Bezoek aan het MMT Team Rotterdam Airport

Auteur Topic: Bezoek aan het MMT Team Rotterdam Airport  (gelezen 13939 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 23 april 2006, 21:43:46
Een rondleiding hoeft van mij nu ook weer niet :P Ik wil alleen een mooie foto hebben van de MMT Lifeliner 2 en het MMT Mercedes Vito Busje. Anders zou ik op een melding af moeten gaan en dat ik dan zo de Traumaheli op de foto krijg ;)

Het zijn meestel wel 'mooiere' foto's als hij in actie is....  ;) ;D


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #11 Gepost op: 23 april 2006, 22:18:03
Een rondleiding hoeft van mij nu ook weer niet :P Ik wil alleen een mooie foto hebben van de MMT Lifeliner 2 en het MMT Mercedes Vito Busje. Anders zou ik op een melding af moeten gaan en dat ik dan zo de Traumaheli op de foto krijg ;)

En met p2000 kan je ook een inzet vlakbij huis kiezen, of door het hek heb je ook mooie foto's. Ik heb een rondleiding gehad op het VUMC bij de Lifeliner 1 ;), ook niet zomaar, en hier zijn niet mijn mooiste foto's gemaakt hoor...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 24 april 2006, 10:42:38
En met p2000 kan je ook een inzet vlakbij huis kiezen, of door het hek heb je ook mooie foto's. Ik heb een rondleiding gehad op het VUMC bij de Lifeliner 1 ;), ook niet zomaar, en hier zijn niet mijn mooiste foto's gemaakt hoor...

Inderdaad, die foto's zijn leuk, en je kunt eens kijken hoe alles werkt, maar ik vind niets mooier als de lifeliner in een weiland of op de drukke straat  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #13 Gepost op: 4 juni 2006, 20:56:13
Laatst had ik zelf het ideé om eens te gaan bellen naar het MMT Team in Rotterdam, een heel gezeik met de telefoonnummers maar uiteindelijk kreeg ik dan de Lifeliner Piloot aan de telefoon, ik vroeg hem of ik eens langs kon komen op afspraak om wat foto's te maken van de Lifeliner en de Mercedes Vito, maar dat kon allemaal niet want ze mochten mij niet toelaten op het terrein, want het was luchtvaarterrein enz enz. Er klopt helemaal niets van want ik heb een aantal vrienden en die zijn daar al eens een paar keer langs geweest om daar foto's te maken, deze piloot had naar mijn zeggen gewoon geen zin om mensen toe te laten die wat foto's wilde maken van de Lifeliner en de MMT Trauma Bus. Ik vindt het erg jammer en dan ook niet begrijpelijk dat andere mensen het wel mogen, en dan nog iets ik sprak laatst een brandweerman en die werkt ook als brandweerfotograaf en die zei tegen mij je kan ook eens langs gaan bij de luchthavenbrandweer van Rotterdam-Airport, als er dan een aantal mensen zitten dan willen ze je wellicht een demonstratie geven of een rondleiding geven, dit heb ik tevens nog niet gevraagd en daar ben ik ook nog niet langs geweest maar dit is dan toch ook luchthaventerrein of ben ik nu gek  >:(

Het verschil tussen een brandweerman en een piloot op een luchthaven is., dat de brandweerman een medewerker is met toegang op het hele vliegveld en waarschijnlijk begeleidingsbevoegdheden heeft op het luchthaven terein. De piloot mag alleen van en naar zijn vliegmachien heen en weer.

De regels voor betreden van luchthavens in nederland zijn laatste maanden door justitie behoorlijk aangescherpt. ALs je fotos wilt maken op de luchthaven zal je naast dat je toegang geregeld moet zijn via de luchthaven en de lifeliner bemanning mee wil werken, ook even toestemming vragen om te mogen fotograveren op het luchthaven terein. Deze regels gelden op schiphol maar zijn wettelijk vast gelegd en zullen ook op rotterdam gelden.

excuses voor de late reactie maar ik hoop dat je er nog iets aan hebt :-)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


N9213Q

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 4 juni 2006, 21:13:50
En je moet je bewijzen.

Geduld hebben, volhouden, vertrouwen kweken, alle gemaakte foto's toesturen, netjes blijven en veelvuldig terugkomen. Pas dan komt het na verloop van jaren ;D echt allemaal een keer aan je voorbij. Dit klinkt een beetje als "Opa verteld", maar het is mijn eigen persoonlijke ervaring. :)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2006, 17:20:58
Bracht vandaag voor de 2e keer een bezoek aan helidek VU, maar daar heb ik ook het een en ander voor moeten regelen en mailen enzo, en dan heb ik alleen erg gezweet en plaatjes geschoten, maar deze zijn niet zo bijzonder, weinig actie....






Straks meer op www.lifeliner1amsterdam.nl
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2006, 10:05:40
Gisteren heb ik met een aantal geneeskunde studenten in het kader van 'acute geneeskunde' onderwijs een bezoek gebracht aan de lifeliner2. Daarvoor hoefden wij helemaal geen pasjes te hebben of wat dan ook. Ik heb zelfs niet m'n identiteitsbewijs moeten laten zien.
Het probleem wat ze daar echter hebben is dat zij gewoon bezig zijn met hun werk, en als ze zomaar mensen gaan toelaten voor een rondleiding wil opeens half nederland dat. Dat betekent dan dat ze veranderen van een operationele hulpverleningsinstantie naar een attractie en de medewerkers als gidsen..

helaas had ik geen echt fototoestel bij...
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2006, 17:24:02

Het probleem wat ze daar echter hebben is dat zij gewoon bezig zijn met hun werk, en als ze zomaar mensen gaan toelaten voor een rondleiding wil opeens half nederland dat. Dat betekent dan dat ze veranderen van een operationele hulpverleningsinstantie naar een attractie en de medewerkers als gidsen..

helaas had ik geen echt fototoestel bij...

Kijk en daar sla jij de spijker op ze kop. Het is en blijft natuurlijk werk voor hen. En dan kun je inderdaad elke dag wel mensen toe laten om te kijken enzo, maar dat is gewoon vervelend. Plus dat je 1000% op moet letten dat er geen dingen fout gaan (mensen aan rotorbladen gaan zitten enzo). Daarom moeten we maar blij zijn dat er enkele (waaronder ikzelf) de kans heb gehad om wel te gaan. Maar dat het ook voor veel mensen een droom is om te kijken. Maar heel eerlijk, zo byzonder is het niet. Totdat ze een uitruk krijgen, dan word het leuk ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2006, 17:26:31
Kijk en daar sla jij de spijker op ze kop. Het is en blijft natuurlijk werk voor hen. En dan kun je inderdaad elke dag wel mensen toe laten om te kijken enzo, maar dat is gewoon vervelend. Plus dat je 1000% op moet letten dat er geen dingen fout gaan (mensen aan rotorbladen gaan zitten enzo). Daarom moeten we maar blij zijn dat er enkele (waaronder ikzelf) de kans heb gehad om wel te gaan. Maar dat het ook voor veel mensen een droom is om te kijken. Maar heel eerlijk, zo byzonder is het niet. Totdat ze een uitruk krijgen, dan word het leuk ....

En door wie kwam dat :P :P ;) zeg maar gerust Aram je bent geweldig....kom maar, kom maar ;) ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2006, 23:56:57
En door wie kwam dat :P :P ;) zeg maar gerust Aram je bent geweldig....kom maar, kom maar ;) ;D

nee, je bent helemaal niet arrogant :-X