In iedergeval moet de achtergrond geel blijven. Dat is volgens mij verplicht.
Volgens mij niet, kijk maar naar de VZA of ambu's van het NRK. Die hebben een witte basiskleur.
Ik ben toevallig laatst bezig geweest met mij eigen ontwerpje. De punten die (in mijn optiek) verbeterd zijn en waarop ik gelet heb:
- De originele striping zit alleen bij de neus van het voertuig. Bij een groter voertuig valt op die manier de achterkant niet op. Bij mijn ontwerpje loopt de striping van voor tot achter.
- De striping zit alleen aan de onderkant. Aan de bovenkant loopt wel een rode band. Bij bijv. de VZA zie je dat de striping zowel aan de bovenkant als aan de onderkant loopt, dit valt beter op.
- Ik heb erop gelet dat de striping voorborduurt op het oude princip, slechts enkele wijzigingen doorgevoerd.
- De striping loopt schuin, zoals het origineel, dit ivm. Incident Management.
- De contourmarkeing is gebleven. Tussen de strepen in staat, aan de randen van het voertuig, een stip in de achtergrondkleur, zoals dit ook bij het oude systeem het geval is.
- De kleurstelling is niet meer a-symetrisch. Zowel aan de bestuurders- als aan de passagierszeide, zitten de blauwe strepen aan de onderkant en de rode aan de bovenkant. ivm. secundaire striping (alleen blauw) moet het voertuig wel goed op blijven vallen en aan de ene kant blauw boven en de andere kant blauw onder ziet er raar uit.
De striping aan de voor-en achterkant moet ik nog uitwerken, daar heb ik nog geen afbeelding van.