4544 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 27 mei 2007, 14:05:00
Weet iemand misschien de frequenties van de LL3 voor Den Bosch?




Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2007, 14:09:14
Luchtvaartfrequentie bedoel je aangezien C2000 niet te volgen is.

In DutchMil gebied (TMA-Delta) is DutchMil info 132.350mhz (AM)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2007, 14:10:28
Luchtvaartfrequentie bedoel je aangezien C2000 niet te volgen is.

In DutchMil gebied (TMA-Delta) is DutchMil info 132.350mhz (AM)

Die bedoel ik inderdaad ja........weet je misschien ook wat er op deze frequentie te horen is? Landen, opstijgen of ??


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2007, 14:14:59
DutchMil Info geeft informatie aan verkeer over ander (zich) bekend (gesteld) verkeer. Op DM Info worden geen klaringen gegeven aan VFR verkeer, wat de LL3 ook is (visueel vliegend overdag) 's Avonds is het een ander verhaal, dan vliegt de LL3 in principe IFR maar omdat hij zo "self-supporting" is zijn geen radarvectors of anderszins nodig, ook puur informatie wordt hem gegeven.
Vertrekkend vanaf Volkel werkt de LL3 de (VHF) Volkel torenfrequentie, daarna neemt DM Info hem "over" maar veel méér dan inchecken en "descending into the target, leaving your frequency, tot straks" voor de landing en op de retourvlucht weer inchecken na de take-off en het switchen naar Volkel Twr zul je verder niet van hem horen.


Gast

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2007, 14:18:56
Inbound Den Bosch zou het zelfs nog kunnen dat het even met Eindhoven Toren gaat werken als het nog een stukje van de Eindhoven ControlZone mee zou (moeten) nemen, maar op de kaart kijken is het vanuit Volkel naar Den Bosch een rechte lijn die noord van de Eindhoven CTR blijft.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2007, 19:43:04
Alvast bedankt,

ik zal eens kijken of ik wat te horen krijg ;)